Haszprus

Fertő-tó bringával

©   Haszprus   |   350d ausztria barátok bringa fotózás külföld történelem túra

2006. augusztus 9-11, körbetekertük a Fertő-tavat. Orca, Szilvi, Mainframe, és persze jómagam. Képes beszámolónk következik. (A képekről a kezelőszemélyzeten kívül két Canon EOS 350D, egy Sigma 18-125 F3,5-5,6, egy Sigma 10-20 F4,0-5,6, és egy Peleng 8 F3,5 gondoskodott, és szokásommal ellentétben most megtettem azt, hogy időrendi válogatást csináltam, azaz ebben az egyetlen bejegyzésben láthatjátok mindkét fotós képeit, megfelelő sorrendben.)

A tó Budapesttől igen messze esik, úgyhogy vonattal mentünk, és a hazai vasúttársaságok közül legkedvezőbb ajánlata miatt a MÁV-ra esett a választásunk. Kelenföldön a vonat elvileg 1 percet tölt el, a bicikliskocsit viszont kinyitni nem tudtuk kívülről, majd a felpakolászással is elment az idő, ezért természetesen ránkordított a sofőr hogy neki erre nincs ideje (egyébként a 20 percre lévő Keletiből 30 percet késett). Node sebaj, bent végülis keleti kényelem volt, mint az a képeken is látszik. A vonattól Fertőszentmiklóson vettünk könnyes búcsút.

Ausztriában a legendák igaznak bizonyultak, a kerékpározás itt sokkal elterjedtebb, mint nálunk. Legalábbis a tó körül azt tapasztaltuk, hogy óriási a bicikliforgalom, kiváló minőségűek a bicikliutak, szélesek, az út mindkét oldalán futnak, az autósok figyelmesek és türelmesek (néha már kínosan). Rengeteg olyan kerékpárútszakasz vezet a tó körül, amit más járművek nem is használhatnak. Ez alatt azt értem, hogy adott egy 3-4 méter széles kiváló minőségű aszfaltút, ami egészében a bicikliseké, és mellette nincs egyéb járműforgalom (behajtani tilos), nincs más út, mindkét oldalon csak fű, szőlő, csend, jólevegő. És biciklisek. Gyerekkosárral, utánfutóval, mindenfélével. Láttunk tandemet is.

Az első pizza-megállót Ilmitztől nyugatra, a tóparton ejtettük meg, kis kitérővel. Egyébként maga a tó nem látható a bringautakról (B10-es út vezet körbe), ha valaki a partra akar menni, akkor általában 1-3 km-es kitérőt kell tennie. A városok és az utak egyébként kiválóan kitáblázottak, ha valahol balra-jobbra kanyarodik a B10, azt az aszfalton is jelzi egy kerékpárszimbólum, és egy görbe nyíl a megfelelő irányban. Fantasztikus, komolyan. Ha valaki csak szimplán körbe akarja tekerni a tavat, 75%-ban ezen nyilak és táblák alapján megteheti. Nekünk ugyan volt egy térképünk meg GPS-ünk is, de végül egyszer eltévedtünk. Cserébe a mi utunk nem szimpla körültekerés volt, hanem volt egy-két szándékolt kitérőnk ill. megállónk is.

Eljött az első este, és mi még csak egy kempingbejáratnál álltunk, ahol is átszámítva saccperkábé 3580 Ft-ot gomboltak volna le rólunk azért, hogy lerakhassuk a földre a saját sátrainkat. Az árak egyébként mindenütt elég horrorok, de mindegy. Hosszas tanakodás után a vadkemping mellett döntöttünk, aminek a helyét Podersdorftól 1-2 km-rel északra egy szőlőültetvény ill. szántóföld között meg is találtuk. Elég kellemetlen volt a 20-30 centi magas frissen vágott kőkemény szalma, a szúnyogsereg, az éjjeli atomhideg, valamint a kb. 3 órakor beindult félpercenkénti lövéshang és sziréna váltakozása. Ezek minden bizonnyal valami madárijesztő funkcióval bírtak. Nem sokkal később már a traktorok is betársultak, úgyhogy egyszerűen szuperül aludtam

Másnap Weidenben kajáltunk Spaghetti Bolognese mit grünen Salatot, aminek a mennyiségéről a lentebbi képeken lehet informálódni. Az utunk Jois városán keresztül folytatódott.

