kocsi - 32 megfelelő bejegyzés

Mutass mindent

Jelöld be, hogy főbb mely kategóriákat akarod olvasni, vagy ha csak egyet: kattints a nevére.


mindet
jan
feb
már
ápr
máj
jún
júl
aug
sze
okt
nov
dec
2015
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2014
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2013
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2012
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2011
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2009
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2005
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Haszprus

Jön, jön, jön! A Trailer!

©   Haszprus   |   life mazda

Tegnap este jobb oldalon dupla durrdefekt, két gumi kuka, felni javítandó, mazda assistance, fullplatós tréler, gumis, budapesti útfelújítók szevasztok! A széthagyott vasdarabokért külön köszönet.

Ami pozitív:

  • ritkán látom az autómat kívülről működés közben, gyönyörű
  • mazda assistance rox
  • a tréleres csávó egy komplett one man showt nyomott vezetés közben, az a kategória aki nyugodtan elmehetne standup comedysnek

Ami megfizethetetlen:

  • a hang amikor full leeresztett kerékkel rákanyarodik a trélerre
Haszprus

Hétösszegzés 2014.07.27. & Projektsüti Kismaroson

©   Haszprus   |   barátok black cab bme buli élelmezés emarsys energiablog epam kismaros kocsi life mba phpstorm sör

Ilyen hetem volt

  • Kedd megnéztük a leendő autómat szervizben, körbevezettem Petyát az EPAM-ban
  • Szerda egy ajánlat, lefoglalóztam a leendő autómat, este Zolival sör
  • Csütörtök Márk Levi Black-cab hambi, írtam a PHPStorm Cookbook könyv első fejezetéről egy reviewt a kiadónak (tervezett megjelenés decemberben), este Orca Bea sör @ Shakesbeer, eredményhirdetés, felvettek MBA-re, utána még Grundon sör
  • Péntek projektebéd @ Trattoria, körbevezettem Csabát az EPAM-ban, Emarsys-EPAM-Prezi sör @ Kamra
  • Szombat sütögetés & sör @ Kismaros Dunapart, este bográcsozás & sör @ Molnár sziget, majdnem spontán lementünk a balcsira de végül csak csónakáztunk egyet a Dunán
  • Vasárnap Pas meet, PHPStorm Cookbook chapter 2 review, telek (Új bluetooth hangfalakkal )

Projektsütögetés Kismaroson:

Haszprus: 2014 elején egy cég fizette az utamat Gibraltárra egy állásinterjú kapcsán, én magam rég voltam már külföldön, és rájöttem most, hogy tiszta hülye vagyok, kell menni ezerrel. Megkérdeztem hát Mf-et hogy van-e kedve valamerre, és gyorsan kitűztük Krakkót.

Miért pont Krakkó?

Lengyelországban még nem voltam, autóval elérhető, közel van viszonylag, úgy számoltuk hogy kb. 6 óra autóval megvan. Összeszokottak vagyunk vezetésben. (Mf: Dettó. Lengyelország totál kimaradt, Varsó messze van, Krakkóban van ismerősöm.)

Pénteken rám írt Mf most már nem nyugodtan, hogy fel bírtam-e rakni az iGO-t, de persze nem, mert nagy ívben.. ömm, ellustultam a készülést, péntek estére maradt még a holmijaim összepakolása is, iGO nem lett, 3 nap külföld az most már lepkefing, nem kell más csak egy póló. Szinte. (Mf: Én is megdöbbentem a cuccom minimálságán pakoláskor. Telefon, töltő, pár ruha, iratok, tisztálkodószerek, ennyi. Normál hátizsákban ide-oda lötyögött az egész, olyan kevés volt.)

Azért a legfontosabbak, mint a hajzselé, labello és fogkefe persze kötelezően kimaradtak, és az iGO-t se sikerült felszenvedni a telóra. Az Eurotrippen Mf-nek kb. megolvadt az ablakba tett telefonjában az akksija, de reméltem hogy ez most nem fog megismétlődni és elég lesz egy darab iGO. (Mf: Igazából két hete rágtam már Haszprus fülét, mióta egyáltalán terveztük az utat, hogy legyen backup navi, mert anélkül _meghalunk_. Aztán amikor éjjel a hegyi szerpentineken előre mutatta a kanyarokat, illetve a kicsit sem triviális, városban kanyargós úton, hogy merre kéne mégis, akkor ezt Haszprus kénytelen is volt elismerni. Ez volt az a szomorú helyzet, amikor két világvárost olyan tanyasi színvonalú út köt össze, hogy az vállalhatatlan.)

