barátok - 2007 - 36 megfelelő bejegyzés.

Mutass mindent

Jelöld be, hogy főbb mely kategóriákat akarod olvasni, vagy ha csak egyet: kattints a nevére.

Rómeó @ The GuNN

©   Haszprus   |   350d art barátok fotózás maszat

Pénteken meló után felugrottam GuNN-hoz, el a mekibe, be a westendbe, vettünk 2 db 100W-os spotlámpát, aztán kezdődhetett Rómeó (aki egy ifjú perzsa macska) megörökítése (ISO400-zal). A kezdeti hiedelmemmel szemben Rómeó egyébként egyáltalán nem egy tárgy, teljesen játékos, nem lehet tőle cipőfűzőt kötni, mert rögtön játszani kezd vele, meg ilyenek. Kellett volna neki még a szemüvegem, az órám, az ujjam, és egy usb kábelre is igényt tartott.

Szglab5 2008

©   Haszprus   |   labvez

Jött a levél Gajdos Sándor adatbázisok előadótól (SEO), hogy jó lenne, ha tavasszal is vezetnék labort.

Menjek, ne menjek? Marha jó lenne, de kicsit hardcore lesz 5x8 óra munka + fullos bme félév mellett, nem?

Kondi ismét

©   Haszprus   |   barátok kondi

Hahaaj! Az úgy volt, hogy amikor átvettem a Kármános kondibérletemet 8000 Ft-ért, lecsekkoltam rögtön a termet, éppen fullon volt, nem volt túl szimpi. Meglepődve tapasztaltam, hogy nincs semmi előtere, ahol öltözni lehetne, mondom mi a szösz, felmentem a bérletosztókhoz és rákérdeztem:

- Külsősöknek hol lehet öltözni?
- A wc-ben.
- …

Nos ez volt kb. 8 hete, azóta valahogy nem sok kedvem volt átmenni. Mostanra viszont éppen esedékessé vált egy tali Istvánnal és akkor mondom összeigazítom ezt egy kondizással: de mikor vannak a legkevesebben? Így történt hogy túlvagyok egy gyúráson a Kármánban, és meg kell mondjam, kurvajó volt! Fogok járni ismét és megszerzem a harmadik tesi aláírásomat is ahah. (A hajnali 7-es úszás valahogy kevésbé jött be, lehet hogy nem azt kellett volna választani félévről félévre? ) A wc pedig egy kacsalábon forgó kastély egyébként (tegyétek félre minden koliwc-sztereotípiátokat), ettől függetlenül azt is megtudtam hogy a teremben szoktak öltözni (hatalmas párkány van és ott vannak a padok is) úgyhogy no more para.

Új RSS url-ek

©   Haszprus   |   barátok blog fejlesztés google haszprus rss

A site átstrukturálásának részeként új helyre kerültek az RSS feedek, tessék frissíteni az olvasókat. Ezen kívül ha valaki külön szerzőt figyelt meg, akkor nézze meg hogy nem módosult-e a kedvenc szerzőjének az id-je, ugyanis jópáran újat kaptak a felszabaduló alacsonyabb id-knek (és egyéb félautomata id-átrendezéseknek) köszönhetően (többek közt: Tamás: 7, Orca: 22, Montana: 27, The GuNN: 28).

Az RSS letöltéseket nem szoktam logolni mert túl nagy többletforgalom szerintem, és sok értelme nincs, most egy órája logolom, érdekes dolgok derülnek ki belőle. Ez alatt az egy óra alatt 26 egyedi ip-ről kapott a blog rss-letöltést, namost egyedi ip-nek számít például a google reader vagy a netvibes rss fetchere is. Szerencsére ezek user agentben megadják, hogy hány előfizető húzódik meg az egyetlen letöltésük mögött, google readerből 30-an olvassák a fő bejegyzésfeedet, netvibesról pedig 39-en (ezen őszintén meglepődtem). Ez legkevesebb 95 előfizetőt jelent, de ez csak egy egy egyórás megfigyelés (nyilván akik nem webes readert használnak, azok közül nem mindenki volt online az egy óra alatt és az se biztos hogy ha online volt is, futott az olvasója, vagy elég gyakran frissít, stb stb).

