mainframe

Leginkább ön-tökönszúró reklámok

©   mainframe   |   life reklám

Veszély az utcákon! Újabban minden reklámkészítő kisiparos mint az őrült ki letépte láncát gyártja az ordasabbnál ordasabb hülyeségeket. Lássunk belőlük pár gyöngyszemet:

  1. A Media Markt eddig sem a finoman és szőr mentén történő perszuazív technikáiról volt híres, de a mostani, 10 éves születésnapjára emlékeztető Hülye aki nem ünnepel! szlogen nálam tuti bukás. Figyelitek, hogy eltűnt az indirekció? Már nem az a nem-hülye aki ott vásárol, hanem egyenesen hülye aki nem. Eredeti, és megkapó... Azt tudom elképzelni, hogy a 10. születésnap alkalmából egy 10 éves gyereket vettek fel PR és reklámigazgatónak, mert csak az képes ilyen reklámra rábólintani. Szerintem ő is csak nagyobb mennyiségű csokoládé ellenében.
  2. A Lopedium gyógyszer hasmenés ellen való. Ez mind szép és jó, egészen addig amíg nem tapétáznak ki vele komplett járműveket. A reklámon pedig segítőkészen, gyengébbek (retardáltak?) kedvéért ki is fejtik ám, hogy mi az a hasmenés, nehogy már véletlenül ne tudj róla, hogy neked ez a gyógyszer kell. Szóval utazom reggel, és minden oldalról a pofámba van tolva, hogy a hasmenés az bizony miből is áll. Ha elfordítom a fejem (ami ugye alkotmányos jogom, és ilyen helyzetben azt hiszem kötelességem is), akkor ott a másik reklám, mert persze 10 centinként ki van téve. Nincs menekvés. Hasmenés minden reggel, jövet-menet, ha akarod, ha nem. Marketingeseket leváltani, és bocsánatot kérni. Ez lenne a minimum ezért a merényletért. És miért van, hogy a legtöbb gyógyszerreklámnak gusztustalannak kell lennie? (ld. régebben Ásóka és hasonlók)
  3. Vadiúj krédója van a Reeboknak is ám, miszerint Fuss lazán!, avagy eredetiben Go run easy! Ez mind jó is lenne, de azzal a szöveggel óriásplakátot csinálni, hogy Gratulálunk, fel sem bírsz állni..., igen nagy merészség. Amihez én is csak gratulálni tudok nekik. Nem kéne rábízni az emberekre hogy mit és hogyan csinálnak, és/vagy nem egy pofátlan lekezeléssel indítani a leendő vásárlók felé? Komolyan aggódom hogy milyen emberek dolgoznak ma a reklámscene-ben. Ennél még én is sokkal maradandóbbat (és normálisat) tudnék alkotni, és akkor egyáltalán nem volt nagy a pofám. Alacsony a léc.
  4. Két szó: Apa, kezdődik!(...). Egyszer láttam, neten, elég is volt. Ezt ki az istennyila engedte kijutni a médiába? Még él?
  5. Alig hittem a szememnek, amikor nemrégiben a TVben megláttam hogy (asszem) a Coop csinált egy olyan régi, klasszikus éneklős-táncolós reklámot. Valaki szóljon nekik, hogy nem véletlenül tűntek el az ilyenek már évek óta (többségükben). Aki ilyennel próbálkozik, az gyakorlatilag megásta a saját sírját. Amellett, hogy előtte még szénné is égeti magát, mert ez az a vonal, amit még a retro sem tudott/akart visszahozni a köztudatba. És még objektíve is ízléstelen.
