Gondolkodom egy ilyenen, hogy teljesítménypróba gyanánt körbetolom a cangát a Balaton körül. Egy nap alatt. Namost lássuk csak, mennyire megvalósítható ez. Orca lanpartija kb. 20 km-re volt, és 57 perc alatt értem haza, de úgy, hogy folyt rólam a víz, pedig esti hűvösben jöttem. Nyilván ugye egyrészt az összteló, másrészt a hatalmas súrlódást jelentő gumik miatt nem nagyon lehet megpörgetni egy ilyen bringát.
Ezen a ponton egyébként két idézet a Criticalmass.hu valamely bejegyzéséhez intézett hozzászólásokból:
A DH-s gépeken van hátsó teleszkóp. Ha azt nem lehet kimerevíteni (lockolni), akkor baromi nehéz vele felfele tekerni. Hiába állsz ki a nyeregből (rakod nyélen :-), az összes munkádat elnyeli a teleszkóp csillapítása és csak fűtésre megy. Tehát nem lehet egy DH géppel kiállni a nyeregből.
Hiába az áttét a felfele tekerés viszi az energiádat lefele. Tekerj fel ötször [az Istenhegyi úton] egymás után (ez kb. annyi energia mint 1x DHval) és ha úgy érzed hogy marad erőd ezt mégegyszer megtenni akkor te ritka kivétel vagy én meg irigykedem
Tehát maradjunk ott, hogy rendesen megdolgozom azért a 20 km/h-s átlagért is (nem csak emelkedőn rugózik a hátsó teleszkóp). Ha ma mennék, akkor Budapest->Balatonaliga vonat indul Kelenföldről 03:52-kor, és 06:10-kor ér le. Az utolsó vonat, mely ma indulna haza ugyanonnan, 21:13-kor hagyná el Balatonaligát, és 23:21-kor érne Kelenföldre. A kör megtételére 15 órám lenne, a Balaton kerülete 200 km-nek van mondva (ami a valóságban nyilván valamelyest több tekerést jelent, mégis számoljunk 200-zal). 200/15 = 13,3 km/h-s átlagot kellene produkálnom szünetekkel együtt. Az a helyzet, hogy ez elég keményen hangzik, mert amennyiben óránként 20 perc pihenőt tervezek (ne feledjük, egésznapos programról van szó, ismeretlen környéken (bringával se mehet az ember bármerre)), akkor 20km/h-t kellene hoznom menet közben egész nap. Kemény.
Kicsit Mission: Impossible jellegű a dolog.