mainframe

Angyalok és Démonok

©   mainframe   |   film

Angels&Demons (2009) - A Da Vinci Kód sem jött be, a könyv lehet hogy hűdejó volt, nem olvastam (bár látatlanban ilyen áltudományos ponyva kategóriába dobnám), a film egész egyszerű Nemzet Aranya-ripoff lett (na nem mintha az olyan közel állna a szívemhez), kifejezetten vontatott és béna megoldásokkal. Na, a folytatás sem lett jobb, sőt. Egy-két jobb jelenettől eltekintve végig csak azt kapjuk ahogy mindenki Tom Hanks-et szivatja, senki nem kooperál, senki nem segít, mindenkinek könyörögni kell (holott ugye pont ők kérették őt oda a Vatikánba hogy megmentse a várost a pusztulástól). Ezen kívül persze mindenhonnan mindenhova rohannak, semmire nincs idő. (Csak arra hogy a csajjal a levéltárban kedélyesen megvitassák Galilei élettörténetét, amit már egy ötödikes is kívülről tud, majd ezután az egyik többszázéves könyvből a csaj lazán kitépi a szükséges lapot, a szokásos Nincs időnk felkiáltással...) Aztán bebasszák magunkat a nagy fekete autóba, és felhörgetik a motort a kamulatin kórusra, mert ez adja a fílinget, ugye.

További idióta nonszensz is várható, én pl. nem vagyok meggyőződve hogy az antianyag robban, illetve hogy ejtőernyővel kiugorva a robbanás előtt megúszható-e egy olyan detonáció, amivel egész Vatikánt akarták a földdel egyenlővé tenni. (Igen, spoiler. Igen, leszarom.) Emellé jön még az, hogy szánnivalóan kiszámíthatóak a történések. (Figyeljétek meg hogy sosem az a gonosz aki végig geciskedik a főhőssel, hanem aki a legtöbbet segíti. Remélem egyszer Hollywood képes lesz túllépni ezen a klisén, de félek hogy én azt már nem érem meg.) Ennek okán a végkifejletet majdhogynem végigaludtam, és megváltásként üdvözöltem a stáblista elejét.

Összességében be kell látnom hogy félig a műfajtól való ódzkodásom okozza a negatív benyomásokat, tehát valószínűleg a film jó egy random szombat estére, de ki kell hozzá kapcsolni az agyat, és elvárásokat sem szabad támasztani. Nálam ér egy ötöst, imdb-nek hetest. Szenzációhajhász B-múvi, semmi több.

RSS: hozzászólások ehhez a bejegyzéshez 12 hozzászólás

Szólj hozzá Te is!

Ezt még nem láttam (valszeg meg fogom nézni, egy próbát megér), viszont A Da Vinci kód nagyon tetszett. Előbb filmen néztem, majd a könyvet is olvastam, megj. A könyv sokkal jobb volt.
Ez viszont tiszta sor, hogy ha a műfajt nem szereted, nem fogsz tudni róla olyan jó kritikát írni, én sem tudnék a Gyűrűk uráról, mivel én meg azt nem…

Well, A DaVinci kodra cseppet sem lehet mondani hogy altudomanyos. (A konyvrol beszelek). A kereszteny vilag es a szabadkomuvesek szimbolikaja bizonyitottan letezik, akar magad is megnezheted a mualkotasokban. (kezdve a Pragaban talalhato obeliszkkel, a szemmel a tetejen) Maga a tortenet persze fikcio, de a konyvben leirt helyek es mualkotasok valosagosan vannak leirva. DaVinci es a szabadkomuvesek jelei pedig a mai napig rengeteg dologban fellelhetoek. (Nezd meg az egydollarost)

Kicsit osszeeskuves elmelet feelingje van ezeknek a konyveknek, ennek ellenere erdekes elgondolkodni rajta. A Vatikan sem hiaba tamadta megjelenesuket, nemi igazsag csak lehet benne.

A filmekrol (mivel nem lattam), sok kritikat olvastam, hogy unalmasak, felszinesek, stb, dehat adva van egy igen vaskos konyv, szamtalan informacioval, tennyel, stb, igen nehez ezt masfel ora mozianyagba suriteni.

A Gyuruk ura rajongok sem voltak elegedettek a filmmel.

Lenyeg a lenyeg, elhiszem neked hogy a film szar , De a konyvet olvasd el, megeri.

Erika Kinek a pap, kinek az illuminátus.
Rambo Ezzel a részével tisztában vagyok (hovatovább épp a Gnoszticizmus Történetét olvasom… ), csak ezzel a popkultúrába beépült részével vannak problémáim. Felületes, ferdít, belemagyaráz, szenzációt akar kelteni. És az sosem vezet jóra, de legalábbis eltorzítja a valós képet.

Igazából ez az előzménye, mint az a könyvben is kiderül. Ezt kéretik javítani, nem közé tenni. Valamint szerintem előbb olvasd el a könyvet, mert ez alapján nagyon nehéz ítélni. A Nemzet-Aranya pedig egy harmadrangú gagyi kalandfilm, sokkal inkább áltudományos ponyva, mint ez - nem összehasonlítási alap.

