...
Mert autoval…
- gyakran kinszenvedes reggelente bebotorkalni a sok idiota kozott
- munkaba menet es hazafele jovet nem tudsz kozben telefonon netezni, vagy konyvet olvasni, stb.
Es, mert auto nelkul…
- nem kell benzinre havi 20-30 ezret kifizetni (van, aki inkabb 40-50 ezret!)
- nem kell biztositasra evi 10-20 ezret (esetleg Cascora evi 60-100 ezret) kifizetni
- nem kell baleseti adora evi 3-6 ezret fizetni
- nem kell gepjarmuadora 15-25 ezret kifizetni evente
- nem kell ketevente vizsgaztasra 20 ezret fizetni
- nem kell evente minimum egyszer olajcserere 15000 ezret kifizetni
- nem kell 4-5 evente egy teli- vagy egy nyarigumi szettre 80-120 ezret kifizetni (ket szett mar 160-240)
- nem kell 2-3 evente nagyobb szervizre 50-80 ezret fizetni, nem vart javittatasokra (foleg hasznalt autoknal) 100 ezres nagysagrendu penzt kicsengetni
- nem kell 10 ev alatt tobb millios ertekvesztessel szamolnod
- nem kell attol rettegned, hogy osszetorik/ellopjak/szomszedok vagy huliganok vegigkaristoljak
Es vegul auto nelkul…
- akkor mesz, es oda mesz bulizni ahova akarsz, olyat es annyit iszol, amennyit akarsz. Az ejjeli busz 500-ert hazavisz, de egy kenyelmesebb taxi is par ezresert
En csalad nelkul siman nelkuloznem az autot. Egyeduli embernek egy motor/robogo sokkal racionalisabb, ha mar nem akar tomegkozlekedni.
Csaladdal viszont gyakorlatilag nelkulozhetetlen. Manapsag vonattal kinszenvedes elutazni nyaralni, remalmaimba se jojjenek vissza a tomeg miatt a kabinok elotti folyoson ablakon kilogva eltoltott 2-2,5 oras utak a Balaton eszaki partjara.
Masreszt annyi cuccot, amennyit mostanaban viszunk az eletben nem lehetne egy vonatra felzsufolni, plane nem cipelni.
Emiatt en gyakorlatilag csak hetvegen es hosszabb utazasokkor autozom, meg nagyobb bevasarlaskor, vagy akkor, ha kora reggel a csucsforgalom elott el kell valamit inteznem messze a varos masik felen.
Munkaba jarasra viszont inkabb egy 2 szemelyes Smart-ot tudnek elkepzelni, csak ne nezne ki olyan idetlenul es ne kellene arra is minden fos adot, szervizt meg egyebeket fizetni, hogy fenntartsa az ember.
- gyakran kinszenvedes reggelente bebotorkalni a sok idiota kozott
- munkaba menet es hazafele jovet nem tudsz kozben telefonon netezni, vagy konyvet olvasni, stb.
Es, mert auto nelkul…
- nem kell benzinre havi 20-30 ezret kifizetni (van, aki inkabb 40-50 ezret!)
- nem kell biztositasra evi 10-20 ezret (esetleg Cascora evi 60-100 ezret) kifizetni
- nem kell baleseti adora evi 3-6 ezret fizetni
- nem kell gepjarmuadora 15-25 ezret kifizetni evente
- nem kell ketevente vizsgaztasra 20 ezret fizetni
- nem kell evente minimum egyszer olajcserere 15000 ezret kifizetni
- nem kell 4-5 evente egy teli- vagy egy nyarigumi szettre 80-120 ezret kifizetni (ket szett mar 160-240)
- nem kell 2-3 evente nagyobb szervizre 50-80 ezret fizetni, nem vart javittatasokra (foleg hasznalt autoknal) 100 ezres nagysagrendu penzt kicsengetni
- nem kell 10 ev alatt tobb millios ertekvesztessel szamolnod
- nem kell attol rettegned, hogy osszetorik/ellopjak/szomszedok vagy huliganok vegigkaristoljak
Es vegul auto nelkul…
- akkor mesz, es oda mesz bulizni ahova akarsz, olyat es annyit iszol, amennyit akarsz. Az ejjeli busz 500-ert hazavisz, de egy kenyelmesebb taxi is par ezresert
En csalad nelkul siman nelkuloznem az autot. Egyeduli embernek egy motor/robogo sokkal racionalisabb, ha mar nem akar tomegkozlekedni.