Vajon milyen metodikát használnak például a feedburnernél az előfizetők számának megállapítására? (Tekintve hogy egy új ip nem feltétlen jelent új előfizetőt, és azonos ip nem feltétlen jelent egyetlen előfizetőt, ld. lan).

Heti bringa 2007.10.21.

©   Haszprus   |   barátok bringa normafa

hétfő normafa

kedd reggel Schumival jános-hegy tetejéről mentünk ilyen erdei lépcsős - kellemetlen - részen aztán kiértünk a szokásos útvonalra.

szerda este Vár

szombat délben János-hegy classic, előtte vettem pearl izumi térdmelegítőt (Pearl Izumi Therma Fleece Knee Warmers). lecsúszik? le. mint állat, nyélen rakáskor. de egyébként is. megoldás lehet egy tépőzár a gatyára varrva. vagy gomb. vagy nemtom, majd még kísérletezek, esetleg ha feljebb húzom az egészet. rövidgatyás használat esetén amúgy sem megoldás a tépőzár/gomb, hacsak nem csináltatok valami combpiercinget.

Heti bringa 2007.10.14.

©   Haszprus   |   barátok bringa katlan normafa

Szerdán felmentem a Normafára ismét, egy bmw-s 10 perces előadást tartott nekem arról hogy az Istenhegyi út igazából iszonyat forgalmas, és hogy a por leülepedési ideje 12 perc, és hogy totál egészségtelen felmenni. Ebben abszolút van is valami, de hogy az Istenhegyi forgalmas lenne, azt nem mondanám. Mindenesetre onnantól kezdve mást se éreztem egész úton fölfelé, csak a tömény szmogot Szerencsére a helyzet péntekre normalizálódott. Mindegy, szóval szerdán nyomtam egy Normafa classicot és jártam a DDH-n is, ahol ofkorsz sikeresen kontaktoltam az anyafölddel már megint. Önjutalmazó rendszer: csirkés gyros.

Csütörtök este Kolosy térig gondoltam egy kis 23 órai tekerést, ez meg is lett, ám végül az est lényege inkább az Erzsébet híd körül található lépcsősorok lettek Csirkés gyros.

Pénteken Schumit elnavigáltam a Katlanba, ahol a vége felé már lassúnak éreztem a dolgot (lejthetne picit jobban), de annyira kész voltam izomzatilag, hogy nem bírtam ennél jobban gyorsulni (tekeréssel). Max itt: 49 km/h. Utána visszamásztunk a János-hegy lábához (útközben találtunk egy pici sündisznót, tök jópofa volt ) ahonnan a hosszabbik úton ereszkedtünk lefelé a DDH aljáig. Ezen a szakaszon sok helyen egész jó tempót sikerült menni (47 km/h), bár volt rész ahol ezúttal se mertem lejönni, pedig Orcával már megvolt Mindegy, majd máskor (ráérek). Igazából lábadozok, nyáron alig tekertem és kijöttem a gyakorlatból. Csirkés gyros, bealvás.

Szombaton tiszta izomlázam volt, nem tudom mitől, hiszen ezen a héten csak háromszor voltam… Igaz a lépcsőzés relatíve megerőltető, mert nem lehet ülve

Osztálytalálkozó

©   Haszprus   |   12e 350d barátok buli élelmezés

Szóval lenyomtunk Schumival meg Tibivel egy Solymár-kört, kb. 6 óra volt, téptem egy kis kurvajó alapozó before-partyra, aztán a gimi (jedlik) elé közös talira (ahol örültem egy csomó rég látott arcnak), ahonnan végül a Nagy Levinben kötöttünk ki.

A képek jórészéért thx 2 Norby.

Solymár Schumival és Tibivel

©   Haszprus   |   barátok bringa hármashatár hegy solymár

Hétfőn Katlan, defekt.

Szerdán Katlan, egyben tekertem fel mindkét nap.

