0
Na, van gmail-es címem (haszprus kukac gmail.com). Nagyon kényelmes felületet alkottak neki, a legtöbb műveletért nem kell a szerverhez fordulni, sok cucc előre letöltődik és persze csak akkor jelenik meg, ha szükség van rá. Gondolok itt arra, hogy új kontakt hozzáadása, meg mindenféle. A teszt szakaszban a levlistáimat irányítom oda, aztán meglátjuk. De nem hiszem hogy lemondanék az übergizda haszprus kukac haszprus.hu címemről a gmail felület kedvéért, ez nyilvánvaló Már csak azért sem, mert a gmail pusztán addig hype, amíg meghívásos alapú, ergo privilégiumnak számít ilyet birtokolni, és nem tartom jó ötletnek weben tárolni a leveleimet a vinyóm helyett. És nem privacy okokból, bár az sem utolsó (meg is támadta valami harminc szervezet a gmailt privacy okokra hivatkozva*). Egyszerűen a vinyóm gyorsabb mint a netkapcsolatom, és egy Outlook mindig kényelmesebb lesz akármilyen webes felületnél.
Addig is szerezzetek magatoknak gmail címet, és nézzétek meg, milyen. Invite-only a cucc, úgyhogy nem biztos hogy rögtön összejön. Informatikus körökben azért nem kizárt
* Milyen privacy okokról beszélhetünk itt? A gmail büszke rá, hogy nem üti a userek arcát célzatlan reklámokkal. Sőt. A reklámokat az éppen olvasott levél tartalmához igazítják. És itt a probléma. Mi az, hogy bármi módon feldolgozzák a levelezésem tartalmát, legyen az akár emberi, akár gépi feldolgozás. Én részemről még nem bánnám a gépit, de ha ehhez kapcsolódik egy reklám, az azt is jelenti, hogy arról a reklámról a hirdető tudni akarja, hogy hányszor látták (feltehetően egy adott mennyiséget vesz a megjelenítésekből - ez a bevett szokás). Ha nem is tudja, hogy ki látta a reklámot, de mégis, ott van rá a lehetőség. És ott van az is, hogy ha rákattintok a reklámra, a hirdető website-jára jutok, ahol látni fogják a referert, azt, hogy a gmailről jövök, és netán valahogy be is tudnak azonosítani. Bár ez utóbbi azt hiszem, a gmail közreműködése nélkül nehéz volna, az url-ben ugyanis csak egy session id szerepel.
Ezek a privacy problémák a saját feltételezéseimre alapulnak, igazából nem olvastam el hogy a harminc szervezet min problémázik. Érdeklődők rákereshetnek a google-ön Na jó, ne tegyék, itt a közvetlen link:
Addig is szerezzetek magatoknak gmail címet, és nézzétek meg, milyen. Invite-only a cucc, úgyhogy nem biztos hogy rögtön összejön. Informatikus körökben azért nem kizárt
* Milyen privacy okokról beszélhetünk itt? A gmail büszke rá, hogy nem üti a userek arcát célzatlan reklámokkal. Sőt. A reklámokat az éppen olvasott levél tartalmához igazítják. És itt a probléma. Mi az, hogy bármi módon feldolgozzák a levelezésem tartalmát, legyen az akár emberi, akár gépi feldolgozás. Én részemről még nem bánnám a gépit, de ha ehhez kapcsolódik egy reklám, az azt is jelenti, hogy arról a reklámról a hirdető tudni akarja, hogy hányszor látták (feltehetően egy adott mennyiséget vesz a megjelenítésekből - ez a bevett szokás). Ha nem is tudja, hogy ki látta a reklámot, de mégis, ott van rá a lehetőség. És ott van az is, hogy ha rákattintok a reklámra, a hirdető website-jára jutok, ahol látni fogják a referert, azt, hogy a gmailről jövök, és netán valahogy be is tudnak azonosítani. Bár ez utóbbi azt hiszem, a gmail közreműködése nélkül nehéz volna, az url-ben ugyanis csak egy session id szerepel.
Ezek a privacy problémák a saját feltételezéseimre alapulnak, igazából nem olvastam el hogy a harminc szervezet min problémázik. Érdeklődők rákereshetnek a google-ön Na jó, ne tegyék, itt a közvetlen link:
Thirty-One Privacy and Civil Liberties Organizations Urge Google to Suspend Gmail - April 19, 2004