Csaladdal viszont gyakorlatilag nelkulozhetetlen. Manapsag vonattal kinszenvedes elutazni nyaralni, remalmaimba se jojjenek vissza a tomeg miatt a kabinok elotti folyoson ablakon kilogva eltoltott 2-2,5 oras utak a Balaton eszaki partjara.
Masreszt annyi cuccot, amennyit mostanaban viszunk az eletben nem lehetne egy vonatra felzsufolni, plane nem cipelni.
Emiatt en gyakorlatilag csak hetvegen es hosszabb utazasokkor autozom, meg nagyobb bevasarlaskor, vagy akkor, ha kora reggel a csucsforgalom elott el kell valamit inteznem messze a varos masik felen.
Munkaba jarasra viszont inkabb egy 2 szemelyes Smart-ot tudnek elkepzelni, csak ne nezne ki olyan idetlenul es ne kellene arra is minden fos adot, szervizt meg egyebeket fizetni, hogy fenntartsa az ember.
Oké, úgy adódott hogy most van nálam egy kölcsön autó, nem fizetem a fentiek egyikét se, csak a benzint. BKV-val melóba 45 perc olyan körülmények között hogy alig bírom elolvasni a mobilom kijelzőjét pl, koszos üléseken kell ülni ha egyáltalán leülök, kocsival meg 20 perc kényelemben. Az első pár nap anyáztam a közlekedési sajátosságok miatt, azóta viszont áldom (megtaláltam h pontosan hol érdemes parkolnom), mert egyszerűen isteni gyorsan ott vagyok bárhol, kb. a város bármely pontja ahova közlekedek, 10-15-20 perc, szóval kb. repdesek az örömtől, mert marha jó, olyan helyekre tudok odaérni/elmenni, ahova egyébként nem tudnék (pl. a nyitva tartási idő miatt egyszerűen már nem férne be adott napon, pl. óbudán végzek 19.30-kor és újbudán 20.00-ig van nyitva valami, bkv-val esélytelen lett volna, kocsival meg megcsináltam az utat 15 perc alatt, lehet h nem mindenhol tartottam be a sebességkorlátot ), és mindezt halál kényelmesen. Szóval nekem bejött, persze mondom, nem fizetem a fentieket és mellesleg egy 15-20 éves suzuki swift van nálam, amit annyira féltenem sem kell. A legnagyobb bajom az volt eddig, hogy ma hajnal fél ötkor kapargatnom kellett az ablakról a jeget egy picit, de könnyen lejött, és bkv-val haza se jutottam volna… persze taxival igen, 1800-ból. Így meg 250-ből.
Nekem bejött. Le nem raknám…
Na majd ha fizetnem kell a fentieket, meg szervizbe kell járnom, de sztem akkor se nagyon.
Nekem bejött. Le nem raknám…
Na majd ha fizetnem kell a fentieket, meg szervizbe kell járnom, de sztem akkor se nagyon.
Budapesten, autóval, soha… Egyrészt autóban nagyok az igényeim Másrészt ha sikerülne egy olyan verdára szert tennem, amilyenre vágyom, biztosan nem adnám át a fővárosi ostoba közlekedés mindennapjainak. Elég ha havonta párszor vezetek Budapesten, és akkor is kinyílik a bicska a zsebemben amiatt, hogy mennyire buták a magyar autósok. A nagyvárosban koncentrálódik, mert mindenki siet és alig törődnek a másikkal. És nem akarok úgy beérni a munkába reggel, hogy felhúzta az agyam egy ütődött kerékpáros, egy paraszt taxis, és egy vak szőke Smartos… Inkább maradok a BKV-nál. Ha koszos az ülés, nem ülök le. Ha tömve a szerelvény, bevárok egy másikat, és ezalatt a 30 perc alatt több oldalnyi részt el tudok olvasni, át tudom futni a reggeli sajtót, fel tudom ébreszteni magam egy kávéval vagy éppen láthatok 1-1 kigyulladó metró szerelvényt
Nem vagyok autó ellenes. Sőt… Imádok vezetni. Jól is csinálom… De Budapesten egyszerűen undorodom a forgalomba menni. Ráadásul ha nincs garázsod, akkor még aggódj amiatt is, hogy a kocsit feltörik, megkarcolják, ne adj Isten ellopják.