Na szóval péntek este találkoztunk és persze ahogy tőlem megszokott, hulla fáradtan indultam neki az útnak, konkrétan úgy nyilatkoztam hogy hamarosan elalszom. Ennek ellenére azért levezettem 5 órát különböző szerpentineken, mert Krakkóba a létező legkisebb falvakon meg városokon át vezet az út, van ahol már-már földút kategórián keresztül, és fizetős szakaszból mindössze 20 percnyi van az egész úton, szóval nem bajlódtunk a matricával. Fél háromra sikerült is odaérni a szállásra, ami egy Ibis hotel volt, teljesen korrekt, a már Bruges-ből megismert színvonal alatt egy kicsivel, cserébe két főre két éjszakáért 20e Ft abszolút díjnyertes. (Mf: Reggelivel meg méginkább.)

Az otthon felejtett hajzselét, fogkefét és labellót nyilván pótolni kellett, ezért kerestünk egy Rossmannt.

Kicsit hozzászoktam most a külföldi árakhoz, mert Gibraltár kapcsán 4x ültem repülőn, egy csomó mindent reptereken vettem, nem lep meg ha 2000 Ft-ot otthagyok egy fél literes üdítőért meg egy szelet csokiért.

A cuccok ára 5-20 EUR között váltakozott, amire kicsit húztam a számat, de mindegy, aztán amikor már minden a kosaramban volt, Mf felvilágosított hogy hé Haszprus, ezek itt amúgy nem euró árak hanem zlotyi Mondom ja bazz? Akkor mindenből jöhet a minőségibb (1 euró 300 Ft, 1 zlotyi 70 Ft) Lengyelország igazából kurvaolcsó ha az ember úgy érzi hogy külföldön van. Az árak egyáltalán nem nyugat-eu jellegűek, el se hittem hogy ilyen olcsón megkaptunk mindent.

A városnak főleg az óváros részét néztük meg, hatalmas parkok, várak, templomok, ilyesmi, és a lényeg, a harisnyák, brutális kurvás harisnyák minden mennyiségben. Láthatóan a csajok itt elég nagy figyelmet fordítanak a hosszú combok kihangsúlyozására, abszolút legnagyobb örömünkre. (Mf: Ellenben mániájuk még egy rendkívül visszataszító műbőr miniszoknya is, legalább 5-10 jött belőle szembe. Na, az nem baj, ha nem gyűrűzik be majd hozzánk. (Haszprus: na ebben egyetértek ) Mf: Ja, a harisnyákat, ha kell, gyalog importálom, csak hordják plz.) Haszprus: segítek, négykézláb, arcon pörögve. (Mf: A buliból is így jöttél haza (‹ Haszprus: no homo!!!), mégsem hoztál harisnyát. Meg vagyok sértve. ) Haszprus: (Mf: Yes, absolutely no homo.)

Hot or Not alkalmazásra felmenve egyszerűen nem bírtam a számat befogni az ájulástól, a magyar felhozatalt messzemenően meghaladó minőségű húspiac tárul elénk, nem tudom minek köszönhető, itthon ciki a hot or not, kint meg menő, vagy nem tudom mi lehet, de kurvajó csajok voltak, és az utcán is alapvetően ugyanez.

Találkoztunk Mf-ék egyik hölgyismerősével szombat este, aki bevitt minket a bulinegyed bugyraiba, ahol óriási pörgést tapasztaltunk, és sztem nagyon durva nyitottságot, szóval amennyire látom ide csaj úgy jön, hogy a bepasizás / ismerkedés egyértelmű és nem idióta módon szégyellnivaló cél. A magam részéről thumbs up, maximálisan tetszett a dolog.

Néhány helyi italspecialitás (almás vodka rox) (Mf: Żubrówka almalével a titkos recept, és Tatanka névre hallgat) után átmentünk egy zeneileg hozzám közelebb álló helyre, ahol konkrétan már minimal house-t nyomtak mire odaértünk, megkérdeztem a pultnál mellettünk ülő arcot hogy mi a cucc amit isznak, mondta hogy Sweet shot (ismeretlen recept), és mire észbe kaptam volna, már meg is voltunk hívva, fel is hörpintettem, remélve hogy nem valami party rape drugot iszok. A piák olcsóak amúgy, átszámoltuk, hogy 1400 a sweet shot, majd Mf közölte, hogy de Haszprus, 1400 Ft nem egy pohár hanem három adag volt. OMG. Vicc, megtaláltam magamnak az országot ahol úgy érzem magam mint amikor a német turisták idejönnek magyarországba kirúgni a hámból. (Mf: Később egyébként annyira tetőfokára hágott a pult mögött is a hangulat, hogy míg előzőleg 16-ért kaptunk három shotot, egy következő körben már 14-ért 4-et. Megkedveltek minket?) (Haszprus: ja, ez kurvanagy volt nagyon pozitív)