Pénteken HHH teteje - Solymár. Megfixáltam a km-órámat, úgyhogy adataim is vannak: tekerési idő: 2:38, út 39,72 km, átlag 15,0 km/h, max 46,1 km/h (nemtomhol de van egy olyan gyanúm hogy nem aszfalton)

Szombaton Schumi-val (aki a blogom alapján kezdte járni a HHH-t ) tali a Gellért téren. Budafoki úton észrevettem hogy egy olyan foszlás indult a gatyámon hogy ha nem megyek haza cserélni akkor egy óra múlva már egy szál ****-ban tekertem volna… Schuminál meg nem volt telefon, úgyhogy adrenalin kicsit felszökött, hazatekertem. Lépcsőházunk ajtajában persze szokás szerint egy öreg mammer elállta az utam és addig nem eresztett be, amíg ki nem faggatott, hogy én vagyok-e a Csaba és hogy hova viszem a motort… Itthon meg naná, hogy egy olyan gatyát vettem fel ami éppen megmunkálás alatt volt, úgyhogy újabb csere, végül 7 perc késéssel sikerült odaérnem. Tibivel tali a Fenyőgyöngyénél, onnan raktuk a HHH tetejéig, ahonnan most nem a durva kavicsos részen szálltunk alá, hanem egy erdei kanyargós ösvényen, amit anno már nrg is megmutatott félig. Az út többi része a szokásos Solymár-kör volt. Tibi gépével lett egy-két fotó:

A Solymár-kör után pedig várt a gimnáziumi ötéves osztálytalálkozóm

Heti bringa 2007.09.30.

©   Haszprus   |   350d barátok bringa hármashatár hegy

Hulla fáradt vagyok. Az új telóm megöl

1. Kedd este eltekertem a Kolosy-térig, meg vissza.
  2. Szerda délben felmentem a Normafához, lejöttem Gazdagréthez a Katlanon keresztül.
  3. Csütörtök este GuNN-nal és Lacival mentünk fel a HHH-re. Ők országútival nyomják és ráadásul edzésként fogják fel a dolgot, úgyhogy iszonyatosan paráztam hogy mi lesz, de eléggé tolerálták a sebességemet és így szép lassan felcsorogtunk Külön extremitás, hogy mindössze egyetlen helyen kellett megállnom, éspedig a Fenyőgyöngye buszvégállomásnál. Aztán most rájöttem hogy ez nem teljesen igaz, mert párszáz méterrel feljebb az első kútnál is megálltunk, és tanakodtunk hogy menjünk-e tovább egyáltalán. (GuNN-nál nem volt lámpa, világítás pedig nincs, és ez egy necces kombináció outival.) Végül csak felmentünk a tetőre, ahonnan elég zsír az éjszakai kilátás. Lehet, hogy nyomunk még ilyet.
  4. Pénteken megint feltekertem a HHH-re és lejöttem a tetőről a durva kavicsos részen. A délelőtti eső miatt viszont tiszta sár volt minden, úgyhogy az egyik szárazon is csúszós lejtőre gondolva inkább visszafordultam a reptéren át Hűvösvölgy felé. A bringát előtte levő nap nyaltam tisztára, nem biztos hogy megérte
  5. Szombat hajnalban pedig Tibivel indultunk egy Árpád-kilátó - HHH - Solymár túrára, amiből az első kettőt végülis kihagytuk mert iszonyat izomlázam volt már az aszfalton is, úgyhogy inkább a reptéren átnyergelve mentünk a Virágos-nyereghez, majd onnan Solymárra. Van útközben egy nagy kövekkel telerakott ösvény, ahol eddig mindig centizgettem a kerékkel hogy nehogy elessek, hiszen az előző telóm egy merevvilla volt gyakorlatilag. Most azt tök simán vettem, nem tudom vajon mennyivel mentem, de kellemes tempóban, amiben már nem egyszerű ügy megállni illetve a tereptárgyak közti navigációra sincs idő. Ez nagyon pozitív élmény volt