Egy sofőr kellene… Meg egy Maybach…
Nem vagyok autó ellenes. Sőt… Imádok vezetni. Jól is csinálom… De Budapesten egyszerűen undorodom a forgalomba menni. Ráadásul ha nincs garázsod, akkor még aggódj amiatt is, hogy a kocsit feltörik, megkarcolják, ne adj Isten ellopják.
Egy sofőr kellene… Meg egy Maybach…
Mindenkinek igaza van szerintem.
A költségek, a forgalmi sajátságok, az idegeskedés, az időbeli és kényelmi különbségek mind olyanok ahogy leírtátok.
A lényeg az, hogy ki engedheti meg magának a napi szintű autózást. Akinek futja rá (a vásárlástól a fenntartás összes költségéig), annak értelem szerű, hogy autóval járjon, akinek meg nem, annak marad az alkalmankénti autózás és a BKV.
Szerintem
A költségek, a forgalmi sajátságok, az idegeskedés, az időbeli és kényelmi különbségek mind olyanok ahogy leírtátok.
A lényeg az, hogy ki engedheti meg magának a napi szintű autózást. Akinek futja rá (a vásárlástól a fenntartás összes költségéig), annak értelem szerű, hogy autóval járjon, akinek meg nem, annak marad az alkalmankénti autózás és a BKV.
Szerintem
Én pedig azt mondom, aki megteheti járjon autóval, a forgalom se vészes már ilyen benzinárak mellett, a legnagyobb reggeli dugó is lightos a több évvel ezelőtti állapotokhoz képest.
Neoxon számításai pedig véleményem szerint eléggé túlzóak. Pl egy átlag városi autóra soha a büdös életben nem költesz 80-120 ezret gumikra. Gépjárműadó se 15-25 ezer.. Évente maximum motorkerékpárban cserélsz olajat, vagy átlag autóban kb 20 ezer kilóméterenként illik.
Persze ha valami durvább autód van ezek az összegek simán összejönnek. De pl vw golfra nem igazán.
Neoxon számításai pedig véleményem szerint eléggé túlzóak. Pl egy átlag városi autóra soha a büdös életben nem költesz 80-120 ezret gumikra. Gépjárműadó se 15-25 ezer.. Évente maximum motorkerékpárban cserélsz olajat, vagy átlag autóban kb 20 ezer kilóméterenként illik.
Persze ha valami durvább autód van ezek az összegek simán összejönnek. De pl vw golfra nem igazán.
Balage,
Én kicsit ambivalens vagyok ezzel az egész kocsi-dologgal kapcsolatban. Egyrészt nyilván kényelmesebb, sőt ha legalább ketten-hárman megyünk nagyobb távra, akkor még olcsóbb is, mint a tömegközlekedés. Ugyanakkor ha egyedül megyek valahova, rövid távra (10 km-en belülre), nem kell nagy pakkot cipelni, és nem szakad az eső, akkor ezerszer inkább bringa, hiába van kocsink, mert nem akarom telepöfögni a várost kipufogógázzal, ha meg lehet oldani anélkül. Egy kis kényelmetlenséget nekem megér az, hogy cserébe (remélhetőleg) epszilonnyival élhetőbb lesz a város - egyébként meg mindenki közlekedjen azzal, amivel akar, nekem így éri meg.
Mondjuk azért visszagondolva egy téli gumi garnitúra belekerül simán 80 ezerbe egy kisebb autóra is, ha nem a Tescoban veszed meg az ócsított téli gumit. De ez egyszeri költség, utána öt évig letudtad a problémát.
Gépjárműadó se 15-25 ezer..Nekünk 26 ezer Ft egy sima 1.4-es Kia Cee'd-re. A többivel egyetértek, kivéve a dugót. Nem tudom, milyen volt pár éve, de nekem még most is gyorsabb csúcsforgalom idején bringával beérni munkába, mint kocsival, és nem azért, mert 500 m-re van a munkahelyem.
