buli - 2006 - 17 megfelelő bejegyzés.

Mutass mindent

Jelöld be, hogy főbb mely kategóriákat akarod olvasni, vagy ha csak egyet: kattints a nevére.

Kalapács 2

©   Haszprus   |   barátok buli mobilfotó

Meg persze voltak még mások is, de róluk még ilyen minőségű kép sincs (Na, jó képek ezek, respect.)

Kicsit blogtaliba/kockapartiba csapott át a dolog egyébként, mert a mi asztalunknál legalább négy műszaki informatikus volt, meg két webfejlesztő Bár én egy szót nem szóltam ebben a témában, mert IRL nem annyira hoz lázba a dolog A blogról jelen volt Orca, Mainframe, Heorogrim, és persze jómagam. 2 booster, 2 sör, 1 vilmos, 1 hubi, 1 gyros, 1 mcroyal, persze ezt nem mind ott.

Kalapács

©   Haszprus   |   barátok buli mobilfotó

Pénteken két booster egy kávé, a villamoson offline megtárgyaltuk az online fejleményeket, aztán volt egy Kalapács, ami igen jó volt mindenféle szempontból 4 sör, 3 vilmos, 1 vodka, 10 jóarc Ez egy ilyen lowbudget hely egyébként, de/és végig tökjó zenék mentek, ilyenek, hogy Mr. President - Coco Jumbo, meg mittomén, 10-15 éves számok

Az utolsó villamost legnagyobb meglepetésemre lekéstem, szegény taxis meg le akart nyúlni, de talán majd másvalakivel több szerencséje lesz.

Pizza-Pazza

©   Haszprus   |   barátok buli fotózás 12e art pizza pazza 350d

Olykor elég népszerűre sikerednek ezek a Pizza-Pazzák ( 5 4 3 2 1 ), mint pl. most is. 14-en bírtunk összejönni az osztályból, többek közt Kicsi, akit ezer éve nem láttam. Részben az ő hatására vettem egyébként össztelós bicót Meg is dumáltunk hétfő estére egy éjszakai Hármashatár-hegyet (vagy Normafát), vmint szept 30-ra egy újabb éjszakai túrát, aminek a helyszíne egyelőre nincs fixálva, de valszeg a Pilis (757m) lesz a befutó. Most így ebbe a magasságba belegondolva, nem vagyok egész biztos, hogy ez ideális célpont-e éjszakai túrának, de teljesítménytúrának minden bizonnyal megteszi.

Update 2006. szep. 19. 16:19: magamnak emlékeztetőül: ha megint lent leszünk, pozitív exp kompenzációval kéne lőni vagy középre súlyozott fényméréssel, a háttérben levő lámpák miatt. Majdnem az összes vakutlan kép alulexponált. (Itt utólagosan enyhén (+0,3 fé) korrigált verziók vannak.) Szintén megfontolandó vakuval lőni, ld. pl. itt, ez automata módban volt. Automata nem ajánlott, mert jpegbe lő. Az objektív által kitakart vakufény az asztalon nem olyan zavaró. A vakutlan képek fehéregyensúlyát 2200 Kelvinre állítottam. Feljebb teljesen sárgában úszik minden.

2006 nyara

©   Haszprus   |   barátok buli fotózás bringa történelem túra 12e

Nyárösszegzés, 2006. június 19-től szeptember 10-ig. A vizsgaidőszaknak ugyan csak június 30-án volt vége, de ez engem nem különösebben tartott vissza. A bringa miatt még ki lehetne bővíteni május 14-ig a táblázatot, de ehhez nincs kedvem. Szóval így telt (sorok a hetek, oszlopok a hét napjai):

Ebből a 84 napos időszakból 43 napon tekertem. Szeptember 1-től 9-ig 130 km-t mentem (5 alkalomra szétosztva), nem tudom összesen mennyi lenne a fenti időszakban, vagy mióta a bringa megvan. Nem a pincében porosodott, az biztos - ez amúgy technikailag sem lett volna lehetséges. Itt jegyezném meg, hogy a km az én esetemben bár egy érdekes adat, azonban szinte semmit sem árul el az adott tekerésről. Nincs benne szintkülönbség, és az sincs megkülönböztetve benne, hogy 20-szal tekerésztem bringaúton, aszfaltos lejtőn gurultam le 60-nal, vagy éppen egy olyan helyen mentem, ahol 20-30 centis letörések tarkítják az utat. Ezeknek a dolgoknak egyáltalán nem ugyanakkora a mókafaktoruk.