@The GuNN

©   Haszprus   |   barátok

A második éjjeli Normafa után 22.50-re átugrottam GuNN-hoz (bringával ofkorsz!). Hulla fáradt voltam, mert előző éjjel is éjszakai túráztam, úgyhogy úgy volt hogy max éjjel 1-2-ig maradok. A konyhában voltunk éppen, amikor fölöttünk valami kurvanagy zaj lett (szekrénydobálás), mondja GuNN: mit csinálnak ezek éjjel 2-kor? én meg gondoltam biztos csak túloz, érzékeltetendő hogy késő van, gondoltam még csak 1 körül lehet. Visszamentünk a géphez, erre: 3 óra 55… Bazz 6:53-ra értem haza, utána 11-re be volt tervezve egy HHH-s telóteszt Tibivel, de ehhez már túlzottan készen voltam, úgyhogy szombatra maradt

ez meg ilyen integrált webcam okosság

Olvasói levelek 2007.09.17.

©   Haszprus   |   barátok fejlesztés google idézet olvasói levelek

Három feedbacket kaptok a mai napra, két személytől.

hmm, ez tenyleg szepen van optimalizalva. [...] menj el website optimizernek

A fenti idézet a Private Gallery cache-elt lapozórendszerére vonatkozik, a második fele pedig az indafotó lassúságára tett kritikáim kapcsán született.

A schönherz spot archívum-ra kerestem Googlen, és baszki a te blogod jött be 6. találatnak Oldalak Google-re optimalizálásából kéne élned sztem

Ez ugye egy egész másfajta optimalizálás.

Baszkideqrvaszépképeidvannakbeszarás

Itt pedig ezekről a képekről van szó.

Na ennyit mára a feedbackekről, legközelebbi adásunk pontosan random időpontban várható.

Normafa éjjel

©   Haszprus   |   350d barátok bringa éjszakai túra fotózás normafa

Legnagyobb megdöbbenésemre a Cateye HL-EL530 irgalmatlan erős fénnyel rendelkezik. Olyannyira erőssel, hogy kicsit meg is tépázta az éjszakai bringatúrának a lényegét: nevezetesen hogy úgy mész a sötétben, hogy igazából marhára nem látsz az orrodnál tovább Így aztán elég komoly sebességgel tudtunk haladni, és hamar le is jutottunk. Szóval fene se gondolta volna, de lehet hogy az ilyesminek inkább gyengébb lámpával érdemesebb nekivágni

Ja, a bokorban leledző lények viszont azért hozták ránk a parát rendesen

Update 16:20: a HL-EL530 rögzítése:

Update 21:51: később még jól jöhet, hogy megfigyelésem szerint kb. 18 fokban indultam el itthonról, nyilván közben is hűlt a levegő, az utolsó fogassal mentünk fel, odafelé volt rajtam egy hosszúujjú felső aláöltözék (aznap vettem), egy rövidujjú mez, egy hosszúujjú mez, a könyök-/alkarprotektor, és fáztam. Fent felvettem még egy rövidujjú mezt, de ez nem sokat segített, karra kellett volna még valami, sőt, a hosszúujjú nyári bringáskesztyűnek is túl jó volt a szellőzése. Lábra is egyértelműen jöhetett volna még valami, és fejre is a bukó alá. Annyira nem volt gáz egyébként, de azért kicsit fáztam.

Multi Level Marketing, MLM

©   Haszprus   |   barátok life mlm szánalmas

Szoptatok már be MLM előadást? Hogy meghívtak valahova és jött a kurva nagy átbaszás?

júl. 18. 02:52 ajánlott olvasmány: Mainframe #24-es kommentje az MLM-es agymosásról.

júl. 30. 21:34 összejött egy csomó tök értelmes és érdekes komment, komolyan érdemes elolvasni őket.

szep. 04. 10:09 egy kicsit arról, hogy mi történt azon az mlm-es előadáson, amire meghívtak. ez nem a teljes sztori.

Kolosy, Istenhegyi, XTR

©   Haszprus   |   barátok bringa

Délutánra egész jó idő kerekedett, úgyhogy le akartam tesztelni éles bevetésen a kontakt lencsét. Ami egyébként egész tűrhetően szuperál már, kb. 13-tól 20-ig benn is volt. Szóval a Dunaparton a Margit-hídi átjárónál tökvéletlenül na kibe botlottam bele? Bizony, a nyolcadik utasba, aki nem más, mint xtr, a rejtőzködőművész, ezúttal országútin (Olyat is mondhatnék hogy egykori internews-szerző, stb.) Kicsit dumáltunk. Például arról, hogy kevés a blogkontent mostanság. (A beszélgetés többi része a privacy homályába vész.)

