külföld - 2004 - 10 megfelelő bejegyzés.

Mutass mindent

Jelöld be, hogy főbb mely kategóriákat akarod olvasni, vagy ha csak egyet: kattints a nevére.

mindet
2011
2010
2004
Ausztria, 2004. augusztus 11-18. A salzkammerguti tóvidéktől a Grossglocknerig II.

Ezt a galériát 19 panorámaképpel is megtűzdeltem, melyeket közepesen nagy (szélességben max 1000, magasságban max 700) és brutál (szélességben max 3072, magasságban max 2304 pixeles) méretben tölthettek le. Sajna nem minden panorámakép maga a tökély, tekintve hogy kézből fotóztam legtöbbjüket, és a fényképezőmön nincs panoráma funkció. Íllványt egy helyen használtam, Werfenwengben, ahol így egy 360 fokos panorámát is készítettem néhány kisebb mellett. A 360 fokosat feltétlen ajánlom megnézni brutál méretben is.

Traun-tó, Gmunden

Königsee :: nagy :: brutál

Salzburg

Salzburg :: nagy :: brutál

A Schaffbergre felmenő fogaskerekű vasút, melyhez összesen három próbálkozást tettünk, és csak a harmadiknál volt elfogadható az idő, igaz, fele időben akkor is teljes köd borult ránk. Erről képek lejjebb.

St. Wolfgang

St. Wolfgang :: nagy :: brutál

Bad Ischl, Kaiservilla

Halleini sóbánya. Tökjó volt, kaptunk védőruhát aztán a bányában lehetett csúszdázni, csoportokba fejlődve, hogy ne tartson túl sok ideig, valamint mentünk földalatti vasúttal is, ami alatt síneken vezetett fedetlen ülésrendszert kell érteni, lsd. első kép.

Herrenchiemsee kastélya a bajoroknál, 70 teremből csak 20 készült el anyagi okokból (államkassza kiürülése), a középső képen egy elkészületlen terem látható

Herrenchiemsee :: nagy :: brutál

Herrenchiemsee, park

Chimsee, hajókázás

Végre fel a Schaffbergre, fogaskerekűvel. Meglepő módon rázott (rángatott mint állat).

A Schaffberg. Egyik képen tériszonyom ellen kúrálom magam. (A kúrát az Eiffel-toronnyal kezdtem pár hete.)

A különleges időjárás egyik megnyilvánulása ez a roppant érdekes szivárvány ami a hegyoldalon keletkezett. A nap a felhők közt levő egészen apró lyukon sütött át, és én a napsütés útjában álltam, úgyhogy a szivárvány közepén az a sötétebb folt az én árnyékom!

Sweet sixties, here I come! - Austin Powers
A fenti képen egy ködös út látható, mely egy óriás jégbarlanghoz vezető felvonóhoz vitt bennünket…

A jégbarlang bejárata felé…

Kilátás a jégbarlang körül, tériszony-kúra egy fakorláton

A hegy gyomrában. Eisreisenwelt (honlap), a világ legnagyobb jégbarlangja. Elvileg nem szabad fotózni, de nagyon jóarc volt a csávó aki vezetett minket, mert folyton villogtak a vakuk, de nem volt kifogása

Werfen fellegvára

Werfen fellegvára :: nagy :: brutál

Gollingi vízesés, 38 méter magas szóval nem nagy cucc de baromi szép és jó kis erdő+patak kombináció is van körülötte, egyik legjobb hely ahol jártunk.

Gollingi vízesés :: nagy :: brutál

Ikarus rendszer gondoskodott a szállásunk (Werfenweng) tövénél induló hegyre való feljutásról

Werfenweng :: nagy :: brutál

Ezt a képet érdemes megnézni brutál méretben (150 KB)

A lejutásról gyalog gondoskodtunk, így volt idő fotózni, csak vigyázni kellett (volna a tehénlepényekkel, sokfelé el volt aknásítva…