Igazából kurvajó volt a hangulat, az emberek közvetlenek, minden faja volt, de mire kellőképpen megalapoztam hogy ropjak egy csárdást, a DJ pont kijött a pultból, és beült bár részhez. Más se kellett, rögtön összepacsiztam vele hogy megtudjam hogy játszik-e még, de sajna már nem, úgyhogy ajánlott nekünk másik helyet, ahova a magam részéről ATM-ből kivettem egy kisebb vagyont hogy ha már külföldön vagyunk akkor csapjunk oda rendesen, de a helyen épp VIP buli volt és nem engedtek be minket (nem voltunk meghívott vendégek (Mf: de csak mert nem ért el hozzájuk elég gyorsan a hírünk)), úgyhogy javasoltattam magunknak más helyet, oda is átmásztunk, de Mf addigra már fáradt volt és hazapályázott inkább, én viszont bementem csapatni. Tekintve hogy kint is “népszerű” a műfaj, a közönség már megint kb. én voltam (meg még kb. 0 és 10 között változó létszámú további néhány csaj meg csávó), gondoltam, megkérdezem udvariasan hogy egy kis minimal house-hoz mit szólnának a tisztelt DJ urak de kb körbe lettem röhögve, hát semmi gond, ha nem kell közönség, hát nem kell.

Valahogy sikerült hazateleportálni, reggelre semmi hangom nem volt, ellenben happy vagyok hogy megvolt életem első külföldi bulija és aftere egyben, ráadásul részben minimal house stílusban, DJ-kkel is megismerkedtem, helyiekkel is, igazából kurvajól éreztem magam, great success, Mf-fel meg végigdumáltuk az utat, részemről ismételendő. A külföldi trippelés állat, a krakkói csajok brutálok, az idő remek volt, én meg egy csomót nyíltam az elmúlt években és egy vadidegen közegben sikerült remekül érezni magam Örülök. Nálam 10/10-es hétvégi trippke volt. (Mf: Nekem is tetszett, nyitott vagyok hasonlókra alkalomadtán.)

Haszprus

Brugges 2011

©   Haszprus   |   350d barátok eurotrip fotózás kocsi külföld túra

Csak úgy eszembe jutott. Ilyen volt.

Európa körút 2011 w/ mainframe.

Sok publikus beszámoló nem volt asszem...

  • 2009-07-08 Prága, Csehország
  • 2009-07-07 Prága, Csehország
  • 2009-07-06 Frankfurt, Németország
  • 2009-07-05 Amszterdam, Hollandia
  • 2009-07-04 Amszterdam, Hollandia
  • 2009-07-03 Brüsszel, Belgium
  • 2009-07-02 Brugge, Belgium
  • 2009-07-01 Párizs, Franciaország
  • 2009-06-30 Párizs, Franciaország
  • 2009-06-29 La Defense, Franciaország
  • 2009-06-28 Milánó, Como, Olaszország, Zürich, Svájc
  • 2009-06-27 Velence, Olaszország
  • 2009-06-26 Plitvice, Horvátország

A régi szép idők:

szombat estétől vasárnap hajnalig buliztam
onnan alvás nélkül mentem plitvicébe
és éjfél körül tértünk nyugodni egy autópálya menti szálláson
most milánóban vagyunk
közben egy csaj hívott az előbb kétszer
akit *** (hazakísértem) egyszer morri után
nem vettem fel, kérdezem sms-ben mivan
aszondja ott van a házam előtt ez 23.30-kor...
Haszprus

Európa #2, Velence

©   Haszprus   |   350d barátok eurotrip fotózás kocsi külföld olaszország túra wx1

Haszprus says: Velencében a parkolóház úgy működik, hogy felparkolsz mondjuk a 10. emeletre, ahol közli a faszi, hogy a kocsit hagyd nyitva, és hagyd benne a kulcsot, mert hátha át kell vele állni. Nyitva hagyod, benne a kulccsal, két laptoppal, meg mittudoménmivel. Visszajövetelkor még ez a faszi se volt ott, senki semmit nem kérdezett vagy nézett, beültünk az autónkba és eljöttünk. utólag azt mondom h egy x6-ba kellett volna beülni.

Gyuri: neeeeee. ez ugye vicc? blog-on mar kint van?

Haszprus: nincs kint és ez komoly

Gyuri: szegyen b+

Az. Velencei utunkról további érdekességek Mainframe blogján: Aztán jöttek azok a hidak... - 2. nap

Haszprus

Európa #1, Horvátország

©   Haszprus   |   barátok eurotrip horvátország kocsi külföld túra

Mainframe írásba foglalta útunk első részét, ami a horvát Plitvicei-tavakig tart, és még egy kicsit tovább. Olvassátok, mert atomjó lett. Nem is tudom, spoiler lenne ellőni itt a főbb pontokat.

