Haszprus

EU-túra

©   Haszprus   |   bringa fotózás külföld túra

Különben a Fertő-tó körbejárásánál tapasztalt könnyedségen felbuzdulva tegnap arra gondoltam, hogy ha már itt tengek-lengek a sulikezdésig, akár nekivághatnék valami atomkomoly Európa-bejárásnak is.

Az út során felvetődő nehézségek:

• Tervezhetetlen időjárás - relatíve sok csomag
  • Nehezen tervezhető szálláshely (egyedül nyilván nem vadkempingezek és nem is akarok előre kinézni dolgokat, mert ahhoz lusta vagyok… ugyanakkor noha pl. a Balaton körül az ember talál fél óra alatt szállást, de hogy máshol mi a helyzet…? Pl. Budapesten nem lenne ilyen triviális, hogy mégis hova kopogtassak.)
  • Cuccok mosása, szárítása
  • Biciklilopás megelőzése
  • Alacsony utazósebességemből (mondjuk napi 100-150 km) következően egy nagyobb út megtételéhez minimum 2 hét kéne. (Hazafelé vonat.)
  • Időnként lemezre kéne íratnom a képeket.

Igazából az lenne egy járhatóbb út, hogy a látnivalók között vonatozok, és így helyben több időm van megállni fotózni, lassabban haladhatok, stb. A fotózás és a haladás ugyanis kizárják egymást. Ami miatt ez sem igazán jó, hogy a vonat ritkán jár, nem feltétlen esik útba, riktán jár, az állomás nem egy élvezetes időtöltési hely, nem tudom előre hogy mikor mennek a vonatok. Ja és még ritkán is járnak.

RSS: hozzászólások ehhez a bejegyzéshez 4 hozzászólás

Szólj hozzá Te is!

Hát, a legtöbb dologra van megoldás szerintem. A tervezhetetlen időjárás ellen sajna nem nagyon lehet mit tenni. A sok csomag...nos, apám anno stoppal járta be Európát, egy sátorral meg egy váltás ruhával. Előre szállást nézni, ezt kb. annyi munka elintézni, mint a Fertő-tavas túrán, venni/tölteni kell egy térképet az adott régióról, és ottvan, hogy melyik városban tudsz megszállni. Ha kicsit több pénzt szánsz rá, és nem kempingezel, hanem szobát veszel ki, akkor meg sztem minden városban találsz. Cuccok mosására is megoldás lenne 1-1 nap szállodában. Biciklilopás megelőzésére a legkiválóbb mód, hogy nem mész olyan országba. Ausztriában komolyan sosem féltem otthagyni a bicót lakat nélkül. Vannak még ilyen helyek, tuti. Egyébként a Te lakatod szerintem azért elég jó védelem. Napi 100-150 km sztem totál elég utazósebesség. Gondold el, Magyarország keresztben nem telne 1 hétbe! Lemezre írást meg szerintem bármelyik nagyváros fotósboltjában megcsinálják neked pár euróért.

Persze csak mindez (lemezreírás + íróhely-, szálláshely-, térképfelkutatás) rengeteg idő, miközben az idő a haladáshoz kéne. Kocsival esőben is továbbállhatok a szomszéd városba, bringával inkább kihagynám (Eső alatt most nem szemerkélést értek, de már az is kellemetlen, meg nem lehet tudni mi lesz belőle, különösen hogy nem ismerem az adott ország időjárási sajátosságait.)

Nomeg bringával számít az is, hogy egy út emelkedik, vízszintes, lejt, dimbes-dombos, ez jelentősen befolyásol két dolgot: a) akarok-e arra haladni, b) hány km-t tudok aznap arra megtenni (külföldön azért keményebb emelkedők is előfordulnak, de ld. Balfnál azon a pár km-en is rendesen megdolgoztunk minden méterért). A probléma, hogy egy térképről nem fogom tudni megállapítani, hogy merre milyenek a magassági viszonyok, kivéve ha mondjuk valamerre szerpentin alakú az út akkor az gyanús De még az is lejthet vagy emelkedhet…

A Fertő-tó könnyű eset volt ilyen szempontból, mert kicsi és előre tervezett terület, amiről tudtuk (olvastam) hogy nem lesz emelkedő (és a végén mégis volt ).

Nyilván ki kéne nézni előre valami útirányt, de ez elég nehéz térkép nélkül, és csak jelentős sebesség alábecsléssel működhet. (Mint ahogy a Fertőtől is visszajöhettünk volna második nap, de nem voltunk benne biztosak, hogy sikerülhet, és ezért ha úgy tetszik vesztettünk egy napot. Az más kérdés hogy maradni is akartunk )

A cuccok sajna nem nagyon szoktak estéről reggelre megszáradni, nekem meg nincs időm arra hogy többet maradjak egy helyen (a biciklim lassú jármű). Erre megoldásként olvastam valahol a bicikli kormányán való teregetést

Hát ezek vannak. De egyébként bíztató, hogy szerinted sem lehetetlen a dolog, nem gondoltam hogy fogok kapni támogató jellegű kommentet

Az ötlet jó, csak a legnagyobb baj az idő. Nem mindenki olyan ráérős, mint Ti, így egy egyhetes túra megoldhatatlan
Amúgy ezt a túrát leginkább motorral tudnám elképzelni (továbbfejlesztett bringa ), dehát azzal szűkösen vagyunk...

Az útvonal meg stb tervezés tényleg nagy meló, és egyáltalán nem biztos, h minden úgy lesz ahogy az internet mondja...

Jó móka lehet... annak aki bírja
Hozzászólásod:

Nem vagy bejelentkezve, de...

A)
hozzászólhatsz regisztrálatlanul...

B)
ha regisztrálva vagy, bejelentkezhetsz...