Haszprus

Mission: Impossible III

©   Haszprus   |   film

Mission: Impossible III - 2006. Tom Cruise szállítja az esti adrenalinadagot, ezúttal szó szerint, fecskendőben. Elég feszes kis akciófilm, de túl sok limonádéval. Tetszett, amikor az ipari kamera elé betéve a saját kis polaroid fényképezőjét lőtt egy képet a tájról, majd a gyorsan elkészült fotót beragasztotta a kamera elé. Aztán a fókusztávolsággal mi lesz, he? (gy.k.: szegény kamera nem fog látni semmit a képből…)

Az igazat megvallva feltehetően nem ez volt az egyetlen marhaság a filmben, de én ezen a területen értek szak

RSS: hozzászólások ehhez a bejegyzéshez 9 hozzászólás

Szólj hozzá Te is!

Nekem már az 1 sem tetszett, a 2 még kevésbé, a 3-at már meg sem próbálom.
ps: mindjárt jönnek az egykommentes eksönmenek, hogy mit fikázom itt a kedvenc filmjüket.

Én az MI2-t láttam először, valamilyen szinten tetszett. Sok évvel később, idén, megpróbálkoztam az MI1-gyel, amit kb. 20 perc után kivettem a lejátszóból és megsemmisítettem. Az MI3 fogyasztható volt.

Haszprus Szerintem rosszul emlékszel. A diszk semmisítette meg önmagát.

mainframe

MI1 amikor kijött (1996 - tíz év!) akkor nagyot ütött, ma már nyilván elavult, meg minden átkúrós film (pl. Ocean's Eleven (2001)) ugyanazokat a sémákat használ(j/t)a.
MI2-ben szerintem kevesebb volt az új ötlet és a villogás, nem hozta a MI3 szintjét, ami effektekben szerintem zsírkirály lett.

Én is a kettőt láttam először és nekem azóta is az a nagy kedvenc elsősorban az ilyen szinte giccsesen túlzott látványos jelenetek miatt mint pl. rögtön az elején a sziklás, a motoros csata és a galambos felrepülős kép a vége felé. A Woo az értette a dolgát.

Szerintem a kamera autofokuszos volt, inkább az volt a gáz, hogy árnyékot vetett a kamera a képre

Nade Balage az az ipari kamera arra van méretezve hogy több méterre levő dolgokat figyeljen, ha odanyomsz tőle 5 centire egy fotót, egész biztos vagyok benne hogy nem tud ráfókuszálni, mint ahogy az összes fényképezőn is minimum makró módba kell kapcsolni, ha egyáltalán van ilyenre lehetőség, és így se mind tud pár centire levő tárgyakat élesnek mutatni. Az árnyékra nem gondoltam de az is igaz

Az elbaszott fókusztávolság ugye homályosodásként jelenik meg a kamerán, ami fourier spektrumban annyit jelent, hogy a magas frekvenciájú komponensek amplitúdója csökken. Azon töprengek, valami jóféle kis elő-transzformációval - a magas frekvenciájú komponensek kiemelésével - lehetséges lenne-e a kép olyan előfeldolgozása, hogy a homályosítás után pont egy éles képet kapjunk?

Azt hiszem, van egy válaszom a kérdésre de a nálam királyabbak véleménye első körben jobban érdekel, mint amennyire ezt el akarom mondani

Napkelet Csillaga Szerintem lehetseges. Igy mukodik pl. a virtual reality szemuveg is. Rateszed a fejedre, es kb. a szemedtol 4-5 centire van a kijelzo. Ilyen kozelre ha megprobalsz fokuszalni, allatira homalyosan latsz csak, es baromi hamar el is farad a szemed. A megoldas az, hogy eleve homalyos kepet allitasz elo, amire a szem automatikusan tavolabbra fog fokuszalni (gyakorlatilag a kep moge nezel), es epp ekkor lesz eles a kep.
Frekvencia tartomanyban ez meg nem mondom hogyan nez ki, de az elv mukodik szerintem.
Hozzászólásod:


Nem vagy bejelentkezve, de...

A)
hozzászólhatsz regisztrálatlanul...

B)
ha regisztrálva vagy, bejelentkezhetsz...