Az elkövetők nem érzékelték tetteik súlyát…

Drogok nélkül is lebeghettek

A szállásunk, madártávlatból

Hazaúton megálltunk a Gosau-tónál

Hallstatti spéci szöcske

Hallstatt, elragadó hely

La Défense 2004 július

©   Haszprus   |   fotózás külföld történelem túra art franciaország coolpix
La Défense negyed, mely Párizs körül található. Ez a galéria a párizsi galéria (2004 július 27 - augusztus 1) része is lehetne, de a nagy képszám miatt különszedtem. 2004 július 30-án estefelé, és 31-én, délelőtt jártunk itt, előbbi alkalommal fakultatívan a szabadidőnkben, utóbbi pedig szervezett túra volt, bár meg kell mondjam, hogy szomorkás vagyok, mert a negyedet azért kerestük fel mindössze, hogy az Auchanban (ejtsd: o/ósán) vásároljanak a népek kaját a visszaútra, meg szuvenírsajtot, meg ilyenek. Ofkorsz mi nem oda mentünk hanem pl. felmentünk a Grande Arche-ra ('nagy ív'), ami a Défense negyed nevezetessége, a modern diadalív, és remek kilátás nyílik róla Párizs bizonyos részeire, valamint persze magára a negyedre. A Grande Arche 110 méter magas, 300 ezer tonna súlyú, stbstb, és asszem 4 panorámalift visz fel beléje.

No, a képek ömlesztve:

Párizs, 2004 július 27 - augusztus 1. Ez elvileg 6 nap volna, de a busz odafelé elvitt tranzitszállással másfél napot (reggel 6-tól másnap 18-ig utaztunk Párizsba), hazafelé pedig péntek 16-tól szombat 13-ig hosszabb megállás nélkül. Ami maradt, az a csütörtök-péntek, valamint kedd este, és a szombat 16-ig. Viszont elég dús programunk volt, az idegenvezető hajtotta a csoportot ezerrel, ami szabadidőnk maradt, azt meg mi magunktól kihasználtuk. A szállásra általában éjfél körül érkeztünk meg.

Általános utcakép

Esti Eiffel-torony, New York-i Szabadság-szobor kicsiben, és egy üvegnegyed Párizs belsejében. Érdemes itt megjegyezni, hogy a párizsiak úgy döntöttek, hogy ne legyenek üvegmonstrumok a városban, ezért építették 83-tól a La Défense negyedet, ami egy irodanegyed Párizson kívül. Manapság 70 ezren dolgoznak ott, és teljesen modern, etc, szentelek is neki egy külön galériát nemsoká mert teljesen el vagyok tőle ragadtatva.

Notre Dame és környéke

Louve belső üvegpiramis a föld alatt. Ez a shopping center (centre?) rész.

Louvre-részletek. Ha emlékeim nem csalnak, a Louvre-ban 500 ezer kiállított mű található. Másfelől az idegenvezető azt mondta, hogy ha fél percet töltünk egy mű előtt, akkor napi 24 órában 2,5 hónap lenne bejárni a Louvre-ot. Az meg csak 200 ezerre jön ki. Konfúzálttá tesz ez a dolog.

Louvre shopping center rész, nagyon bejött kinézetre, ezért készítettem róla panorámát.

Louvre

Invalidusok temploma (Napóleon sírhelye) és a környék

Rodin Múzeum kertje

Panoráma az Eiffel-toronyból

Eiffel-torony panorámakép, 3 képből összerakva, mert ilyen közelről másképp nem tudtam lencsevégre kapni

Eiffel-torony aljánál kis parkocska

Eiffel torony, részlet. Ez az építmény őrületesen nagy. Ajánlom figyelmetekbe a kép alján látható emberek méretét a viszonyítás végett.

Eiffel torony aljánál

Esti panoráma a Diadalívről. A jobb képen a legjobban vöröslő út a Champs-Elysées

Lépcső a Diadalívben, ill. a Diadalív alulról, már amennyit befogott az objektív. Az építmény amúgy 50 méter magas.

Végül maga a Diadalív, és szerény személyem

Lakónegyed Párizs egyik külső kerületében, részlet. Érdekes megoldás.