  6. Már láttam párszor, de csak most vettem a fáradságot, hogy idevegyem a Burger King soviniszta reklámját is. A nagybetűs rész még hagyján, miszerint Dupla élvezet (vagy vmi ilyesmi), és emellé az illusztráció egy srác, aki egy csajjal smárol miközben annak háta mögött fogja egy másik kezét. Már ennél is rezeg a léc, mert innen már csak az következhet, hogy a házi 2on1-ból is kapunk ízelítő képeket. De ami igazán szívetmelengető, az az apró betűs rész alul. (Oda miért kell szlogen egyáltalán?) Ott egyenesen ezt mondják: Egyél úgy mint egy férfi, élj úgy mint egy férfi. Ójessz. Elérkeztünk ehhez is, hogy a férfiakat fogják kategorizálni, és általánosítva bigámista zabagépeknek nézni. Ez a férfias élet, csalom a nőmet, és a Burger Kingben tömöm a fejem super size hamburgerrel, mert így vagyok menő. Mikor alakul meg az első maszkulinista érdekvédelmi szervezet? Mondjuk a Tűsarok mintájára hívhatnák mondjuk Acélbetétes Orr-nak. (Erről a Tűsarok szervezetről az első benyomásomat sosem fogom elfelejteni: egy beszélgetős műsorba egy olyan nőt küldtek el őket képviselni, aki nemcsak buta és aggresszív volt, de nőre sem nagyon hasonlított. Én bottal sem nyúltam volna hozzá, ezért elég furán vette ki magát, amint arról hőbörgött, hogy a reklámok a nőket szexuális tárgyként kezelik. Szerintem ő sokat megadott volna azért, hogy szexuális tárgyként kezeljék, de nekem meg rossz a májam. Mindegy, ennyit mára a feminizmusról, amit utálok.) A lényeg az, hogy ez a reklám szánalmas, és baromi gyorsan le kéne venni. Nem vagyok konzervatív (ezen a téren legalábbis, reklámtéren meg egyenesen vadliberális vagyok), de ez még nekem is nagyon túlmegy a határon.
  7. Igaz, nem reklám, de ritka idegesítő, ezért ideveszem a BKV azon zseniális ötletét, hogy a 4-6-on mostanában tök random időpontokban Süsü a sárkány hívja fel a gyerekek figyelmét (és ennél a pontnál szoktam összenézni a szemben álló koszos overállú, 40es, szétcsúszott szobafestővel), hogy adják át a helyülket a rászorulóknak. Hogy milyen megfontolásból célcsoportja egy ilyen reklámnak pont az a gyerekréteg, akik sztem baromira nem foglalják a helyet az idősek elől, nem tudom. Hogy miért Süsüvel kell ezt csinálni, és nem plakáttal, nem tudom. Hogy miért hallgat gyerekreklámot egy full tömött villamos, mikor a 98%-ához nem szól, nem tudom. Kérem kapcsojjaki.
  8. Újabb falhoz állítandó delikvensünk van, mégpedig úúúújra gyógyszerreklám. És megint az összes létező tömegközlekedésen kiplakátolva. ACC. Ugye már be is villant mindenkinek? Árulják el, miért kellett azt, hogy KÖHÖGÉS?, narancssárga turhával kiírni? PC akart lenni, mert narancssárga, de a turha az turha. És nemhogy nem akarok vele mindennap találkozni 50 példányban, de szerintem reklámba egyáltalán nem kéne tenni. Tudjátok mit? Legyen olyan, hogy gyógyszerreklámot mostantól csak az ilyen patikai biszbaszokba meg hasonló helyekre, jó? De tömegközlekedésre semmiképp. Legalábbis addig amíg meg nem tanulnak reklámot csinálni.