Szerintem kurvajó nyár volt egyébként, igazán tarthatna még egy darabig. Igyekszem hát kibővíteni a bringaszezont (még ha ebben az órarendem nem is fogja pártomat), utánanézek milyen őszi/téli öltözetek léteznek, és amíg hó/jég/mocsár nincs, addig járni fogom az erdőket. Nagyon bejött a bringa, azt hiszem ez messzemenően a legjobban elköltött forint.

Körtúra a Rióba

©   Haszprus   |   barátok buli

Alig értem haza a Margit-szigeti tekerésből, VDavid váratlanul egy VIK-es társaság által létrehozott buliba hívott, amiről az űrtechnikának és 'Sprinter' Lacának köszönhetően immáron kép is van Voltunk kb. nyolcan ha az amúgy pezsgőfoltos emlékeim nem csalnak, és egy körtúrát írtunk le a 4-6 vonalán (VDavidot Combinón pezsgőnyitási kísérletéről lebeszélve), Üllői, Jászai Mari tér, ott 'házibuli', Margit-híd, kitudja hányas busz, Kolosy tér, Schönherz, Ukrán, és a final destination, a Rio. Ahova ezúttal mindannyiunkat beengedtek Bent sikerült az élet értelméről társalogni írekkel/angolokkal, de erről nem tudok többet elmondani. Ja a házibuliba mielőtt bemehettünk volna, egy lakásból megfenyegettek minket, hogy ledobnak ránk valamit (virágcserép, vízbomba, etc), úgyhogy kénytelenek voltunk az erkélyek takarásába behúzódni és még azt se tudtuk hogy honnan leselkedik a titokzatos harcos Budapest roxx!

Omszki-tó

©   Haszprus   |   barátok bringa buli fotózás

Na, egy régi adósságomat törlesztem - múlt csütörtökön voltunk Norbyval az Omszki-tónál, bringával. Tali sch-nél, aztán tekerés. Útközben találkoztunk egy minimalista ugratópályával Óbudán, amivel elvoltunk egy darabig (Norby felszedett egy nyolcast), aztán Aquincumnál lehalt az akksi… Az Omszki-tó teljesen atom egyébként, nincsenek túl sokan, és ha megfelelő időben érkezel, akkor lehorgonyozhatod a gépet egy üres drótsodrony-szakaszhoz

Nekem még mindig rossz a csuklóm, meg amúgy is totál béna vagyok, úgyhogy a levegőbe emelkedés épphogy csak megvalósult (Hazafelé, amikor már nem volt fényképező.) Ha nem kell közben amputálni az alkaromat, akkor majd egyszer ráfexem a témára, mert ez a pálya egyébként kezdésnek nem rossz, vagy legalábbis lényegesen lájtosabb, mint ami a Camponánál van.

LAN-pardey over

©   Haszprus   |   barátok buli fotózás

Vége a lannak. 3 nap, 9+1 arc, 2 csapat, túl kevés alvás. Counter strike source, chrome specforce, soldat, quake 2 dm, quake 2 ctf, quake 3, jedi knight, unreal tournament, sonkás pizza, milánói makaróni, csobbanás a medencében, ~120 km tekerés, legutóbb Érdről 57 perc alatt haza. Jövőre ugyanott.

