Káromkodni nem szoktam, de a seggfejeket szoktam szidni. Alapvetően kétféle seggfej van: aki nem tud vezetni, meg aki azt hiszi, hogy autóversenyző. Aki nem tud vezetni, az akadályozza a forgalmat. A legtöbb helyen gond nélkül megelőzhető (van, hogy jobbról kell sajnos), de ahol nem, ott bizony komoly gondok vannak. A másik fajta taplóra az jellemző, hogy úgy gondolja, hogy neki mindig, mindenhova joga van leparkolni és mindig, mindenkinek kutya kötelessége elsőbbséget adni neki. Mintha egy olyan kisugárzása lenne a kocsijának, amitől mindenki úgy bánik vele, mintha lenne kék villogója. Amikor pedig valaki nem olyan készséges, mint elvárná (például nem vált sávot azért, hogy könnyebben megelőzhesse), akkor pedig bosszút esküszik: dudál, villog, durvább esetben eléd megy és befékez, vagy fenyegetően mögédjön közel 0 féktávra.
Szóval ez a két fajta szarcsimbók van, az utóbbiak az autósok kb. 1%-át teszik ki, az előbbiek talán 2-3%-ot. És nagyon, de nagyon sértőnek tartom, hogy mostanában ezt az utóbb említett 1%-ot szokás a 100% autóssal azonosítani.
Igen, akkor is nyomnám 80-nal, ha a gyerekem mellettem ülne, mivel a legtöbb 50-es helyen 80-nal menni gyakorlatilag nem veszélyesebb, mint 50-nel. Vannak kivételek, elenyészően ritkán még az is előfordul, hogy _kevesebbel_ lehet menni, mint amit a KRESZ előír, főképp gyakran ismétlődő beláthatatlan útkeresztőzédes esetén.
Másik kérdésedre válaszolva: ha egy ilyen idiótával 160-nal ütközünk, akkor igen, valószínűleg mindenki meghal mind a két a kocsiban. Viszont 160-nal menni Magyarországon csaknem kizárólag autópályán lehet, ahol pedig gyakorlatilag lehetetlen két személyautó frontális ütközése. Megjegyzem, olyan úton, ahol át lehet menni a szemközti sávba, mert a forgalom két iránya nincs elválasztva, én eleve nem mennék többel kb. 120-nál, pont emiatt.
Azok a lamaticok, akik nem tudnak vezetni, azok ne vezessenek. Itt jön a képbe ugye megint a technika: tanuljanak meg az ilyenek 80-nal vezetni egy jó (tényleg jó) szimulátorban. Legyen a kocsikban automatikus ultrahanggal vagy lézerrel működő fékezőrendszer. Ezeket mind meg lehetne csinálni, de nem csinálják meg, ehelyett hülyéknek adnak jogsit, akik kilométeres kocsisorokat csinálnak az előzésre alkalmatlan utakon.
Ne keverjük viszont össze a hülyéket a kezdőkkel. Kezdő ugyanis mindenki lehet, ez egy elkerülhetetlen időszak a jogsi megszerzése után. Én azt gondolom, hogy azt a pár kezdőt simán elbírja a közlekedés, a gond azokkal van, akik, ha nem dudálnának folyton rájuk, 30-cal mennének az 50-es úton, még több év vezetési gyakorlat után is.
Igen, 60-ról 50-re csökkentésnek az volt az oka, hogy a közlekedés szervezői seggfejek. Kurva nagy hiba volt ezt meglépni, és vissza kellene csinálni. Bár én úgyis leszarom, mert mint említettem többnyire 80-nal megyek
---------
Az autók növekedése nem megy minden korlát nélkül. Egy szintig nőnek csak az autók: addig a szintig, amikor a legtöbb családban lesz autó. Ezt a szintet Németországban a 30-as években, az USÁ-ban pedig a 60-as években érték el. Magyarországon technikailag nagyjából a 90-es évek közepére lett volna megvalósítható, de nem valósították meg a tetvek. Oldalakon át lehetne sorolni a rengeteg kibaszást, értelmetlen és geci rendelkezést, ami ezt meghiúsította. Mert az autó egy bő száz éves technológia, autót gyártani nem varázslat, hanem alap képessége egy technikai civilizációnak, és nem azért nincs autója Magyarországon szinte mindenkinek, mert ez egy olyan luxus, hanem azért, mert a rengeteg adó és kibaszás azzá teszi.
A dugóval meg a helyzet az, hogy kb. kétszer ennyi úton SOHA nem lennének dugók. Több autóra nem lenne szükség, mint amennyi ezen a kb. kétszer ennyi úton elférne! Ez a technika- és autóellenes tetvek kedvenc dumája, ne vedd be.