Rust volt a második napra betervezett úticél, és el is értük. Én péntekre meg akartam tanulni kéz nélkül kerékpározni, de Rustig össze is jött. Bár még csak a nagyobb sebességeknél megy. A helyi kempingben eszetlen adag nokedlit burkoltunk, amivel sem este, sem másnap reggel nem tudtunk teljesen megbírkózni.

Kis pihenés közben szerváltam néhány ajándékot egy meglehetősen hangulatos városkában, Mörbisch am Seeben. Átléptük a határt (gyalogos minimál határátkelő Sopron felé), és úgy döntöttünk, Balfon kötünk ki a bringákkal, megcélozva a 16 órás vonatot, ami össze is jött. A kaller rendkívül segítőkészen kinyitotta nekünk a bicikliskocsit és még be is emelte a kerékpárjainkat, majd pedig jegyet nem vetetett velünk Így kell ezt Győrben átszálltunk, utolsó peron, fullosan eltorlaszoltuk a négy bringával, kicsit vesztünkre, mert Kelenföldön a túloldalon kellett leszállni, és hát nem volt egy egyszerű menet leráncigálni az egyrészt egymásba, másrészt a vonatajtóba akadó bringákat (ld. utolsó kép).

MÁV/MÁV-szag roxx! (A túra viszont atom volt )

RSS: hozzászólások ehhez a bejegyzéshez 9 hozzászólás

Szólj hozzá Te is!

Egy dolog érdekelne, blog.haszprus.hu/…/2006-0812-54-big.jpg ezen a képen a bicikli hátsó csomagtartója. Az milyen cucc? Hova van az erősítve, meg hogy működik, hol lehet kapni, stb. ?

A nyeregcsőre csatolod rá egy bilinccsel, azon az egy ponton csatlakozik a bringához. ( Talán itt jobban látszik.) Van óccsóbb, drágább, nekem egy 5xxx Ft-os van (van 3-ér is), ez elvileg 22 kilót bír, ugyanakkor nem javaslom ezt a megterhelést, mivel már a csomagtartó puszta jelenléte is jelentősen rontja az össztelós gép menettulajdonságait (érezhetően lomhább lesz az egész, bár ha tekertél vele fél órát, utána már nem tűnik fel). Abból adódóan, hogy a teló miatt magasan kell legyen a cucc, alapvetően elég kényelmetlen dolog, mert nehéz felszállni tőle a bringára, mert a csomagok nem a kerék fölött közvetlen kezdődnek, hanem fölötte 15-20 centivel. Ebből fakadóan, nomeg mert a felfüggesztéstől a csomagjaid hátra lógnak egy métert, nem tudod úgy megpakolni a csomagtartót, mint egy hátsó teló nélküli gépen.

Kellemes kis túra. Gratulálok hozzá!

Haszprus Kösz a választ. Nekem csak első telóm van, ezek szerint egy ilyen bringára minden további nélkül ajánlod, nem? Mellesleg nem nagyon akarok normális csomagtartót a dirt-bicajomra. Ez meg egyszerűnek tűnik, könnyen fel/leszedhető, ezáltal ha túrázok felteszem, ha meg nem kell már szedem is le. Meglepődtem, hogy ilyen is van.

Hát, kétségtelenül relatíve egyszerű fel-le pakolgatni, cserébe időnként elmászik jobbra-balra (pl. ha két órát zötykölődik a vonatfalnak támasztva csomagokkal), bár nagy szívás nincs ebből, könnyű naponta néhányszor kiigazítani. Most hirtelen nem tudnék érvet mondani, hogy miért ne ilyen csomagtartót vegyél hátsó telótlan gépre, de azért kérdezz meg másokat is


Csak hogy végre én is hozzászóljak.. Tényleg atomjó volt Ma fertőtó.. holnap Európa Ezt akár a másik bejegyzésbe is írhattam volna

8) Zita80 (nem regisztrált)
Sziasztok! Érdekelne merről könnyebb a Fertő-tavat megkerülni. Mi Fertőrákosról indulnánk, egy nap alatt szeretnénk megtenni a távot.

Zita80, mi anno m.óvárról indultunk és pont fertőrákosnál aludtunk. Onnan észak fele hagytuk el az országot.
Hozzászólásod:


Nem vagy bejelentkezve, de...

A)
hozzászólhatsz regisztrálatlanul...

B)
ha regisztrálva vagy, bejelentkezhetsz...