Haszprus

Bringa update 2008 tavasz

©   Haszprus   |   350d bringa fotózás mobilfotó történelem

Lecseréltem a fél bringát.

  1. Fox Float RP23 165mm rugóstag (+ esztergályozás)
  2. Nagygenerál
  3. XT 2007 hajtómű
  4. XT 2007 fogaskoszorú
  5. Shimano HG93 lánc
  6. XT 2008 jobb és bal váltókar (2007-est kértem, átkúrtak 2006-ossal, reklamáció után ingyé raktak rá 2008-ast)
  7. XT 2007 hátsó váltó
  8. Fékpofa előre-hátra

Tervben:

  1. Hidraulikus tárcsafék előre-hátra (XT vagy Avid Code 5, de a 203-as tárcsát meg kéne tartani egyszerű vizuáltechnikai okokból )
  2. Könnyebb kerekek (ez még nincs kitalálva, igazából árkategóriailag is elbizonytalanodtam)
  3. Első váltó (XT)
  4. Egyéb apróságok (sisak, nyereg, pumpák, autószelepre áttérés, bringás szemüveg, könnyű bringás cipő, spd újbóli megrágása)

Az utólagos váltókar-cseréről bűnrossz képek:

Update jún. 22. 02:10: most már nem trusted

RSS: hozzászólások ehhez a bejegyzéshez 11 hozzászólás

Szólj hozzá Te is!

Update2?
Spd kb 2 hónap rendszeres használat után jó. Félév után nem tudsz rendesen közlekedni, nem spd-s bringával…
De az eleje nagyon para

Tibi, akkor valszeg az spd továbbra se az én megoldásom… Nem is fogok annyit tekerni, hogy jól meg tudjam szokni szvsz, parázok a hegyen spd nélkül is éppen eleget.

Valaki mondja már el nekem, miért jó az spd. Nem próbáltam sose, és el sem tudom képzelni.

Montana, alapesetben csak taposod a pedált. Taposni csak lefelé tudod, azaz a kör felén át nem hajtod a bringát. Spd-vel további izmokat állíthatsz a haladás szolgálatába, mert már nem csak taposod, hanem húzod is. Én ugyan sosem spd-ztem de erős a gyanúm hogy ennek rendkívül hatásos teljesítménynövelő és fáradtságcsökkentő hatása tud lenni (ha pl nem mész gyorsabban akkor csak simán bizonyos izmok átvállalják más izmoktól a munka egy részét, ezzel kitolva az elfáradás bekövetkezését, akár a végtelenbe*).

* na ezt nem tudom, de nyilván pl. ahogy a szív elzakatol a maga nyugis tempójában 80 éven át, úgy el tudom képzelni más izmokról is hogy amennyiben nincsenek annyira igénybe véve, akkor jóval tovább tudnak dolgozni.

Azért a fentiekről meghallgatnám The GuNN és Tibi tapasztalatait is

Alapvetően így lehet vhogy, DE.
Mivel olyan izmokat használsz amiket eddig nem, érhetnek meglepetések
Sikon az ember felvesz egy olyan mozgást mikor pörget/forgat, nem tapos. Emelkedőn ha nagyon keményen kell menni, ez nekem általában aszfalton van, izomból húzom a pedált, de az gyorsan fáraszt is.

A szív meg egy teljesen más jellegű izom, mint az összes többi a szervezetben.
Az meg hogy melyik izmod meddig bírja a munkát, az nagyon nagyon sok összetevőtől függ, edzettségtől a génekig. De ez tényleg nem az én asztalom

A másik nagyon jó dolog az spdben vagy bármely más ilyen pedál-cipő rögzítési megoldásnak, hogy jobban tudod irányítani a kerékpárt. Nincs olyan, hogy egy buckánál, gyökérnél lecsúszik a lábad a pedálról. Ez is fontos és hasznos tulajdonsága.

//új váltókarról is mutathatnál majd képet kipróbáltad az új funkcióját?

Szerintem kár ebből ekkora problémát csinálni. Meglátásom szerint a bringa alaptartozéka az spd. Tényleg igaz az, amit itt olvastam, elején furcsa, utána meg már elképzelhetetlen nélküle. De azért, az, hogy furcsa az elején, nem azt jelenti, hogy szimpóziumokat kellene tartani róla, hogy érdemes e belevágni avagy nem. Véleményem szerint ez egy olyan lépés, amit már réges régen meg kellett volna lépned.

Tibi, az új váltókar először is kurvaszép másodszor érdekes dolog ez az oda-vissza bütykölgethetőség, hogy így rajta tarthatja az ember a féken az ujját mindkét irányú váltás közben. Jó ötlet.

Képeket most lőttem, de a minőségük miatt egyértelműen emberiség ellen elkövetett bűnnek számítanak, amiért elnézést kérek

(Az vajon korrekt hogy a váltókar egy része ezüst színű?)

Haszprus-Tibi: Jó, csak még egyet magyarázzatok meg. Mikor repülök át a kormány fölött, akkor mit kell csinálni az spdvel? Vagy ha csak simán valamiért lelépnék, de elfelejtem kipattintani? (Nem közötködni akarok, csak tényleg nem látom be, hogy tud ez biztonságos lenni.)
Haszprus: Váltókar szerintem is szép, meg a hátsó tárcsák is. (Vagy ahogy hívják.)

Haszprus, ha az alsó karra gondolsz akkor az természetes szürke

Montana, esésnél automatikusan leold.
Vannak benne intelligens szenzorok, jó dolog na*
De az 1. hónap nehézségeire rátapintottál. Valóban a hirtelen megállásokakkal van a gond, olyankor közelebbi kapcsolatba kerülsz a földdel , ha nem vagy elég ügyes. De ez az, ami szokható, tanulható. Nem, nem az esés, hanem a helyzetek kezelése

(*not) - ezt Haszprustól láttam, mindig ki akartam próbálni, hát most eljött az ideje, sztem többet nem alkalmazom

Tibi:
esésnél automatikusan leold.
Ez a sílécnél se szokott mindig összejönni…

Montana, Első tapasztalatom síléccel:
Parkolóban felcsatol, elindul a pályára, de félúton gondolt egyet, letért az ösvényről és be a bozótba. Ahol sikerült olyan pozícióban elterülnöm, hogy nem bírtam megmozdulni, mert azonnal görcsölt a lábam Persze a többiek 5 percig nem bírtak kiszabadítani a röhögéstől…

Szal spd nem ilyen, ha nagyobbat eset tényleg leold, persze egy sima álló helyzetben történő oldalra dőlésnél nem mindig Viszont kezdésnél nem kell túl erősre állítani a rugóját, és akkor sima fölfelé rántással is ki tudod szabadítani a lábadat.
Hozzászólásod:


Nem vagy bejelentkezve, de...

A)
hozzászólhatsz regisztrálatlanul...

B)
ha regisztrálva vagy, bejelentkezhetsz...