Eredetileg a HHH-re gondoltam feltekerni tisztán edzés gyanánt, de a Kolosy tértől fölfelé a Szépvölgyi úton olyan rohadt dugó volt, hogy inkább kihagytam. Egyébként a Budafoki úton is dugó volt, állt az egész, és noha sosem szoktam járdázni de most kivételesen inkább felmentem, mert az autók nem hagytak helyet maguk mellett rendkívüli szomorúságomra. Mindegy, visszajöttem, aztán a Móricztól feltekertem az Istenhegyi úton pont addig mint éjjel. Nem volt egyszerű, de megcsináltam, aztán ledöngettem fékezve 50-nel (beláthatatlan kanyarok ugye). Jó volt.

tekerési idő 1:27
megtett út 25,92 km
átlagsebesség 17,8 km/h
max sebesség 51,9 km/h
2006.09.01. óta 1466+ km*

* azért 1466+ mert valszeg legalább egy utat elfelejtettem iktatni, továbbá a km-óra teljesen megbízhatatlanul működik, télen nem mért semmit, és pl. éjszaka is a teljes lefeléútból 2 percet érzékelt csak. Cateye Micro Wireless rulez.

Solymár 4

©   Haszprus   |   12e barátok bringa hármashatár hegy solymár

Solymár jó hely, eljutni oda jóság*. Tegnap Gabival tettünk egy körutat a Hármashatár-hegy csúcsán keresztül. Tudtátok hogy a HHH-en illetve Budapest külső részein működik egy csomó kút? Az ember kicsit megmoshatja a kezét, arcát, újratöltheti a kulacsát, meg ilyenek, ami elég jól tud jönni 30 fokban napsütésben (a napon lévő hőmérőnk az ablakban 45 fokot mutatott reggel 8-kor). Vérmadár (héja) ezúttal nem volt. Az út sokkal lájtosabbnak tűnt, mint csütörtökön, igaz, rövidebb is volt egy picit, de jobban bírtam a strapát, nem remegett a lábam (annyira), valszeg visszatért belém az erő, és a vízmosások ill. kövek miatt is kevesebb problémám akadt. Mondjuk így is 6,5 órát elszórakoztunk, de ebben benne volt egy sajtos-tejfölös lángos is

* Az egyetlen probléma, hogy az Alsó-jegenye-völgyben irdatlan méretű civilizálás indult meg, mindenféle építkezés formájában. A patakon átvezető hidakkal még nincs gond, mert az kell. De támfalak, korlátok, elterelő kerítések és hasonlók garmadáját építik most arrafelé, ami szerintem jelentősen lecsökkenti a hely élvezeti értékét. Hamarosan gondolom az ösvényre aszfaltot öntenek és felfestik a sávokat is… Miért kell azt a maradék kevés természeti értékünket is eltűntetni?

Solymár 3

©   Haszprus   |   350d art barátok bringa fotózás hármashatár hegy hűvösvölgy solymár

Tegnap nyomtunk Tibivel meg Orcával egy túrát, négy alternatívából végülis a második legnehezebbet választottuk, így jártunk Hűvösvölgyben, az Árpád-kilátónál, a Hármashatár-hegy oldalában, a Virágos-nyeregnél, végül Solymáron az Alsó-jegenye-völgyben (majd pedig vissza). A km órám időnként kihagy (fogalmam sincs miért, tegnap cseréltem benne elemet), úgyhogy ezek nem teljesen pontos adatok, hanem egy alsó becslés: 3:02 tekerési idő, 45,52 km, 14,9 km/h-s átlag, 44,8 km/h max. Elég rendesen lefárasztott, főleg hogy már nagyon rég tettem hosszabb utat.

* not!

