Haszprus

Margit hídi bringasáv

©   Haszprus   |   bringa

Tudjátok mire szolgál szombat éjjel a Margit hídi bringasáv? Naná hogy taxis parkolónak. Mivelhogy pontosan olyan széles mint egy autó. Nem fél méterrel szélesebb, hogy legalább leszállva elférjünk, neeem. Olyan 10 centivel kb, aztán passzírozzad át magad az elkerítő oszlopok döntögetésével az autó oldalán. Először csak azt kérdezte a taxis, hogy bringázás lesz?, majd amikor látta hogy szépen végighúzom magam és a bringát a taxija oldalán, akkor felháborodásának adott hangot: törd le nyugodtan… [az antennát/tükröt]. Amit egyébként minden további nélkül megtehettem volna, de nem ilyen a mentalitásom. Sajnos/szerencsére (ki tudja).

Amúgy a helyzet megoldása annyi lenne, hogy a bringasáv elejére beraknak egy beton vagy vas sávfelezőt, és kész, onnantól nincs az az autó ami oda beparkol. Ezt miért nem oldották meg? Összeesküvéselmélet-kedvelőknek: csak nem a taxis társaságok lobbizták ki a bringasávot? Igazán ötletes fedőakció lenne részükről.

Update jún. 26. 00:06: ajánlott olvasmány a holland biciklis közlekedésről: Montana #19-es hozzászólása.

RSS: hozzászólások ehhez a bejegyzéshez 26 hozzászólás

Szólj hozzá Te is!

Egyébként is csak azért van ekkora felhajtás a bringasáv körül, hogy eltereljék a figyelmet arról, hogy idén is alig építenek új kerékpárutakat!

Ha akarod, elokeresem a cedulat, amit a noverem hasznal. Tok udvariasan meg normalisan megfogalmazva rajta van, hogy bizonyara elkerulte a figyelmet… es kerjuk, legkozelebb… zoval hogy ne parkolj bringasavra. Aztan ez mehet a szelvedore, radikalisbbaknak matrican is. Mondjuk bunko taxis ellen biztos nem ved, de azert egy probat meger.
Kulonben most arrol a reszrol van szo, amit hetvegere autossavbol bringasavva minositelenek at?

Montana Ilyen cetliből/matricából szerintem többféle is kéne, pl. ne állj a járdára, ne álld el a kijárót, ne állj rám… stb. Mindenféle parkolási kihágás szankcionálására.

Szerintem van belole sokfele. De ha nincs, akkor is csak nyomtato kerdese.

Szombat kora-este jöttem haza a Margithídon, de akkor még nem volt taxisblokád A matrica jó ötlet, legutóbb egyetem közelében volt egy kedves mondatom a kerékpársávon olvasgató taxis mukinak, legközelebb szépszó helyett szélvédőjére ragasztok valami drasztikusat

(Megtalaltam a matricakat. Nem tudom, illik-e ide linkelni, szoval akinek kell, keressen meg, es kuldom.)



Bocs a karcolásért, de nem fértünk el
ez yo
Amúgy sztem nem elég agresszív/szemfelnyitó. Igaz az is, hogy nehéz egy mondatban szemfelnyitni…

Lol elég csak kirakni, aztán keresheti hol a karc


Pont most néztem a Holland útikönyvet, Hollandiában kéremszépen 6000km kerékpárút van, a leghosszabb pedig 230km (Elfstedenroute) Oszt mekkora is az ország? Kb 1/3 vagy fele akkora mint Mo, nem? Vicces

Az a gond hogy náluk a klíma alkalmas(abb) a kerékpározásra, ez van. Nyáron nem sülsz meg, télen nem fagysz oda, thx 2 északi tenger…
Amúgy 41e km^2 és 16,5m lakos

Haszprus: Csak szarrá ázol naponta kétszer.
Szerintem simán azon a szemléleten múlik, hogy a kerékpáros és az autós egyenrangú felek az úton. Svédországban is sokan bicikliznek, pedig ott azért van tél is. (Ma egyébként 17 fok volt.)

Montana ilyen gyakori az eső? akkor tökre nem értem őket mesélj már bővebben erről, mi ott a hozzáállás a kerékpárhoz, meg az időjáráshoz, stb? Miért választják a kerékpárt az egyéb megoldások helyett? Van frankó vízhatlan kerékpáros cuccuk? Milyen távolságokra használják a kerékpárt?

update: Bonnie-féle megoldás a sajtóban, gusnál

16) ogre-cult (nem regisztrált)
Én leszek az első kiberharcosberserker, most kurvára igazatok van.(nem vagyok pesti, csak sokat járok ott, nem vagyok bringás sem,-fizikai munkás vok-de szimpatizálok veletek.)a txisok meg bekabhassák… Minden tekintetben… Amióta volt ez a taxissztrájk kibaszott nagy a pofájuk. Majd jó belelépek… Büdös tahó mind… Én csak tömegközlekedek-meg gyaloglok is, és gyaloglásom közben szeretem a bringásokat is (amelyik nem üt el), könnyebb nekem félreállni

Haszprus: Múlt csütörtök óta minden nap esik, es az időjárásjelentés szerint ez szombatig így is marad. De aztán vasárnapra megint esőt mondanak. (Biztos csak azért látom ilyen pesszimistán, mert már nagyon hiányzik egy kis napozás…) Ja, és emellé 10-11 fokokkal fenyegetőznek a hétre. De a legszörnyűbb, hogy ez itt teljesen normális.