Minden úgy kezdődött, hogy kitaláltuk Haszprussal, hogy most éppen minden adott lenne egy nagyobbfajta utazáshoz, szóval miért ne. Ennek jegyében rajtoltunk el végül 2011 június 26-án, vasárnap, autóval.

Ez mondjuk nem volt annyira triviális, mint elsőre gondoltam, mert Haszprus egy végigbulizott este és két ébren töltött nap után, a vérében található jelentős alkoholmennyiség társaságában érkezett (for the record: nem sajátkezűleg vezetve, csak hogy ne keltsem rossz hírét) hajnali 6 órakor, az út első szakasza pedig egy laza Budapest-Plitvice táv volt, amit a valóságtól kissé elrugaszkodott Google Maps 5 órásra lőtt be.

Folytatás Mainframe-nél, képek pedig itt

Haszprus

Partying, partying, yeah!

©   Haszprus   |   barátok buli coronita dávid desire élelmezés epam grund kocsi kozmetikus life mcd meló mobilfotó normafa sör túra

Csütörtök westend EPAM új szint Kata Gábor Marcsi Grund sör home péntek Resty Rita kozmetikus hátmasszázs Morrisons Balage Kristóf Andreas Dávid taxi mcd taxi soroksári benyitás A taxi home sleep szombat kocsi telek soroksári A Mcd kínai Normafa eszméletlen Csepel Mainframe Rita ukrán before Geri Hajógyári Coro Café Boráros home.

Haszprus

Szentendre & Szlovákia

©   Haszprus   |   barátok bringa desire kocsi life mobilfotó túra

ScoobyZolival nyomtunk bringán egy Schönherz -> Újpest -> Megyeri híd -> Szentendre -> Újpest -> Kopaszi-gát bringatúrát. Kiégetett, leszívott ez a nap is - saccperkábé 50-60 km-t tekertem. Útközben Szentendrén megelőzött minket valami jó csaj, üldözőbe vettem, erre amikor utólértem, kiderült, hogy Kata volt az.

Ps. tegnap csak úgy random nyomtam egy határátlépést Párkányba. Se vám, se határ, semmi, üdvözöljük Szlovákiában, mondta a felirat, és ennyi… Meglepő állapotok vannak amúgy.

máj. 30. 21:01 Zoli szerint megvolt az 70 km is.

Haszprus

Százzal terepen

©   Haszprus   |   barátok buli kocsi mobilfotó videó

Balagéval kigurultunk a Tétény-fennsíkra jeeppel… 60-as átlagfogyasztás befigyelt… A videón csúnya szavak hangzanak el, megtekintését semmilyen korosztálynak nem ajánljuk.

Amúgy százzal nem mentünk, de kb. 80-90-nel igen.

Balage

Franciaország: Párizs

©   Balage   |   fotózás franciaország kocsi külföld life

Haszprus után én is eljutottam Párizsba, igaz 4 év késéssel, de addig is jártam egy csomó más izgalmas helyen. Idén is a barátnőmmel vágtam neki a nagy utazásnak, szokásunkhoz híven egy nagy autóval és egy (később két) sátorral. Hogy miért döntöttünk az autó mellett, és miért nem mentünk repülővel? Erre nagyon egyszerű válaszolni. Egyrészt szeretünk utazgatni, nézelődni útközben, megállni, meg az egésznek van egy feelingje. Másrészt, ha nem is volt olcsóbb az út, de mindvégig oda mentünk autóval ahová csak akartunk, nem kellett bérelni. Harmadszor annyi cuccot vihettünk amennyi csak jól esik. S végül a negyedik érv, ami mellette szól, 1 hét után átmentünk az 500km-re fekvő Amszterdamba még egy hetet lazítani, és megnéztük azt amire tavaly nem jutott idő. Így összesen 3800km-ert utaztunk és 210 liter gázolajat égettünk el az út során, közben pedig láttuk fél Európát, abszolút megérte.

Ha valaki kedvet kapna az autós utazáshoz, itt van némi információ, amit jól jöhet: Párizs Budapesttől pontosan 1500km-re van, az út nagyjából 15 óra alatt megjárható teljesen kényelmes tempóban, sok pihenéssel. Autópályadíjat csak itthon, Ausztriában és Franciaországban kellett fizetni, igaz az utóbbiban majd 20 eurót (csak oda).