Én kicsit ambivalens vagyok ezzel az egész kocsi-dologgal kapcsolatban. Egyrészt nyilván kényelmesebb, sőt ha legalább ketten-hárman megyünk nagyobb távra, akkor még olcsóbb is, mint a tömegközlekedés. Ugyanakkor ha egyedül megyek valahova, rövid távra (10 km-en belülre), nem kell nagy pakkot cipelni, és nem szakad az eső, akkor ezerszer inkább bringa, hiába van kocsink, mert nem akarom telepöfögni a várost kipufogógázzal, ha meg lehet oldani anélkül. Egy kis kényelmetlenséget nekem megér az, hogy cserébe (remélhetőleg) epszilonnyival élhetőbb lesz a város - egyébként meg mindenki közlekedjen azzal, amivel akar, nekem így éri meg.
Mondjuk azért visszagondolva egy téli gumi garnitúra belekerül simán 80 ezerbe egy kisebb autóra is, ha nem a Tescoban veszed meg az ócsított téli gumit. De ez egyszeri költség, utána öt évig letudtad a problémát.
80-120 tulzas a gumira? Nekem a Conti TS830 telik 205/55R16 meretben oktober vegen 124 ezerbe fajtak, es azota felmentek vagy 140-re.
Nyaribol 215/50R17-es kellene, aminek darabja 55-60 korul van. Valszeg 215/45R17 lesz helyette, mert azt mar 35-40 korul kapni / db. Nyilvan lehet Debica gumikkal is jarni, de en egy auton a fekeken es a gumikon soha nem sporolok. Valoszinuleg csak egyszer lesz szuksegem arra, hogy idoben megalljak egy veszfekezesnel, vagy ne forduljak keresztbe egy jegfolt miatt, de akkor mar keso banat lesz azon gondolkodni, hogy talan a Sava megsem volt jo valasztas.
A gumik nyilvan lehetnek ennel olcsobbak, de ha Michelin, Continental, Goodyear, Bridgestone, Dunlop, Pirellibol valasztasz, ennel olcsobban nem hinnem, hogy meguszod. Persze vannak autok 13-14"-es felnivel is, de ha nekem felniszettet is kellene cserelni, az is 60 rugo, es akkor csak sima acelfelnit veszek. Raadasul az enyemre a fektarcsak miatt legkisebb 16"-ost lehet feltenni csak.
A gepjarmuado sem hiszem, hogy tulzas. Nekem 25 ezer a gepjarmuado Zugloban, de a legtobb keruletben 15 ezer vagy afeletti (persze nem 4,5 literes SUV-val jarok am). Tudok rola, hogy Isten hata mogotti falvakban 8 ezer is lehet, de nekem itt van bejelentett lakcimem, csalni meg nem fogok azzal, hogy mashova jelentkezem be. Mar csak azert sem, mert akkor meg még tobb ingatlanadot kellene fizetnem.
Amugy senkit nem lebeszelni szeretnek az autozasrol, inkabb csak felhivni a figyelmet arra, hogy az elonyei mellett valojaban mennyi koltseggel, es milyen lemondassal jar.
Nyaribol 215/50R17-es kellene, aminek darabja 55-60 korul van. Valszeg 215/45R17 lesz helyette, mert azt mar 35-40 korul kapni / db. Nyilvan lehet Debica gumikkal is jarni, de en egy auton a fekeken es a gumikon soha nem sporolok. Valoszinuleg csak egyszer lesz szuksegem arra, hogy idoben megalljak egy veszfekezesnel, vagy ne forduljak keresztbe egy jegfolt miatt, de akkor mar keso banat lesz azon gondolkodni, hogy talan a Sava megsem volt jo valasztas.
A gumik nyilvan lehetnek ennel olcsobbak, de ha Michelin, Continental, Goodyear, Bridgestone, Dunlop, Pirellibol valasztasz, ennel olcsobban nem hinnem, hogy meguszod. Persze vannak autok 13-14"-es felnivel is, de ha nekem felniszettet is kellene cserelni, az is 60 rugo, es akkor csak sima acelfelnit veszek. Raadasul az enyemre a fektarcsak miatt legkisebb 16"-ost lehet feltenni csak.