Ennyit akartam mondani, tisztelt esküdtszék. Ítélet?

UI: ha eszembe jutna még pár, majd hozzáírom...

RSS: hozzászólások ehhez a bejegyzéshez 27 hozzászólás

Szólj hozzá Te is!

Ma este hazafelé, a héven ülve, egy hasmenéses reklámtól elfordulva a hévet elkerülő busz oldalán meglátva a kurva anyád te hülye fasz című mediamarkt reklámot én is hasonlókon gondolkoztam.

Engem a coop-os és az ing-s (apaaaa, a bááácsi rendőőőőr?) reklám irritál különösen.

Nem mondom, hogy tévedsz bármiben is, de HA tévedsz akkor abban, hogy nem biztos, hogy neked akarják eladni ezeket a termékeket (célcsoport, ugyebár). akiknek viszont el akarják adni, minden bizonnyal vevők erre. Béna reklámügynökségek kivételével azért ezeket nem hülyék találják ki, tesztelve vannak a célcsoport tagjain, stb.

Kristóf Ebben igazad lehet, egyébként, gondoltam én is ilyesmire. Csak elrettent a gondolat, hogy milyen célcsoport az, aminél bejönnek ezek a reklámok…

És akkor a fukarék – na, Saturn –, akik egyébként tulajdonképpen ugyanaz a cég, jönnek a „szülinap ott, olcsóság itt” baromsággal.

Hajh

Még jó, hogy a beszélő plakátok megszűntek.

Ralesk Igen, igen, azt akartam még hozzáírni, a Metro-ban láttam a minap. És azt figyelted, hogy felülről belóg egy piros-fekete keret alja (ergo mintha egy MM-hirdetés lenne), olyan szöveggel, hogy 10 év hülyítés helyett? Kész b+…

Érdekes, nekem ezek közül csak a Reebok reklám szúrta a szemem, a többit észre sem vettem. De lehet, hogy a magamba fordulok a tömegben, zenét hallgatok és olvasok hozzáállás velejárója ez.

A Reeboknak van amúgy ebben a kampányban egy jó plakátja is. Az a Ne fuss fejjel a falnak, az fáj című. Azon nevettem egyet.

Boci Igen, a többi nem annyira radikális, csak ez az egy érte el, hogy írásba foglaljam.

A TVnet rádiós reklámját kihagytad. A b*zmegezőst. Talán a sLáger Rádióban hallottam a múltkor, de lehet, hogy a lokálban, mind1.


Nekem a hüvelygombásodásos reklám a kedvencem!
De igazából úgy volna érdekes, ha be is mutatnák, hogy hogyan néz ki egy olyan.

12) zer0 (nem regisztrált)
A Fel sem bírsz állni plakátot a Mozgássérült Intézettel szemben is láttam, bár azóta elkerült onnan A fosfogó reklám tényleg idegesítő, a MM marketingeseit meg fölrugnám az égbe amiért lehülyéznek. Az apa kezdődik! Nekem tetszik de ez az én hibám.

Kicsit OFF: Nem tudjatok, melyik banknak volt az a reklamja, ahol a tyuk befogja a fulet es papapa, nem erdekel a jovedelmed? Esetleg hogy hol lehet megnezni?

YouTube - Raiffeisen lakáshitel

többi: raiffeisen.hu/…/programView.…

Ráadásul, ha megnézed ez a poén pont ellentétes a Ertem_Nemertem/Parbeszed15 reklámok által kialakított attitűddel.


Оружие любит ласку - чистку и смазку.

Napkelet Csillaga любое отношение с смыслом? плюс некоторые случайно характеры здесь, котор нужно посмотреть франтовским. огорченно для плохого автоматического перевода.

Napkelet Csillaga És hogy jönnek ide a fegyverápolási tanácsaid, mondd?
Ez most szerinted egy jó poén volt?
Te végleg meghülyültél, barátom?

A meghülyülés feltételezi, hogy előtte normális volt…
Pedig NEM.

Egy új reklámunk van, tessék anyázni.

21) Nagyapó (nem regisztrált)
Majd 7o évesen kezdek a számitógéppel foglalkozni és az ilyen és ehhez hasonló oldalakat keresem, mert nagyon tetszenek ezek a vélemények a förtelmesreklámokró. Az dühi, amikor étkezésre kerül a sor, biztos hogy valamelyik intimbetét vagy tampon, vagy ehhez hasonló reklámot dobnak be. Ti. Az ebédlőben is van TV. ami mindig üzemel. Nem vagyok finnyás, csak az zavar, hogy vanakit igen. A nejem jópofánjelzi hogy itt a leves az intimbetéttel. Szóval örülök, hogy nem csak én vetem meg ezeket a reklámokat.
Különben én is azt mondo hogy a drága mamáját hülyézzele és biztassa ünneplésre a reklámozó.