Párizs nagyszerű város, rengeteg látni való van, több mint bárhol máshol ahol eddig jártam. London és Róma kutyafüle volt ehhez képest. 5 nap minimum szükséges, hogy alaposan szemügyre vegyük, annyi látnivaló van. Párizs megismerésében a legnagyobb segítség, hogy hatalmas metróhálózata van, 14 különböző vonalon járnak a szerelvények és azok is sok helyen kettéválnak. Továbbá van még a 3 R.E.R. vonal, ami magyarul emeletes HÉV-et jelent, de nem olyanra kell gondolni ami itthon van, hanem egy kétszer hosszabb vonatra, ami hasonlóan, mint a metró átszeli Párizst a föld alatt, így ha kedvünk van, akár a Diadalívtől is eljuthatunk Disneylandbe átszállás nélkül. Mellesleg a jegyünk addig érvényes, amíg a föld alatt vagyunk, így egy jeggyel elmehetünk akárhová, sőt, ha feljöttünk a felszínre, akkor még további egy órát utazhatunk vele a buszon. Az utóbbi szolgáltatásait azonban egyszer sem vettük igénybe, mert tényleg mindenhová el lehet jutni a föld alatt. Gondolom ott nem 40 évig tart egy metró project, mint nálunk. S ha már kicsit eltereltem az irányt a tömegközlekedésre, szeretnék pár szót szólni az ellenőrökről. Nincs belőlük túl sok, viszont ha egyszer megjelennek valahol, akkor azt minimum 10-en teszik. A jegyellenőrzést nem úgy kell elképzelni, mint itthon, hogy az alul iskolázott oda lép hozzád és elkezdeni mondani a szokásos mondandóját, végül vagy kineveted, vagy oda adod a jegyet. Nem-nem, itt halálosan komolyan kell venni őket, mert az alapfelszerelésük, most tessék figyelni: a kezeslábas, bakancs, bilincs, pisztoly, gumibot és kutya! Egy szóval tiszteletet parancsolóak és persze ők is megadják a tiszteletet az utasnak, nem úgy, mint itthon. Ha elkapnak nincs menekülési lehetőség , mert diszkréten körbe állják azt az 5-6 embert aki bliccelni mert, minden menekülési utat elzárva, közben pedig az egyik ott vár a kutyával.

Nem húzom tovább a számat, jöjjenek a képek és némi tudnivaló hozzájuk:

Champs-Élysées és a Concorde tér: Az előbbi a világ egyik legszebb és leghíresebb sugárútja, ahol minden valamirevaló márka képviselteti magát. Itt tartják a Tour de France befutóját, július 14-én itt tartják a katonai dísszemlét, és még sok minden mást is, amire a franciák büszkék. A Concorde tér pedig Párizs egyik legnagyobb tere, középen egy obeliszkkel, amit egyenesen Egyiptomból szállítottak ide.

Arc de Triomphe: I. Napóleon és a mindenkori francia hadsereg dicsőségét hirdeti a Champs-Élysées végpontján, a Charles de Gaulle téren.


Eiffel-torony és környéke: A torny csúcsára két féle módon lehet feljutni. Az egyik lehetőség, hogy a földszintről a második emeletig lifttel visznek fel minket, ahol Párizs egyik legdrágább étterme is található. Vagy gyalog fel a második emeletre, igaz ez sokkal fárasztóbb, de így a jegy csak fele annyiba kerül. Onnan viszont csak lifttel lehet tovább menni a csúcsra. Sajnos sokszor kell sorba állni, így a látogatás kb. 3 órát vesz igénybe.

Invalidusok temploma: Itt található Napóleon sírja.

Luxembourg-kert
Moulin Rouge
Louvre: Egyszerűen hatalmas, sokkal nagyobb és szerintem több több dolog is van itt, mint a British Museumban. Mi csak 3-4 órát tölthettünk ott, rengeteg híres festményt és szobrot láttunk, de mikor kijöttünk azt hittem meghalok a sok sétától. Pedig alig a harmadát járhattuk be.

Notre Dame

Panthéon (nem nagy szám)

A Pere-Lachaise Franciaország és a világ egyik leghíresebb temetője, Párizs XX. kerületében található. Sokak szerint ez a világ legtöbbet látogatott temetője. Többek között itt van eltemetve Jim Morrison, Moliere, Lafontaine, Chopin, Oscar Wilde és még sok-sok ismert ember.

Pompidou központ

Sacré-Coeur

Bastille: A híres börtön helyét mára már csak egy oszlop örzi, illetve a járdán jelölik az egykori várfal vonalát.

Szajna part
Végül a közlekedésről pár fotó

Remélem tetszett a beszámoló és sikerült kedvet csinálnom a város meglátogatásához. Majd a késöbbiekben lesz még pár fotó ömlesztve, mert nem fért bele minden.

Haszprus

Vitorlázás

©   Haszprus   |   350d art buli fotózás kocsi mátrix történelem

Csapatot építettünk Balatonfüreden. Kis vitorlázás, kis lubickolás, labdázás, pihi, kis kaja, sör, fagyi, ilyesmi.

Odafelé végén kicsit én vezettem, visszafelé először megnéztem a Porschét aztán hazahoztam a többieket jeeppel. Porsche elég durva amúgy. Jó nap volt, bár gondolatban még Hollandiában jártam.

