Haszprus

T-elemarketing

©   Haszprus   |   life

T: Jónapot kívánok, xy vagyok a T-******-tól. *** ***-t keresem.
H: Jónapot, ez egy hirdetés? - kérdezem rutinosan, mivel nem először hív már a T-* ilyen célból.
T: …Micsoda?
H: Telemarketing?
T: …Nem, nem az.
H: OK.
T: A T-****** egy új szolgáltatására szeretném…
H: Viszonthallásra [klikk]

Amúgy megígértettem már velük, hogy szedjenek le a telespam-listájukról. Örülök, hogy betartották az ígéretüket. Egyébként ez egy hihetetlen pofátlan dolog, mármint a telemarketing. Vajon van vmi mennyiségi szabályozás, hogy milyen gyakran kereshetnek meg? Nem lenne jó ha odáig fajulna, ahol az email-spamek tartanak.

RSS: hozzászólások ehhez a bejegyzéshez 16 hozzászólás

Szólj hozzá Te is!

Engem is hívogatnak, egy biztosítós nő szinte zaklatott, majd mikor a 3. alkalommal sem léptem át hozzájuk a nyugdíjpénztárba, rámbaszta a telefont. Én kérek elnézést! :-D

Én csináltam ilyet, mint azt a régi motorosok közül páran tudják.
Nos, az éremnek itt is két oldala van. Van a paraszt telemarketinges, aki trükköz, meg átbasz, meg zaklat, és ugyanúgy van a paraszt áldozat, aki elküld a faszba, rádkúrja a telefont, holott te végig udvarias és tisztelettudó voltál (nyilván ebbe az is beletartozik, hogy le lehet rázni a fent említett helyzetben). Én amíg dolgoztam, eléggé megutáltam az utóbbit ahhoz, hogy valahányszor engem hívnak ilyen hülyeségekkel, legyen elég idegem hozzá hogy finoman irányítsam el a 'kollégát'. Mert ő sem élvezetből, poénból, vagy perverzióból teszi, amit tesz. Őt ezért fizeti. Nyilván szívesebben hagyna békén téged, és menne haza TVzni, de azért nem fizetnek…
Persze ha ilyesmi az attitűd, mint fentebb, akkor durvulhat a hangnem. Csak ilyenkor számolni kell azzal (nem szép, tudom), hogy látványosan gyakran leszünk zaklatva random cuccokkal, mert nálunk a különösen paraszt számokat egy falon lévő feketelistára tettük, és utána minden hülyeséggel hívogattuk őket. Volt akinél a léc alacsonyan volt, és minden második unszimpatikus versenyző felkerült a listára. Nálam konkrétan a káromkodva, kiabálva elküldés, és/vagy hosszas kioktatás (arról, hogy én igazából a társadalom megrontója vagyok) volt a kritérium. Egy fazont sikerült is elküldenem a Kartago Tours-hoz azzal hogy nyert egy Török utazást.
(…)szedjenek le a telespam-listájukról(…)
Vajon van vmi mennyiségi szabályozás, hogy milyen gyakran kereshetnek meg?
Tudtommal egyik sem létezik. Az ilyen munkákat outsource-olják, és a kis cégek az egyszerű, népi-nemzeti telefonkönyvön rágják át magukat, persze az akciónak megfelelő térséget súlyozva. Ha nem vagy benne a telefonkönyvben, akkor nemtom. Lehet h azóta nem így megy.
Mennyiségi szabályozásról sem tudok, egy akcióval végighívják az egész telefonkönyvet, aztán a következővel megint. Ha két akció párhuzamosan fut, vagy nagyon gyorsan követi egymást, akkor meglehet hogy gyakran leszel felhívva.

Senkit sem jogosít fel mások zaklatására az, hogy ő ezért pénzt kap.

Ha az autólopás megrendelésre történik, akkor már korrekt? Aligha.

Ha a tisztelt tolvaj urat tettenéri a tulajdonos és mondjuk ellátja a baját, akkor paraszt?

A paraszt szó sajnos nem értelmezhető tehát a telemarketinges által hívott félre, hiszen felháborodása tökéletesen indokolt.

