Haszprus

Moderációs irányelvek

©   Haszprus   |   fejlesztés

Az überblogon a moderációs elvekbe ütközik egy komment, ha…

  1. …valamely szoftver, zene, film, stb. beszerzési lehetőségeit firtatja.
  2. …szalonképtelen fogalmazást tartalmaz.
  3. …meghívót kér valamilyen site-ra.
  4. …duplán lett beküldve.
  5. …fájdalmas butaságot tartalmaz.

Regisztrálatlan hozzászóló esetén több mint valószínű a fenti hibákba eső kommentek törlése. Regisztrált, törzsvendég, pláne trusted user esetén természetesen a fenti moderációs irányelvek alkalmazása visszafogottabb.

A moderációs elvektől bármikor eltérhetünk és bármikor megváltoztathatjuk őket anélkül hogy ebbe a listába felvezetnénk a változást. Az itt felsoroltak nem teszik ki a moderációs elvek teljes és/vagy pontos listáját. Az automata (szoftveres) moderáción kívül minden komment egyedi elbírálás alá esik. Regisztrált felhasználók privmsg-ben értesítést kapnak a kommentjük törléséről. A moderáció erősen szubjektív, a fenti lista tájékoztató jellegű.

Minden komment automata (szoftveres) moderáción esik át rögtön beküldéskor. Ez aszerint dönt a komment…

  1. …visszaállíthatatlan törléséről…
  2. …visszaállítható törléséről…
  3. …várólistába helyezéséről…
  4. …publikálásáról…

…hogy…

  1. …káromkodásokat tartalmaz-e
  2. …spamgyanús-e
  3. …káromkodások ellenére értelmes kommentnek tűnik-e (vannak szavak melyek érvelési folyamatra utalnak)
  4. …a feladója…
    1. …regisztrálatlan
    2. …regisztrált
    3. …megbízható (trusted=1)
    4. …megbízhatatlan (trusted=-1)

RSS: hozzászólások ehhez a bejegyzéshez 8 hozzászólás

Szólj hozzá Te is!

(Ezek az irányelvek amúgy eddig is léteztek kb így, a fejemben, szóval szó nincs a moderáció változásáról.)

Logikussága ellenére kicsit tan-/törvénykönyvszagú az egész .

Nem pont a logikusság eredményezi ezt a feelinget, mondd?

egy moderációs irányelvek címen futó írás milyen legyen, ha nem törvénykönyvszagú? (valójában csak azért blogbejegyzésként tettem ezt közzé mert így rendkívül egyszerű bármikor frissíteni)

Érdekességként megemlítem, hogy a rossz szavakra adott értéket komment beküldése után az url-ben láthatja az olvasó. Van egy olyan része az url-nek ekkor, hogy &bn=xx (badness), ahol xx egy szám, tipikusan 0,x - 3 között. 3 fölött regisztrált olvasó kommentjét jóvá kell hagyni, regisztrálatlané pedig visszaállíthatóan törlődik. Regisztrálatlan olvasó kommentje a 0-3 badness tartományban várólistába kerül. Trusted user kommentje soha semmilyen körülmények között nem kerül várólistába vagy automata törlésre.

Hasonlóképp a hozzászólásodra vonatkozó spamgyanút (spamfactor) az url &sf=xx részéből lehet kiolvasni. Itt kicsit más értékek vannak.

Ja, az url-be bn és sf csak akkor kerül, ha értékük pozitív.

Na, kezdetnek

$requestwords = array(
   megszerezni, letolteni, segiteni, fontos,
   koszonom, koszi);


Ez itt nem a (wrz) helpdesk.

És ez automata törlést eredményez v csak elfogadásra vár?

0,2-vel növeli a spamfactort, találatonként.
(Tipikusan tehát csak várakoztatást eredményez, azt is inkább csak regisztrálatlanoknál.)
Hozzászólásod:


Nem vagy bejelentkezve, de...

A)
hozzászólhatsz regisztrálatlanul...

B)
ha regisztrálva vagy, bejelentkezhetsz...