Haszprus

Hello baby :)

©   Haszprus   |   350d buli kocsi life mátrix vagi

Igen, a képen fáradt vagyok, mert kiszívott, leégetett ez a nap is.

Ma egyébként rengeteget fejlődött a vezetési stílusom a dinamikus/merész/agresszív irányba. Balcsira kicsit nyomtam jeepben, hazafelé meg majdnem végig én hoztam a társaságot (a km-órán 180-at láttam, panasz nem volt, bár Csaba fenyegetően közölte mögöttem, hogy halászlét evett ).

A képen látható személygépjármű nem az enyém. Még.

Úgy alakult, hogy külföldről be kellett szerezzünk valamit a fejlesztéseinkhez, és egybeköthettem ezt egy kis továbbképzéssel. Természetesen számomra utóbbi volt a lényeg.

Igazából nincs jelentős vezetési rutinom, ezer éve nem kommunikáltam angolul, külföldön sosem voltam egyedül, pláne nem autóval kombinálva. Úgyhogy kihívásnak ígérkezett a dolog, és megragadtam az alkalmat. Nagyon helyesen tettem.

23-kor érkezés a hotelbe, Linzben (Ausztria). Tervezetten 436 km, ennél valszeg kicsit többre sikerült, és egyéb problémák is akadtak. A hotel elég szép volt, közvetlen kilátás a Dunára, panoráma-függőfolyosó, HD TV (lekötött vagy 10 mp-re), kihasználatlan francia ágy. Elalvás paplanon, ruhában. Reggel tali a cég embereivel, akiket követtem Hagenbergbe, a Software Parkba, ami ugyanolyan mint az itthoni BME I épület és környékére ráhúzódó Infopark, azzal a különbséggel, hogy az embernek elég szegényes érzése támad a hagenbergi változatot látva. Nem is akarok többet írni erről, beszéljenek a képek magukért. (Mondjuk az tény, hogy az infopark üzleti épületeiben még nem voltam.)

IRCQuote fight! In the ring:

(privacy power)hogy vagy?
Haszprus
istenien
elégedetten
önelégülten
a világ tetején
és fáradtan
de átszellemülten
a gondok felett
egy álomvilágban

Update 14:38: Megcsináltam valamit, aminek eddig a közelében sem jártam.

Balage

2008 Subaru Impreza WRX STi

©   Balage   |   fotózás kocsi life

A vasárnap délelőtt egy kis kocsikázással telt egy 2008-as Subaru Impreza WRX STi társaságában. Az autó egyszerűen fantasztikus volt. 300 lóerő, 407nm, 1040kg, 0-100-ra ha ügyesek vagyunk 5.6mp. Állandó összkerékhajtás, állítható nyomatékelosztással, alapból 40% előre, 60% hátra.

A vezetési élményt azonban nehéz szavakba foglalni. Az autó olyan erős, hogy gyorsabban felgyorsul 0-60-ra, mint amennyi idő alatt megáll. Egyébként ezt a döbbenetes gyorsulást annyira nem is lehet érezni az autóban, mint amennyire először hittem. Mentem szépen Budaörsön a reptér mellett, 90-el szerencsétlenkedtek előttem, vissza háromba, padló, és azt vettem észre, hogy hoppá, már 160-al megyek. Az állandó összkerékhajtásnak köszönhetően minden egyes állórajt minimális kerék elpörgéssel jár, és úgy megindulunk, hogy ha nem tartjuk erősen a fejünket simán hátra csapódik. Az autó egyébként nagyon kezes, elektronikával is lehet dobálni a seggét, bár egy idő után beavatkozik és ilyenkor elveszi a gázt 1-2 másodpercre amíg összeszedjük az autót. Ha pedig kikapcsoljuk akkor ügyesen lehet játszadozni vele, bár közúton nem érdemes ezzel szórakozni. A fékek annyira nem nyerték el a tetszésemet, azt hittem sokkal jobban fognak fogni, de tévedtem, vagy csak tényleg nem lehetett annyira érezni a lassulást mint a már említett gyorsulást.
Az útfekvéséről nem tudok túl sokat nyilatkozni, mert nem volt olyan hű de sok kanyar, mindenesetre érezhető volt, hogy nem hétköznapi autót vezetek.