Adatlabor pizzaparti

©   Haszprus   |   barátok bme buli labvez sch történelem

Képek © . Starring: Gajdos Sándor, Erős Levente, Szigeti János, Gáthy Lajos, Bendefy Zsófia, Golda Bence, Urbanics Gábor, Szabó Gergely, Szatmári Zoltán, valamint jómagam és még sokan mások.

Ez kibiri kib* jó volt! Évről évre az szglab5 adatbázis labor lebonyolításában közreműködő labvezérek összeülnek egy-egy félévzáró pizzázásra, így történt ez most is. Ha minden igaz, kb. 28-an voltunk, 18-kor tali néhány ismerős arccal a SCH-nél, és 0-kor végeztünk (nem gondoltam hogy eddig el fog húzódni ). A hangulatra asszem jellemző, hogy a hely 23-ig volt nyitva, végül 23:30-kor szabályosan ki kellett dobniuk minket, legalábbis azt a keménymagot akik még ott maradtunk átdumálgatni többek között Gajdos Sándor (SEO*) javaslatait a hallgatók brutális terrorizálását apróbb TVSZ-módosításokat illetően

Gajdos Sándor keresőkifejezésre pillanatnyilag másodikak vagyunk guglin (40e-ből).

Szúnyoginvázió

©   Haszprus   |   bringa normafa telódráma

Voltunk pénteken Orcával megin Normafánál (kipróbáltam új olajjal a telót, egész jól mozgott amíg le nem értünk, de rugót nem cseréltek benne mer mittomén mondtak valami hülye kamuindokot, valszeg büdös a munka), hihetetlen mennyiségű szúnyog van. De valami eszméletlen, gyakorlatilag a levegőben egy egybefüggő szúnyogmasszában kell hasítani. Folyamatos hunyorgás, szájcsukvatatartás, és lábról, ruháról söprögetés. Atomot a normafai szúnyogokra! Mert ez nem állapot

HHH - Solymár

©   Haszprus   |   barátok bringa fáradtság

Nyomtunk Tibivel egy HHH-t, ellátogattunk Solymárra, aztán a II. kerület külsőbb részein át jöttünk vissza. Egész elképesztő az a környék, mintha nem is Bp lenne, hanem valami üdülőtelep. Csak onnan tudod, hogy mégis Bp, hogy van bkv-s buszmegálló Nagyon kellemes. Solymár felé pedig van egy Alsó-Jegenye-völgy nevű hely, amiben egy patak kacskaringózik végig, atomszép az is. Lőttem pár mobilos képet, de majd egyszer kell normális géppel is fotózni ott. A mobilos képeket nemtom mennyi értelme van feltenni, akit mégis érdekel, az csekkolhatja őket.

Még pár érdekesség: enyhe izomláz a karomban; 1,3 kg fogyás a túrán; utána tápoltam aztán bealudtam egy pillanat alatt.

37 km, 13,1 km/h avg, 47,2 km/h max, 2:37 tiszta tekerés.

HHH

©   Haszprus   |   barátok bringa hármashatár hegy

Voltunk Orcával a Hármashatár-hegyen (idén először), mellesleg el is tévedtünk, de mindegy, voltak atomjó csapatós részek. A hátsó kerekemről az egyik prizma az első lejtőzés után elveszett, a másik pedig kettétört, úgyhogy a maradványtól magam szabadítottam meg a gépet. Hang alapján azt hittem ott fog szétesni alattam a bringa 50km/h-nál (valójában csak 48,3), de szerencsére azt nem olyan fából faragták.

Előtte vettem egy hosszúujjú mezt, kicsit megkésve, de jön még ősz/tél/hűvösebb napok. Maszat pedig ma többször megkísérelte megenni a fülhallgatómat (!).