Van mindenféle vízhatlan gönc, persze. Legjobb a teljes testet fedő, oldalt patentos overall, az alatt tuti nem ázol meg. Második leghatékonyabb a leszarom tabletta: Szoknyában, zokni nélkül, esetleg a fejen valami nejlon fityulával járnak a legtöbben, kit érdekel, hogy esik-e.

(A többi részét most nem sikerült rendesen leíni, majd később küldöm. És akkor ezt a két mondatot szépen kitörlöd, ugye?)

(Amúgy meg ne fusson már a nevem alatt ez a matricásdi, 0 munkám/érdemem van benne.)

Jó, akkor Bonnie-féle Átírtam fentebb
A teljes testet fedő cucc alá nem párolog be jól a zember?

Dehogynem, befülled. De mondj olyat, ami vízhatlan, és szellőzik. Különben meg azért patentos, hogy ha eláll az eső, az út szélén le tudd venni. (Alatta rendes ruha)

Folytatás: Napi mukába járásra lélektani határ szerintem olyan 10 km.

Biztonságos, mert 1. van rendes bicikliút-hálózat, lehet tudni, hogy akárhová mész, nem kell kétsávosnál nagyobb utat lámpa nélkül kereztezned.
2. meg mert az autós nem fog fellökni, mert betartja a szabályokat. Egy átlag holland nem tudja elképzelni, hogy egy szabályt megszegjen, és felháborodik, ha más megteszi. Pl. Hiába ül a buszon a legelső ülésen, és hiába nem száll fel senki elöl, akkor is a hátsó ajtónál száll le, mert az van kiírva. És persze kiszámíthatóan közlekedik: nem parkol tilosban vagy kerékpárúton, nem megy át a piroson, nem megy gyorsabban a megengedettnél. (Viszont ha mégis megtenné, nem csak szégyenében süllyedne el, de rommá is büntetik.) Hozzájön még, hogy autós-biciklis baleset esetén 99%, hogy az autóst büntetik meg. Emiatt egyrészt autóval baromira kell vigyázni, mésrészt sokan ész nélkül bicikliznek. Nem kell körülnézni, hisz elsőbbségem van.

Nagyon sok kiegészítő kapható. Vehetsz mindenféle táskát, amivel akár nagybevásárolni is lehet, és ha kinnhagyod a biciklin, nem viszik el. Számtalan féle biztonságos gyerekülés van, így az se gond ha a kölyköket is viszed. Külön lámpa van mindenhol, ami a te sebességedre van beállítva, előremehetsz a piros lámpánál, és erre külön felfestés is van. Egyszóval egy csomó olyan körülményre fel vannak készülve, amiről otthon álmodni sem merünk.

Miért jó még biciklizni? Nem kell buszra várni vagy parkolódíjat fizetni. (Meg buszjegyet fizetni és parkolót keresni se.) Útiköltség-térítést akkor is kaphatsz, ha biciklivel kvázi nincs útiköltséged. (Nyilván kell költeni egy kerékpárra is, de nem lehet megmondani, hogy egy oda-vissza út mennyibe kerül.) Sőt, van olyan cég, ahol x idő után jár céges bicikli. Nem presztízskérdés, hogy milyen kocsival jársz, egy jó láncvédő, és már öltönyben is tekerhetsz, szóval nyakkendős munkahelyre is simán járnak kerékpárral. Kényelmes mert nincsenek nagy emelkedők, mert van hova lezárni, a munkahelyeden van lehetőség lemosakodni, ha úgy adódik. Amíg az asszony vásárol, lehet sörözni, ez fontos szempont. Itt vidéken nincs éjszaki tömegközlekedés, ezért bulizni is érdemes biciklivel menni. (Taxi jó drága.)

(És hogy ez miért alakult így? Ha valahol, akkor itt muszáj volt alternatívát találni az autóra: kicsi ország, sok ember, vagyis kevés a hely az utakon és a parkolókban is. Az ország környezetvédelmi stratégiája pedig azon alapul, hogy legalább arra vigyázzunk, amit eddig nem sikerült tönkrevágni, emiatt is fontos hogy ne füstöljön boldog-boldogtalan. Plusz képzeld el Budapest levegőjét Amszterdam levegőjének páratartalmával.)

Maradt még indok az autó mellet?

Még egyet mondok, aztán eldugulok: A németek a 2. világháborúban porig bombázták Rotterdamot, lakónagyedestül-mindenestül. De nem ezt sérelmezik máig, hanem hogy hadizsákmányként elvittékk az összes biciklit, amit találtak. Állítólag tavaly a foci eb-n a holland szurkolók el-elkötöttek néhány német bringát, és a helyére tettek egy táblát: Visszaszereztük!

Ez nagyon jóó! ez egy bejegyzés kéne legyen a főoldalon

Thx! (ilyet még! )




Napi mukába járásra lélektani határ szerintem olyan 10 km.
Megakartam cáfolni, erre gmaps mit hoz ki? Naná, hogy 10.3 km végig a rakparton from: Óbuda to: I épület

A matricakat ropy alkotta, en csak kozvetito vagyok.

Hozzászólásod:


Nem vagy bejelentkezve, de...

A)
hozzászólhatsz regisztrálatlanul...

B)
ha regisztrálva vagy, bejelentkezhetsz...