A feketelistához meg gratulálok, bár a konkrét beismerése nélkül sem volt nehéz elképzelni hogy a telemarketingesek megtorolhatják a számukra kedvezőtlen viselkedési formákat.
Nyilván szívesebben hagyna békén téged, és menne haza TVzni, de azért nem fizetnek…
Hát igen, a kocsilopás is jól fizet de valahogy nem látom ennyivel alátámasztva a korrektségét, és nem ébreszt bennem empátiát a tolvaj féllel szemben. Pedig őt sem fizetik az otthoni tévézésért

Én csak elmondtam, hogy megy ez a színfalak mögött, nem mondtam hogy ez bármilyen szinten is helyes.
Másrészt: a telemarketinget párhuzamba állítani az autólopással enyhe túlzás, és kicsit súrolja a demagógia határait. Igenis, nem szólunk úgy az embertársunkhoz, mint egy vágóállathoz, ha normális időben (nem éjjel, nem hajnalban, hanem napközben), nem puszta hepajból, hanem komoly ajánlattal felhív. Kb. Ugyanannyi idő elküldeni finoman is, mint durván, és még fel sem húzod magad. És őt sem sérted meg. Hívólistáról levenni, ezt abbahagyni meg nem fogják, a fentebb kifejtett rendszer természete miatt, szóval ezt kérni, vagy abban bízni, hogy az elrettentő stílus meghozza a gyümölcsét, naivság, és semmi értelme.

Ez a lista a pofátlanság netovábbja.
Aki ilyen munkára jelentkezik, az ne csodálkozzon ha leordítják a haját néha. Én se mondom, hogy ez helyes, de van ott valami, amiért vállalta, hogy ezt elviseli (igen, a fizetés). Aki BKV ellenőrnek vagy adóellenőrnek megy az legyen tisztában azzal, hogy nem szeretik.
Jelentkezzen, aki nem rúgna bele (legalább egy kicsit) ha találkozna egy spammerrel.

Kb. Ugyanannyi idő elküldeni finoman is, mint durván, és még fel sem húzod magad.
Szerintem a felhúzás már az elküldés előtt kezdődik, mikor rájön az ember, hogy feleslegesen szakították meg, feleslegesen ment el a telefonig.

palacsint
(…)feleslegesen ment el a telefonig
Barátom, intéztél már itthon bármi hivatalos ügyet? Ott aztán annyi felesleges dolgot csináltatnak meg veled, és annyi helyre küldenek el, hogy egy életre elég. A telefonig el tudsz menni, ne ezért kelljen hogy sajnáljalak.
Egyébként nem akarom ám védeni a telemarketingeseket, és a lista valóban a pofátlanság netovábbja. De abban a helyzetben egyrészt adott volt, másrészt bárki más is (igen, Te is) így reagált volna, mert van egy határ, amin túl az ember nem tűri el a hangnemet. Akármit is dolgozik. (Az szimpatikus és érthető, amikor a szerencsétlen mezítlábas programozókkal üvöltözik a főnökük? Dehát késnek a projecttel, és ők vállaltak ilyen munkát, és hát a főnök a profitért tartja őket, szóval érthető, nem…? )
Mondom, nálam konkrétan a kurvaanyázás volt a beugró. A kioktatós csávót csak visszahívtam (azonnal), és elmagyaráztam neki hogy nem poénból csinálom, és nekem sem jó. Ő megértette egyből, és elnézést is kért.

palacsint Azért a bkv ellenőröket vagy adóellenőröket ne hasonlítsuk a telemarketingesekhez, előbbiek egy olyan munkát végeznek el, ami nélkül összeomlik a tömegközlekedés vagy az ország. Ettől persze még nem szeretjük őket, de akárhogy is nézzük, létezésük hiányában a dolgok nem működnének.

És pontosan, a spammeres hasonlat helytálló, már csak azért is, mert nem sok van már hátra a gépesített telemarketingig (sőt tudjuk jól hogy pl. a választási kampányban voltak felvételről lejátszott tömeges telefonos hirdetések), és nincs kedvem napi 100 hívást fölöslegesen lekezelni, illetve nem akarok a telómra is telespam-szűrő szoftverek telepítésével foglalkozni.

mainframe:
A telefonig el tudsz menni, ne ezért kelljen hogy sajnáljalak.
Na ne már. Ki nem utálja, amikor odajön hozzád a piros lámpánál a kéregető, vagy a távcsőárus az aluljáróban? Egyikhez sem kell még csak a telefonodért se nyúlnod, és még csak nem is az otthonodban zargat, mégis rendkívül utáljuk az ilyet.