39,35 km, 2 óra 54 perc tekerés, összesen pedig kb. 4-5 óra. Hulla fáradt vagyok.

mainframe

Dömös-Dobogókő-Pilisszentlászló túra

©   mainframe   |   barátok túra

Voltam egy ilyen túrán tegnap pár edzéstársammal, és elég jó volt, bár így elsőre (a szezonban) talán kicsit sok, nem voltam edzésben. Az idő ideális volt, sütött a nap, de nem égetett, esőnek nyoma sem volt. A túra kb. 15 km volt, elég jelentős szintkülönbségekkel (kézileg mértük térképen, semmi GPS vagy bármi), párszor jól eltévedtünk és fél-1 km-eket kóvályogtunk. Ja, közérdekű info: pár utat eltereltek valami új erdőrész telepítése miatt, úgyhogy a régebbi térképek adataiban nem feltétlenül lehet már megbízni! A Rám-szakadék jó volt, nincs semmiféle megáradt patak (ugye elmaradt a naaagy hóolvadás), meg egyéb horror. A láncokat lecserélték létrákra meg kapaszkodócsövekre, szóval felhasználóbarátabb lett a dolog. Sikerült megúszni esés nélkül. Összességében kb. 9től 5ig túráztunk, lazán, ráérősen, sokszor megállva.

Geronimo & ddh

©   Haszprus   |   12e barátok bringa buli normafa

Volt este egy Geronimo, ScoobyZoli, Schloddi, Kicsi és Pedro társaságában. For the record. Mikor megérkeztem, Schloddi már fejre volt állva fél sörtől

Napközben meg Orcával nyomtunk egy normafa classic + ddh-t, ahol Orca taknyolt egyet lejövet közben, de csak bokrokon át láttam, így nem volt teljes az élmény Majdnem fejlődtem is egy kicsit, de végül lebeszéltem magam róla, mondván hogy ej ráérek arra még. És valóban. Így ugyan lassabban jutok egyről a kettőre, de egyrészt biztonságosabb, másrészt végülis nem sietek sehova.

A mai labveztali ismét q yo volt.

(No) Progression

©   Haszprus   |   barátok bringa telódráma

Ha eleget stíröljük a durvadh-t [azon belül a duplaletöréses és a visszafordítós részt], akkor előbb-utóbb le is merünk jönni rajta Reméljük.

Ja és felfedeztünk ma egy új utat a János-hegy tetejéről, ahol előbb én taknyoltam egyet, aztán Orca majdnem [ő a földetéréstől megmenekült, de a bringán ő se maradt rajta ], úgyhogy onnan inkább gyalog toltuk tovább egy darabon.

Egyébként volt ma egy kis fejlődés aminek örülök. Lejöttünk egy olyan szakaszon ahol eddig nem (amit eddig inkább megkerültünk), illetve egy másik szakaszon meg sokkal gyorsabban vágtattam át mint eddig. Az első telóm meg atomszar, szeméttelepre való, meg se moccan, full merev. 15 fokban. Ami azt jelenti hogy az évnek kb. 3/4-ében nem jó semmire, ami nyilvánvaló limitációt jelent, sebességben, kormányozhatóságban, úttartásban. Kurvaélet!

Logikusan gondolkodva viszont most kibírom még egy kicsit, nyáron meg már fog működni rendesen (vagy ha nem akkor szerviz), aztán talán az őszi/téli akciókban veszek vmit.

Kranked 6 @ MOM

©   Haszprus   |   barátok film

Orcával meg Szilvivel megnéztük a Kranked 6-ot a MOM-ban, a jegyekért ezúton is thx a dalmaMagnak. Azon kicsit meglepődtünk hogy valszeg dvd-ről ment, mert erős pixelesedést észleltünk. Hát. Úgy nagyjából ez a legmeghatározóbb véleményem, a film maga amúgy nem rossz, de a Roamhoz nem fogható. Sajnos a minőség nagyon zavaró volt, ezt így nem szabadna szvsz.

ScoobyZoli

Híd Terabithia földjére

©   ScoobyZoli   |   barátok film

Bridge to Terabithia - 2007. Nos, abban a szerencsében részesültem, hogy elmehettem a sajtóvetítésre, és az azt követő fogadáson is részt vettem. A film egy megható történeten alapul, a műfaját nehéz meghatározni, mivel animációk is helyet kaptak és minden generáció felé van mondanivalója.

Számunkra azért is érdekes, mivel egy magyar származású ember a rendezője, Csupó Gábor, akinek a nevét rajzfilmek kapcsán már hallhattuk.