Sajnos a belseje eléggé puritán, kb. olyan, mint Suzukié, kemény kopogós műanyag, béna alumínium utánzat, stb. Viszont az ülés az nagyon jól fog és elég jó anyaga van a bőrnek.
Sokan mondták, hogy az Imprezaknak híresen kemény a kuplungja, mert ugye erős motorhoz kemény kuplung jár, sajnos összehasonlítási alapom nincsen, de szerintem nem volt olyan vészes, mint ahogy azt több helyen megírták az előző modell esetében, lehet hogy kicsit finomítottak már rajta ennél. A fogyasztás nem túl kedvező, de ha megnézzük, hogy milyen technika van alattunk akkor talán megbocsátható. Ha kiheréljük, és állandóan állórajtot veszünk a piros lámpáknál, akkor olyan 22 literrel beéri százon, de általában nem közlekedik így az ember, normál városi használat mellett meg 11-12 liter, ami ekkora teljesítménynél szerintem simán elfogadható.

Ezzel egy kisebb álmom vált valóra, csak sajnos nem volt elég idő a kipróbálásra, így bővebb beszámolót nem tudok írni, majd egyszer talán több időt is együtt tölthetek egy ilyen autóval. Az autó 11,5 millió újonnan, sajnos nem túl olcsó, de ennyi pénzért hasonló tudású élményautót az Evo-n kívül keresve sem találunk. Kéne

Haszprus

Imidzsváltás (badass mofo)

©   Haszprus   |   energiablog kocsi life mobilfotó szociotrip

Tökéletesnek felépített intellektuális imidzsünkön egy gyors twist: az elmúlt két napban sikerült azonosulnom egy másik, rendkívül közkedvelt réteggel, zenehallgatás, öltözködés, vezetési stílus, és minden egyéb tekintetében…

Felfedeztem továbbá azokat a bácsikákat, akik a tízezer forintos ladájukban ülve pontosan tudják, hogy halál nyugodtan nekedmehetnek, mert nem származik belőle anyagi káruk Mondom, a kurvaélet, itt nem én vagyok a forgalom legveszélyesebb eleme, jobb lesz vigyázni

Egy hét alatt fogytam 4+ kilót, kéri valaki a receptet? (72-68)

Disclaimer: a kocsi nem az enyímé, csak úgy csinálok, mintha. Na jó, még úgy se csinálok.

Haszprus

Forgalmi donez

©   Haszprus   |   kocsi life történelem

[Haszprus] re
[Haszprus] forgalmi hibátlan
[Haszprus] 15 perc után a faszi elégedett volt, össz 20 percet vezettem (mer még visszafelé)

Még egy eü vizsgát kell letennem (nehezíti hogy kb. egy hónapja voltam egy amúgy is meglehetősen tré eü tanfolyamon) aztán jogsi, aztán lesz mivel kitörölni, még akkor is ha erre egy plasztik kártya nem a legalkalmasabb.

Viszont ezúton ajánlanám oktatónak Nagy Ferencet (Peugeot 206), aki betartja a hivatalosan előírt 100 perces órákat, sőt néha többet is ad, marha türelmes, jókedélyű, ismeri a kreszt (szemben az előző oktatómmal), nem üti meg ököllel a diákot (szemben az előző oktatómmal), nem tart baseball-ütőt az ülés mellett (szemben a 2 évvel ezelőtti oktatómmal), állítólag a rutin-oktatást a rutinpályán tartja (szemben mindkét előző oktatómmal), egyszerűen remek munkát végez, nem pedig valami pikniken érzi magát. Thx.

Egyébként az előző forgalmi oktatóm, a mostani, és a vizsgabiztos is észrevételezte, hogy ugye nem most ülök először autóban Atom vok. Skill rulz. Különösen arra vagyok büszke, hogy milyen szépen állok meg (ezt egyébként a forgalmi alatt tanultam meg). Köszönet a szüleimnek, akik legalább ezt lehetővé tették.

Haszprus

Balkán

©   Haszprus   |   kocsi life suzuki
A továbbiakban Suzuki helyett Peugeot 206-ot vezetek a forgalmi óráimon. Saját döntésem alapján ofkorsz. Nem emiatt Balkán a bejegyzés címe.
Haszprus

Zombi rutinvizsga donez

©   Haszprus   |   fáradtság kocsi life történelem
Erős szemváladékozás közepette azért nem volt különösebb para, eltekintve hogy rossz helyen szálltam le a buszról ami ráadásul késett a menetrendhez képest, és utána egy olyan felüljárón jöttem át ahol kiderült hogy a túloldalon a járda egyszerűen egy kertesházba torkollik tehát szépen vissza, nagy futás, aztán végül azt választottam hogy átjövök hat sávnyi autópályán, which was a nice trick de otthon ne próbálja ki senki.

Oktatómnak minden esetre volt képe elkérni 30 percért 2500 Ft-ot (előre), és hiába mondtam hogy hát én azé még gyakorolnék egy kicsit (50 perces órát fizettem mivel annyi egy óra), ezt elintézte annyival hogy ő most elmegy a vizsgáztatóért. Miközben a vizsgáig volt még a hátralevő 20 perc és ott ültem először abban a kocsiban és életembe' először voltam oktatóval rutinpályán.