Metró. 17 metrójuk van és pompásan el lehet jutni vele minden felkeresendő helyre. Amíg lent vagy a metróban, érvényes a metrójegyed, tehát ha úgy tetszik, lent utazgathatsz a föld alatt egész nap 1 jegy 1 euró, ha 10-es gyűjtőt veszel.

Trocadero, és a kilátás

Közkívánatra

Orsay Múzeum. Eszetlen méretek, high-tech, etc, elragadó. Egyébként az eszetlen méretek egész Párizst jellemzik.

Van gyalogos-hídjuk is, és nem úgy, hogy lezárják egy hétvégére az autósok elől az egyik hídjukat, mint egyes helyeken

Concorde tér, obeliszk, és a kilátás a Diadalív felé.

A Louvre parkja

Kis-diadalív

Louvre-piramis (übercool)

Metró újra

Elérkeztünk péntek estéhez, amikor is magánszorgalomból a Louvre-park mellett (után) felkerestük a La Défense negyedet is. Itt egy rakás fotót készítettem, és egyébként a negyed nem is igazán illik a párizsi képek közé, úgyhogy különféle megfontolásokból azt egy külön galériába teszem.

Sacré Coeur

Sikló a Sacré Coeur-nél

Kilátás a Sacre Coeur-től

Montmartre

Versailles (dögunalom)

Versailles-ban egy a jó, hogy a buszról lelépő turistákat tényleg megrohamozzák a marokkóiak mindenféle cuccost árulva, magyarul mondva hogy mit árulnak, stb. Tiszta röhej amint 15 fekete kettőhúsz magas csávó lerohanja a csoportot és megpróbálja ránk tukmálni a portékáját Némelyikekkel jól el lehet szórakozni, vannak köztük jóarcok

Reims

Franciaország, 2003. augusztus-szeptember. Nos, tettünk egy kirándulást Monacoba is, de annak megtekintéséről inkább egy külön galéria gondoskodik, tekintve hogy a kettőből együtt nem nagyon tudtam 92 alá vinni a kiválasztott képek számát. Viszont ennek közel a felét Monaco teszi ki. Gyönyörű szép az az ország [az építészete miatt], eszetlen gazdagság, stb.

Az eredetileg itt következő monacoi képek egy külön galériában találhatók, mivel arról az egy napról 40 képet válogattam be a franciaországi utamról szóló képgalériába.

Többek között akartam volna ma román lejt venni, de az egész váci utca környékén semmi. Pedig ha valahol, akkor ott sok pénzváltó működik A nyugatinál se volt.

A legtréfásabb dolog a román lejben, hogy egyes helyeken 0,45 Ft-ért vennének meg 100 román lejt, és ha lenne nekik, akkor 0,96-ért (!) adnák el. Persze nincs nekik se, csak álmodik a nyomor. Akárhogy is nézzük, a szokásosnál egy kicsit nagyobb az eltérés a két árfolyam között

Vettem viszont új compact flash kártyát, miután az eddigiek nagyrészétől megszabadultam egy fél éve. Visszaolvasva azt a bejegyzésemet, úgy tűnik, hogy anno úgy gondoltam, hogy majd most nyáron 512-t veszek, de azóta teljesen másként látom a szitut. Mert megfordult a fejemben, hogy nem is veszek kártyát, elmegyek Erdélybe 256-tal. Dehát azért mégiscsak 256 kevés mondjuk egy hosszabb túrára (nem ilyen 3-4 naposra, hanem a duplájára).

A kártya ára 8750 magyar királyi forint volt, bruttó. Anno 10700-ért adtam el egy ugyanilyen méretűt, és két nyár között semmiképpen se használnám, úgyhogy jó üzlet volt.

Jártam pénzintézetben is, és megérdeklődtem, mégis miféle tarifával súlytanak, ha odakünn egy bankautomata közelébe kerülök és felveszek némi mannát. Hát 4 euró + 0,1%. Hmmm, 4 euró… Hmmm… Fizetni kártyával, az ingyenes, csak éppen eléggé kérdéses hogy vajon találok-e egyáltalán olyan üzletet, ahol elfogadnak bankkártyát. Románia nem kifejezetten Nyugat.