Gábor amúgy tök fain csávó, semmi nagyzási hóbort nem vehető észre rajta, és az is szimpatikus, hogy nem szidalmazza az országot, ahogyan azt sok kivándorolt hazafi teszi. Végre ismét egy magyar, akire büszkék lehetünk. A másik érdekesség, hogy a bemutatón (annak ellenére, hogy volt meghívóm) a kutya nem kérte belépőt, bárki bemehetett. Szerintem Kiszel Tünde is így keveredhetett oda, Donatellácskával egyetemben.

Thx Gábor

Katlan + János-hegy

©   Haszprus   |   350d barátok bringa katlan telódráma

Voltunk Gabival meg Orcával a Normafánál. Először elvittem őket a Katlanhoz, ahol legnagyobb meglepetésemre az ugratós részek után valami borzalom sár volt, ott egyszer meg is csúsztam, Orca meg majdnem rám, de szerencsére nem, viszont ő ekkor térdig sáros lett. Úgy döntöttünk visszafordulunk és lejövünk egy másik útvonalon is. Szóval mentünk felfelé, a békés erdei kutyával kirándulós népeknek az édibédi kutyulija pedig megharapta Orcát. Persze rá lett szólva édes hangon a tulaj által: [Bélaaa], nem szabaaad! (Ahol Béla a kutya neve.) Semmi elnézést vagy ilyesmi. Fölfelé egyébként pörgött ki a sárban a kerekünk rendesen.

(A térképen csak a második szakasz látszik, a Katlan nem. Képek & gps by Orca.)

A tetőn betoltunk némi rétest (ami egyébként elég jó volt), közben szétfagytunk (szél volt, meg q hideg), úgyhogy forró csokival / forralt borral enyhítettük fájdalmainkat.

Lefelé pár helyen egész jó tempót jöttem, most is fejlődtem egy kicsit. Mondjuk tegnapelőtt gyorsabb voltam sok helyen de mindegy, a mai az ugye bevárós társas nap volt.

Lefárasztott a túra rendesen.

BTW tavaly évvége felé rendesen rá voltam gerjedve a telócsere témájára amolyan ábrándozás szinten. Elsősorban jobb mozgást akartam, és akkoriban úgy véltem hogy ez a nagyobb telóúton keresztül valósítható meg. Nos nem. A jó mozgáshoz nem feltétlen kell nagy telóút, tulajdonképpen semmi köze hozzá. A teló témáról rég lejöttem már, de végülis a hidegben való működésképtelensége miatt tényleg lehet hogy érdemes lenne már idén telót cserélnem. Nem tudom. Egyrészt kezd kicsit elszabadulni a bringás költekezés, másrészt ilyen időben túl sokat úgyse megyek hegyre. Gondoltam egykor. Dehát ha egész évben ilyen 10 fokok vannak akkor azért mégis, viszont ebben még mindig full merev a teló. Tképpen októbertől kb. áprilisig, azaz az év felében. Szerencsére a munkás felében (azaz nem a nyári szünetben). Na mindegy nem ragozom tovább, a lényeg hogy jó lenne egy mozgó teló, de egyelőre nem akarok erre áldozni. (Update feb. 19. 00:53: tképpen nyáron is szarul mozog szóval…)

Kéne amúgy új fékbetét (a mostanimat tképpen már októberben cserélni javasolták, csak úgy voltam vele hogy egyrészt előbb utánanézek h milyenek vannak, másrészt ilyen esti szintentartó tekerésekhez télre nem kell komolyabb fékhatás), hidraulikus tárcsafék, meg egy jobb hátsó rugóstag is. A hidraulikus tárcsafék értelme az lenne hogy nem kéne a fékbe kapaszkodni ezerrel ha lassítani akarok. Hosszú lejtőn és/vagy erősen rázós terepen igen jól jönne. Ugyanis így nem kéne a parásabb részeken lassan menni, mert meg tudnék állni akkor és ott ahol akarok, mindegy milyen sebességgel megyek.

Amikor megvettem a bringát májusban, naívan azt gondoltam hogy ez most így kész, és 10 évre lerendeztem a bringakérdést

Na ez volt az álmodozó szekció. Bringát egy darabig nem fejlesztek.