Egyébként meg Mf és én két külön dimenzióról beszélünk: én arról beszélek hogy felháborosádom jeléül nem várom meg a teljes mondandóját és elköszönve lerakom, ő meg arról hogy valaki kurvaanyázik és hasonlók. Gondolom érezhető a kettő közti szakadék. Ettől függetlenül én azt mondom hogy, aki kurvaanyázik, az is tökéletesen érthető hogy ezt teszi.

Egyébként meg Mf és én két külön dimenzióról beszélünk: én arról beszélek hogy felháborosádom jeléül nem várom meg a teljes mondandóját és elköszönve lerakom, ő meg arról hogy valaki kurvaanyázik és hasonlók.
Így van. Ha lerakod, esetleg pár szóban előtte elmondod hogy nem kell, és kész, az teljesen oké. (Nekem. Érzékenyebb lelkű kollégáimnak nem feltétlenül, de mint mondtam:
Van a paraszt telemarketinges, aki trükköz, meg átbasz, meg zaklat
)
A csövest is ha felrúgod, a körülötted állók csúnyán fognak rád nézni, és parasztnak fognak tartani. Minden csak a hogyan-on múlik.
Egyébként nyilván vesszen a telemarketing!

Piaci önszabályozás. Nem olyan ez, mint a mailspam. A mailspam ugyanis full automatizált, ezért mindössze a technikai lehetőségek függvénye, hogy mennyire nagy tömegű, és mennyire olcsó tud lenni.

Beszélő számítógép, azonban nincs. Legalábbis olyan nincs, aki megértené, amit egy ember válaszol neki, és aszerint tudna beszélni vele. Ezért egy tök igazi, élő embert kell leültetni, hogy Haszprus felhívása előtt meg után további többszáz emberrel beszéljen. Ennek a díjára nincs alsó határ. Az emberekre nincs moore-törvény, az ő teljesítményük nem exponenciálisan, hanem legjobb esetben is csak logaritikusan növekszik az idővel meg a pénzzel.

A szituáció a piramosjátékokra, meg az MLM-cégekre is fennáll. Amikor megjelentek, akkor még exponenciálisan voltak képesek terjedni. Ez addig tartott, amíg az összes hülyét be nem hálózták, vagy meg nem tanulták a saját kárukon, hogy nem szabad ilyennel foglalkozni. Piramisjáték, meg MLM cég azóta is van persze, de már nem tud exponenciálisan terjedni, mert megjelent egy erőforráskorlát. Van egy szűk rétege az embereknek, akik vevők ilyenekre, ezek azok, akik olyan buták, #censored#, és ők azért nincsenek túl sokan.

A telemarketing mostanábn élhette fénykorát. De sose volt bombaüzlet, engem életemben 5-ször se kerestek meg telemarketingesek. (Természetesen mindet azonnal elküldtem a francba, #censored#) Feltehető, hogy az ezzel foglalkozó cégeknek jogtalan forrásból is vannak adatbázisai - bizonyos helyeken nagyon jól fizetnek ám bizonyos adatbázisokért - és ezeket össze lehet vetni, lehet rajtuk trükkös kereséseket, vagy akár öntanuló algoritmusokat futtatni, össze lehet vetni legális piackutatási adatokkal, és más felmérésekkel.

A telemarketingben a fő drágaság nyilván az emberi telemarketinges fizetése, mivel az összes többi folyamat jól automatizálható. Ezért nagyon lényeges a telemarketinges cég számára, hogy a megfelelő embereket hívja fel. Itt jönnek képbe a speciális adatbázisok, a speciális piacfelmérések, meg a trükkös lekérdezések. Vagy akár az öntanuló algoritmusok. A lényeg ugye az, hogy minél több és minél értékesebb adatod van, minél jobbak az algoritmusaid, annál több telemarketinges négert ültethetsz #censored# hogy telefonáljon.

Egyszóval volt valami algoritmus, ami Haszprusról kibökte, hogy egy potenciális vásárló. Valószínűleg róla gyakran kibökik ezt különféle lekérdezések, míg rólam meg szinte soha. [censored] Bár ezek ugye csak valószínűségi összefüggések. Talán rólam ezek az algoritmusok azt bökik ki, hogy nem vagyok potenciális vásárló. Ehelyett ember vagyok. Igazi. Nem a retard nation tévéfüggő oszlopos képviselője. Tudjátok, az az embertípus, aki még a reklámokról se kapcsol el a tévében. #censored#

Nem kell annyi telemarketinges, egy előre rögzített szöveg tájékoztatja a usert a lehetőségeiről (mondjuk fél percben akár, de opcionálisan egy gombot megnyom a telefonon és menürendszerből mondjuk tovább okosodhat) és ha mondjuk van esély rá hogy vásárolni akar akkor kapcsolnak neki egy húsvér telemarketingest. Tekintve hogy csak 1% akit érdekel az ajánlat, így a humán erőforrás költségeinek 99%-át lefaragtuk.