A gepjarmuado sem hiszem, hogy tulzas. Nekem 25 ezer a gepjarmuado Zugloban, de a legtobb keruletben 15 ezer vagy afeletti (persze nem 4,5 literes SUV-val jarok am). Tudok rola, hogy Isten hata mogotti falvakban 8 ezer is lehet, de nekem itt van bejelentett lakcimem, csalni meg nem fogok azzal, hogy mashova jelentkezem be. Mar csak azert sem, mert akkor meg még tobb ingatlanadot kellene fizetnem.
Amugy senkit nem lebeszelni szeretnek az autozasrol, inkabb csak felhivni a figyelmet arra, hogy az elonyei mellett valojaban mennyi koltseggel, es milyen lemondassal jar.
11)
WiZARD
Én eddig se értettem miért nem jársz autóval.
10 éve járok autóval, semmi pénzért nem ülnék vissza bkv-ra, bicikli se az én világom.
Hogy biciklin megizzadjak, megfázzak, elázzak stb. Főleg ha valamit cipelni is kell… Hogy arról ne is beszéljek, hogy melóba ingbe, meg szövetgatyába kéne menni, nem fogok ott öltözni, tisztaruhát hordani oda, haza koszosat stb…
(motorra is igaz ugyanez)
Buliba meg taxi odavissza.
Volt, hogy fél évig nem volt jogsim, álmomba se jöjjön elő még1x az az időszak.
10 éve járok autóval, semmi pénzért nem ülnék vissza bkv-ra, bicikli se az én világom.
Hogy biciklin megizzadjak, megfázzak, elázzak stb. Főleg ha valamit cipelni is kell… Hogy arról ne is beszéljek, hogy melóba ingbe, meg szövetgatyába kéne menni, nem fogok ott öltözni, tisztaruhát hordani oda, haza koszosat stb…
(motorra is igaz ugyanez)
Buliba meg taxi odavissza.
Volt, hogy fél évig nem volt jogsim, álmomba se jöjjön elő még1x az az időszak.
Most így másfél év távlatából csak megerősíteni tudom hogy hihetetlen hogy nem előbb jöttem rá hogy autóval mennyivel más minden.
Jelenleg okosan kombinálom a bkv-t, az autót, és a taxit, ami nagyjából a következőt jelenti:
- munkába autó (garázs)
- buliba odafelé / éjjel taxi, reggel hazafelé bkv
- bárhova máshova ha parkolási nehézséggel nem kell számolni akkor autó, egyébként bkv
Amióta autóval járok:
- tudok menni a telekre
- többet járok a szabadba, normafára, hegyekbe, Bp környékére, távolabbi helyekre, akár újpest/újpalota se akkora gond ha ott van dolgom (bkv-val egyszerűen nem vállalnám be semmilyen körülmények között)
- bnővel sokkal több mindenre van lehetőségem (nyaralás, vidék, strand, akármi)
Új dimenziókat nyitott a kocsi távolságok tekintetében, hihetetlen egyszerű eljutni vele bárhová, pláne gps-szel.
Azt is mondhatom, hogy a pár megállónyi környéket lecseréltem Bp teljes vonzáskörzetére / agglomerációjára, minden probléma nélkül, valamint távolabbi utak is könnyedén lehetségessé váltak.
Jelenleg okosan kombinálom a bkv-t, az autót, és a taxit, ami nagyjából a következőt jelenti:
- munkába autó (garázs)
- buliba odafelé / éjjel taxi, reggel hazafelé bkv
- bárhova máshova ha parkolási nehézséggel nem kell számolni akkor autó, egyébként bkv
Amióta autóval járok:
- tudok menni a telekre
- többet járok a szabadba, normafára, hegyekbe, Bp környékére, távolabbi helyekre, akár újpest/újpalota se akkora gond ha ott van dolgom (bkv-val egyszerűen nem vállalnám be semmilyen körülmények között)
- bnővel sokkal több mindenre van lehetőségem (nyaralás, vidék, strand, akármi)
Új dimenziókat nyitott a kocsi távolságok tekintetében, hihetetlen egyszerű eljutni vele bárhová, pláne gps-szel.
Azt is mondhatom, hogy a pár megállónyi környéket lecseréltem Bp teljes vonzáskörzetére / agglomerációjára, minden probléma nélkül, valamint távolabbi utak is könnyedén lehetségessé váltak.