Az írásból kiderül, hogy 1, vagy nagyon szar napod volt és itt, a (filmkritika) írása közben vezetted le a feszültséget, vagy 2, semmit, tényleg semmit nem tudsz a római katolikus egyházról és Da-Vinci munkásságáról - áltudományos ponyva.

Ne haragudj, de ezt tényleg kár volt ide kirakni Mainframe; tudsz te ennél jobbat is.

MF szívemből szóltál!
Most értem haza a filmről és tényleg szuper unalmas. Az utolsó 30 percet már én is könyörgéssel töltöttem, hogy legyen már vége…
Szeretném hozzátenni, hogy olvastam a könyvet (bár már vagy 4 éve) és nagyon tetszett, de szerintem ez tipikusan az az eset, hogy könyvben letehetetlen, filmben dögunalom…

Megnéztem, nem értek egyet, mind a kettő film jó volt, az előző is meg a mostani is. A nemzet aranya is jó, bár nekem ezek a keresős legendás műfaj erősen bejön Indiana Jones alap

Marci Filmügyileg folytatás, mivel utána jött ki. Könyvügyileg is, mert az is. Hogy történetileg előzmény, az szerintem itt teljesen mindegy, mivel nem a kettőről írtam folyamatában, és még csak nem is a történetükről elsősorban, hanem arról hogy milyen benyomást tettek rám.
Abból a szempontból meg le lehetne szállni rólam hogy tudok-e bármit is a katolikus egyházról (meg minden másról amiről bír szólni a két film) vagy sem, mert nem emlékszem rá hogy olyanokat írtam volna hogy Hát ilyen biztos nincs a katolikus liturgiában, Hát ilyet tuti nem írt/festett/csinált Da Vinci, Mekkora hülyeség már a szem az egydollároson, és hasonlók. Ellenben kiemeltem a robbanó antianyagot, az ejtőernyős akciót ami totál irreális, illetve még mondhattam volna olyanokat, hogy:
-Nekem erős hogy Galilei könyvében a kódolt üzenet egy szimpla angol nyelvű felirat, vízjellel a papír szélén. Überkód.
-Nekem erős hogy a vatikánnak nincs saját szimbólumkutatója, holott van titkosszolgálata, ott a levéltára, stb, stb. Az illuminátusokról nekik kéne a legtöbbet tudni, nem egy világ másik végéről hozatott akárkinek. Illogikus.
-Nekem erős hogy az angyalszobrok mutogatnak mindig a megfelelő irányba. Ez kicsit ilyen Scooby Doo-s fílinget ad. Gáz. (És biztos vagyok benne hogy aki utat akart mutatni, az nem szobrokkal mutogatott ajtókra, mert bármelyiket áthelyezhetik/lerombolhatják akármikor (mint ahogy a film során el is hangzott hogy ez nem is az a sír, mert eredetileg nem itt volt, ez nem is az a tér, mert…stb.)
És még sokáig lehetne így sorolni, szerintem értitek mi a bajom. Nem azt mondom hogy az egész Da Vinci-s, szabadkőműves, Galilei-s, illuminátusos dolog kamu gyerekmese, hanem azt hogy a valós alapra egy kamu gyerekmesét írtak.

mainframe, Nos, ezesetben ajánlom, hogy soha ne nézz meg egyetlen filmet sem. Kicsit olyan benyomást keltesz, mint amikor megtudja a kisgyerek, hogy nincs is télapó. Ugyan már.

Marci Ha összeadom ezt a kommentedet az előzővel, akkor az jön ki belőle hogy Te hiszel a télapóban.
Balage Az Indiana Jones jó is, mert nem veszi komolyan magát, és teljesen vállaltan kitaláció, nem próbálnak mögé ilyen hátteret feszíteni mint ezek a filmek. Abban igaza volt Marcinak hogy a Nemzet Aranya méginkább gáz volt, mert az még ráadásul az amcsik hazaszeretetére (nemzettudatára, -identitására, stb.) is próbált hatni, miegymás.

[MF: Értem én amit mondani akarsz, gunn, csak vedd észre hogy nem tekintelek vitapartnernek, ergo akármit is írsz be (ügyes húzás volt hogy most egyetérteni akartál, nem jött be), törölni fogom, nem a tartalma, hanem a személyed miatt. Ha ennek a helyzetnek megtaláltad a megoldását (mert van neki), akkor azt írd meg, és onnantól nem fognak törlődni a dolgaid. Ilyen egyszerű.]

Te gunn, ha annyira nem érdekel téged az egész, akkor mondd, miért kell már a negyedik kommentedet törölnöm két napon belül?

[5] (De őt nem érdekli, teccikérteni.)
Hozzászólásod:


Nem vagy bejelentkezve, de...

A)
hozzászólhatsz regisztrálatlanul...

B)
ha regisztrálva vagy, bejelentkezhetsz...