Sokan kérdezték már hogy mi a nyavajáért nem veszek egy sebességmérőt a bringára, így volt ezzel tegnap dankoi is. Mikor eljutottunk az Istenhegyi út feléig (~1 km), rákérdeztem, ugye most már érti miért nem veszek km-órát. Értette…

LAN-pardey @ Orca

©   Haszprus   |   barátok buli fotózás 350d

Élőben a lanpartiról…

Kilencen vagyunk, asszem, ja tizen, de kilenc gép Nagyon profi egyébként Eddig ment Counter-Strike: Source orrba-szájba, tegnap 16-tól kb (bár én már régebb óta itt vagyok). Bringával tekertem le, és hamarosan úgy is távozom, de csak ideiglenesen aludni, meg délutánra beiktattam dankoival egy Normafát, még mielőtt a lanpartiról értesültem volna. Ezek mennek. Estétől meg újra lan, elvileg vasárnap valameddig.

(Ezt a bejegyzést hajnal 5-kor írtam csak véletlenül elfelejtettem publikálni…)

Shamalt kolléga felvetéséből származik az ötlet, hogy az ÜberBlog teamje üljön le együtt megnézni valamilyen filme(ke)t. Közben igény szerinti alkoholfogyasztással lehetne súlyosbítani a helyzetet. Vitassuk meg, mit nézünk, mit iszunk, mi a célunk az egésszel! (az első pár komment áthelyeződött a Robotok c. bejegyzésből)

Tamás

Budget travelling - hogyan menjünk külföldre minimálköltségvetéssel?

©   Tamás   |   buli howto külföld anglia

Ezernyi módja van annak, hogy majdnemhogy nulla pénzből eltöltsön az ember külföldön egy pár napot vagy hetet, de az a furcsa, hogy eddig akárkinek említettem a saját kis módszereimet, szinte senki nem ismerte őket - úgyhogy itt az ideje, hogy ily módon publikáljam, hátha valaki rajtam kívül is profitálni fog belőle. Szóval a feladat: menjünk külföldre minél hosszabb időre, minél kevesebb pénzből és minél kevesebb kényelmetlenség árán!

Laikus szemlélő számára is rögtön nyilvánvaló, hogy a fentebb említett három cél finoman szólva is egymásnak ellentmondó, úgyhogy azt találtam ki, hogy megpróbálom csokorba szedni az eddigi ilyen irányú tapasztalataimat és ötleteimet, aztán lehet belőle szemezgetni. Van, amelyiket most is aktívan űzöm, van, amelyikről már leszoktam, de pénzt spórolni mindegyikkel rengeteget lehetett. Szóval:

Sör & tequila @ Pizza-Pazza

©   Haszprus   |   barátok buli fotózás 12e 350d

13-man voltunk, impresszív. Ettől függetlenül nem pártolom az ilyen magas létszámú összejöveteleket. A privát dumálás sokkal jobban fekszik. Mint amilyen ezt is követte a jövőről, mesterséges intelligenciáról, a társadalomról, amelyben az ember nem fog dolgozni, mert mindent a gépek végeznek. Memóriaátvitel egyik emberi testből a másikba.

Lőttem egy csomó képet night portrait üzemmódban, amit eddig nem használtam. Igazából elég nehéz téma egy dslr-rel fotózni az adott fényviszonyok között izgő-mozgó embereket szabadkézből. Fény az nincs elég, a vaku halottá tenné a hátteret, a night shoot mód a kettőnek egy kellemes keveréke lenne, ha nem venné olyan hosszúra a záridőt, mint amilyenre veszi. Ha feljebb lehetne nyomni az ISO400-at 1600-ra. Szoknom kell még a készült képeket. Kompakt géppel a helyzet egyszerű, a képek csak egyféleképp lesznek jók, mégpedig automatán megvakuzva. DSLR-rel ugye a helyzet ott bonyolódik, hogy egy rakás opciót lehet még választani, amivel a kompakt gépnél bizonyos szempontból jobb fotók készülhetnek, azonban� vannak problémák, éspedig egész egyszerűen azért mert az ember megteheti, hogy nem korlátozza le magát az automata telibevaku által nyújtott élményre