Telemarketing?
T:…Nem, nem az.
H: OK.
T: A T-****** egy új szolgáltatására szeretném…
Nem akaorok okoskodni, de tulajdonképen igaza volt, mert ez nem telemarketing, hanem telesales.
Amúgy majdnem én is dolgoztam annál a cégnél, aki téged felhivott, a dolgom új, bizonyos értelemben kedvezőbb szerződések megkötése lett volna telefonon.
Mellesleg a számítógép válogatja ki azokat az embereket, akikiet a kezelőnek hívnia kell. Elég komoly az etikai kódex, amit be kell tartani, szóval szimpla b*szogatásért nem lehet telefonálni. Egyébként engem is idegesít, amikor felhívnak, és hiába mondod nekik, hogy vegyenek le a listáról, ilyet egy kezelő nem tehet és nem is tud megtenni.

Egy megoldás van.
Ha vezetékes telefonon keresnek, akkor csak azzal az emberrel beszélhetnek, aki a szerződést megkötötte(feltéve ha szerződésmódosítást akarnak ajánlani, pl. más percdíjak stb.), nekem pl. a tesóm kötötte meg a szerződést, és amikor hívnak mindig őt keresik, én meg csak annyit,,hazudok'', hogy már elköltözött.
És a T-csoportnál, ezt a változást rögzítik(tapasztaltam én is), és abból az adatbankból az életben nem fognak többé keresni.

Hehe ez yo… ez már nem az ő telefonja

ScoobyZoli
Mellesleg a számítógép válogatja ki azokat az embereket, akikiet a kezelőnek hívnia kell. Elég komoly az etikai kódex, amit be kell tartani, szóval szimpla b*szogatásért nem lehet telefonálni.
Nem tudom Te hol dolgoztál volna, de ahol én voltam, az egy kis szar cég volt, 10 egyszerű, vezetékes telefonnal, és sok szerencsétlennel, akinek nem jutott jobb meló (én konkrétan egy gyógymasszőr és egy biológus között ültem). Egy kurva headset nem volt, nemhogy számítógép. Vagy akár etikai kódex. Semmi nem volt megfigyelve, lehallgatva, rögzítve. És tutira veszem, hogy a telemarketing/telesales (vagy, amit akartok) 95%-át ma is ilyen cégek végzik.
Mellesleg 2-3 hónapig kellett vadásznom tőlük az utolsó havi fizetésemet, szóval etika a csúcson.
Egy megoldás van. (…)
Igen. Az, hogy azt mondod:
Köszönöm, de nem érdekel az ajánlat. Viszonthallásra.
Mágia, varázslat, de működik.

mainframe
A leírtak alapján egy elég kis cégnek tűnt a volt munkahelyed, az a cég, ahol majdnem dolgoztam elég nagy cégek kampányait bonyolította le: bankok, távközlési cégek stb.
Az, hogy azt mondod:
Köszönöm, de nem érdekel az ajánlat. Viszonthallásra.
Mágia, varázslat, de működik.
Ettől még ugyanúgy zaklatni fognak, a következő kampánynál megint bekerül a telefonszámod a listába.

ScoobyZoli
A leírtak alapján egy elég kis cégnek tűnt a volt munkahelyed
Az is volt, amint azt már párszor írtam:
Az ilyen munkákat outsource-olják, és a kis cégek(…)
ahol én voltam, az egy kis szar cég volt
Ami pedig a megbízókat illeti:
az a cég, ahol majdnem dolgoztam elég nagy cégek kampányait bonyolította le: bankok, távközlési cégek stb.
Mi a Matáv-Axeleronak dolgoztunk (most talán T-net, v mi). Az elég nagy?
Ettől még ugyanúgy zaklatni fognak, a következő kampánynál megint bekerül a telefonszámod a listába.
Ne aggódj, a Tiéd is.

Hozzászólásod:


Nem vagy bejelentkezve, de...

A)
hozzászólhatsz regisztrálatlanul...

B)
ha regisztrálva vagy, bejelentkezhetsz...