Nagyapó
amikor étkezésre kerül a sor, biztos hogy valamelyik intimbetét vagy tampon, vagy ehhez hasonló reklámot dobnak be
Ezzel kapcsolatban teljesen igazad van (ha tegezhetlek, elnézést h csak így… ), hogy zavaró, de sajnos ezt totál nem tudják belőni a szolgáltatók, hogy mikor nem zavar senkit egy ilyen reklám (gyakorlatilag nincs ilyen időszak ). Erre mondjuk megoldás lehetne, ha egy bizonyos intim szférán belül eső dolgokat nem reklámoznának TV-ben, csak mondjuk a célcsoportnak szánt sajtóban.
De hát ez megint utópia.
Ja, és egy érdekes adalék a Saturn vs. Media Markt-féle anyázós kampányhoz, hogy a két cégnek egy a tulajdonosi köre. Szóval marketing az egész, nem lesz itt semmiféle per v bármi. Látják h itt a nép erre harap, ezért ezt játsszák.
(A Saturn is láthatóan elég gyorsan lejött a Marilyn Manson-os, Fukarkodós volnalról, mert ez nekünk nem jött be. Állítólag ausztriában, v honnan jönnek, a 'fukar' kb. olyasmit jelent, mint nálunk a 'takarékos'.)

Nagyapó: Én mostanaban Dr. House-t nézek reggeli közben. Az se sokkal jobb, de legalabb önszantamból teszem.
mainframe: Vagy esetleg lehetne kicsit diszkrétebben reklámozni. Gyerekkoromban még nem folyt a kék vér, én meg simán a zt hittem, hogy a Libresse az egy biztosítótársaság. (Nemröhög!) Észrevétlen biztonság, emlékeztek. De nem volt bene se bugyi, se fenék, se nedvesség-zselé-hirtelen meginduló folyadék. Akinek szólt, azt meg úgyis tudta.

Felfrissültünk a Süsü-s borzalommal, kövezzétek!

Pedig a fukar szó használata szerintem nagy ötlet volt, mert annyira idegesítő és annyira elüt a mai magyar nyelvhasználatból, hogy mindenkinek feltűnik. Én azóta is csak fukarbolt néven illetem a fentebb említett áruházat, bár inkább csak negatív kontextusban (még egyszer sem láttam olyat, hogy egy adott termék tényleg ott lett volna a legolcsóbb, úgyhogy máshova mentem fukarkodni).

frissültünk az ACC reklámmal, éljen a gyógyszeripar kimeríthetetlen fantáziája

Hú, ez nagyon jó téma! A dupla élvezet Burger King reklámot rögtön meg is szapulom. Mf le merte volna fogadni, ugye? Hát azt a plakátot lehánytam volna legszívesebben. Egye meg az értelmi szerző. Ráuszítanék egy kanos elefántot is --> nesze, dupla élvezet (a kaja mellé). *A sárkány begurul!* Egyértelműen hülyének nézik a népet, ráadásul direkt bomlasztanak. Meg hát semmi sem szent? Az intim betétes reklámok is tényleg mindig vacsoraidőben mennek. Persze, mikor máskor? (Amúgy kezdetben úgyis Anyu veszi, ő tudja, mi a jó. Addig meg azt sem tudod, mi az.) A csúnya, kék lötyi legalább megijeszti a gyereket és elveszi az étvágyát. Hát nem?

Anett
Hozzászólásod:


Nem vagy bejelentkezve, de...

A)
hozzászólhatsz regisztrálatlanul...

B)
ha regisztrálva vagy, bejelentkezhetsz...