Látom már nagyon szépen ki fogunk jönni egymással. (Nem kell mindent szó szerint venni, vigyetek bele egy kis fantáziát.)

Haszprus

Új oktató + plázaboykodás

©   Haszprus   |   kocsi life
[13:18] [Haszprus] voltam ma gépkocsi-ellenőrzés-oktatáson találkoztam az új oktatómmal, voltam a sofőriskola központjában, kértem új tananyagot, voltam a mammutban, extreme digitalben, fogdostam bekapcsolt 350d-t, meg ipod minit, voltam saturnban, meg valami sony boltban (mammut1), elbeszélgettem egy sony-s eladóval a plazmák meg lcd-k felbontásáról, a technológia irányáról, bluray, stb, tök király, a csákó tökyól képben volt a
[13:18] [Haszprus] dolgokkal. ja meg az extreme digitalben egy csajt kérdezgettem a 350d-ről és az is tökre képben volt, szeretem az ilyet. voltam dockyard islandsben, felpróbáltam 4 inget, de nem jöttek be magamon, aztán hazajöttem légkondis busszal
[13:31] [Balage] én aludtam: )
[13:31] [Balage] milyen légkondis busz?
[13:31] [Balage] nincs is olyan
[13:31] [Balage]
[13:40] [Haszprus] van, 86os meg a metrópótlók is olyanok (voltak?)
[13:45] [Balage] csak a buszvezető fükle az, nem?
[13:47] [Haszprus] nem
[13:47] [Haszprus] légkondis az egész
[13:47] [Haszprus] vagy marha szar a vezetőfülke szigetelése ÍÍÍÍ
Haszprus

Kék ojjektum

©   Haszprus   |   kocsi life
vmmm vmmmm brrrrrrr vmm vmmm vmmmm

Kicsit leizzadtam amikor egy fehér autó jött utánam kék objektummal a tetején. Nem tetszett hogy követnek. Bekanyarodtam egy mellékutcába, és ők is utánam kanyarodtak. Észbekaptam hogy baszki nem indexeltem. Aztán észbekaptam hogy 30-as zónában 40-nel megyek ÍÍÍÍ Überpara volt, azt hittem 20 év vár rám egy se######rós börtönben (ld. office space). De taktikusan leráztam őket gyors bekanyarodásokkal kis utcácskákba

Haszprus

~100km

©   Haszprus   |   kocsi life
Hazajöttem 23 körül, rögtön elkezdtem nézni egy filmet. Kicsit furcsa volt, mert mozgónak éreztem a monitort Ma közel 100 km-t vezettem többnyire kis utcákban. Nem volt rossz. Lassacskán eljutok a forgalmi vizsga szintjére anélkül hogy egy órán is lettem volna Egyre jobban tetszik a dolog.
Haszprus

A vezetés fogaskerekei

©   Haszprus   |   kocsi life
Bementem az irodába hogy találkozzam az iskolavezetővel. A megadott időintervallumban. Azzal fogadtak, hogy odabent megbeszélés van éppen, és hogy most nem mehetek be, így jobbhíján a titkárnővel (?) és az elméleti oktatóval (aki éppen ott volt) kellett megbeszéljem, hogy hogyan tovább.

Hát a suzuki mint tanulóautó kihalt. Kénytelen vagyok a népligetbe elmászni, hogy azon folytathassam. Nem vagyok biztos ebben. Nemtom mennyi különbség van az egyes autók között. Lehet hogy rossz döntést hoztam? Lehet, de korrigálni is bármikor lehet.

Szóval a fogaskerekekről annyit, hogy 25-ére (!) tudnak beiktatni rutinvizsgára, utána le kell tegyek valami augusztus 7 körül egy elméleti vizsgát, végül fene tudja mikor a forgalmit. Marha lassú vazzeg, tudjátok mikor van meg a vezetés 20 nap alatt… Majd valamikor benézek elméleti tanfolyamra is, mondtam nekik hogy tökre lementek az árak és nem igazán hagyom újra megfejni magam az elméleti tanfolyamért, amikor náluk kamatoztak a zsetonjaim két éven keresztül. (Senkinek se kerül semmibe az hogy én beülök plusz egy tanulóként az elméleti órákra.)

Haszprus

Kormány

©   Haszprus   |   kocsi life történelem
Nemcsak ültem kocsiban 3/4 év kihagyás után, de még a kormányát is tekergettem huzamosan, és jártam arra, amerre már egy éve nem, kiderült hogy pl. épül a t-mobile székház mellett valami új épület, láttam a savoya parkot (tök állat utat építettek bele), stb.

A holnapi program ennek valamiféle reprodukciója.

[21:33] Haszprus: ja és láttam ma a campona előtti felhúzott izéket, tökyó, meg a bringás pálya is állat