Haszprus

Protektorok és puhatestűek

©   Haszprus   |   bringa

Mióta protektorokban közlekedek, annyival változott a rossz helyen közlekedő gyalogosok reakciója, hogy nem némán és lassan állnak odébb, hanem ijedten ugranak el, és nagy arányban bocsánatot is kérnek Vicces.

Egyébként nem közlekedek agresszívan. A gyalogos egy alapjáraton buta állatfaj. A kijelölt biciklisávokat abszolút nem érzékeli, vagy ha mégis, akkor következetesen a saját oldala helyett az enyémet preferálja. (Különösen zavaró ez a gyalogos és biciklis átkelőknél.) Ha rá is jön, hogy rossz oldalon megy, hátranézés nélkül változtat pozíciót, amikor a kerülő manőverem már folyamatban van. Szűk utcán persze. A haladóbbak a babakocsit tolják be elém. Tudhatnák, hogy a biciklis gyorsabb náluk, hátranézniük indokolt lenne.

RSS: hozzászólások ehhez a bejegyzéshez 18 hozzászólás

Szólj hozzá Te is!

ugyan már! majd a biciklis vigyáz rájuk. a biciklisút meg azér' van, hogy tudjanak hol menni a forgalmas járda helyett.

Egyetértek, hihetetlen mennyire buták tudnak lenni!!! A legjobb az volt, amikor a Margit-híd felé vezető budai parton lévő bringaúton velünk szembe (!!!) jött a gyalogos, holott egy vastag sövénnyel elválasztva ott volt a tök üres, legalább 2méter széles gyalogút, amit szerintem észre sem vett...

A legjobb az, hogy sokszor még mi vagyunk (bringások) a bunkók, meg ránk néznek csúnyán, mikor a bringaúton haladva érvényesíteni akarjuk tovahaladási jogunkat (a sokadik eset után néha már erőteljesebben /slick gumi rulez / ). Úgy látszik az autósoknál tapasztalt mentalitás nem a forgalmi szituációkban gyökeredzik...

Egyszer már asszem kifejtettem valahol, talán pont itt, de ehhez a témához nagyon passzol: Az a baj, hogy ebben az országban mérhetetlenül keveseknek van közlekedési kultúrája. Including autós, bringás, gyalogos, evrebáre. Engem még sosem akart elütni sem bringás sem autós, mert gyalogosként is tisztában vagyok a szabályokkal (amikben benne foglaltatik, hogy gyalogosként is tisztában kell lenni a szabályokkal... ). Ha autózom (vagy nagynéha bringázom), akkor sem csapok el senkit, pedig sok olyat láttam aki megérdemelné. Előzékenység, ez a varázsszó.
Bringásként is lehet tökéletes biztonságban közlekedni Bp-en, csak nem kell lépten-nyomon bizonygatni az autósoknak, hogy Te is ugyanakkora jani vagy az utakon, mint ők. Elvileg igen, gyakorlatilag viszont alattad van egy 5 kilós acéldrót, körülötte meg egy tonnás acélburok. Te szívod meg jobban, ha igazad volt, ha nem. Ugyanez áll a gyalogosokra, akikben mindig is volt egy ilyen sértett büszkeség, ami arra ösztökéli őket, hogy tűzön-vízen át érvényesítség a (jobb esetben) kresz általá biztosított jogaikat. Na, ők még jobban megszívják.
Ésszel közlekedjünk, kérek mindenkit!

mainframe Iagzad van, mindenkinek oda kéne figyelni amásikra (én is igyekszem mindig ezt tenni), azonban gond ezzel van:
amikben benne foglaltatik, hogy gyalogosként is tisztában kell lenni a szabályokkal
Vagyis még autósként sem ismerik a szabályokat megfelelő mértékben, nemhogy azok a gyalogosok, akiknek semmilyen jogosítványuk sincs (ergo semmilyen KRESZ képzésben nem részeslütek)!!
A másik, hogy a tömeg/tehetetleség/erő játéknak úgy kéne működnie, hogy a kisebb nagyon odafigyel a nagyobbakra, és nem hoz létre konfliktushelyzetet velük, a nagyobbaknak pedig érezniük kéne a felelősséget és ennek megfelelően vigyázni a kisebbekre! (gyalogos-kerékpáros-motoros-autós-buszos/kamionos)

dankoi Igen, így kéne lennie, de sajnos nincs így. Tényleg így lenne logikus, de az a baj, hogy ezzel az előnnyel mifelénk a gyengébb nem él, hanem visszaél. (...van rajta fék, nem?)

mainframe A visszaélésről szerintem terjengős vitát lehetne kezdeni, ugyanis ez a 22es csapdája: a gyalogos (BPn) kénytelen esetenként visszaélni helyzetéve, mivel a nem szabályzott (kijelölt) gyalogátkelőket az autósok az esetek túlnyomó többségében maximum zavaró képi hatásnak fogják fel, márha észreveszik egyáltalán, és a forgalmi adottságokat figyelembe véve, ha el akarunk jutni A-ból B-be, és ezt korlátos időn belül szeretnénk megtenni, akkor néha kockáztatnunk kell, különben akár órákat is ácsoroghatnánk egy-egy átkelőnél, míg egy figyelmes autós át nem enged, vagy le nem megy a csúcsforgalom. Utóbbiak közül egyik sem szokott túl hamar bekövetkezni...

Ok. Vannak esetek amikor a gyalogosok érthetők. De amikor ott van a felfestett gyalogosátkelő (aka zebra), és mellette a biciklisátkelő (piros sáv, két sárga csíkkal a szélén), mindez elválasztva néhány demszky-karóval, ráadásul erőteljes átmenő autós forgalom is van keresztbe, akkor nem tudom megérteni a goddamn gyalogost, aki az én sávomban akar jönni, én meg manőverezhetek egyidejűleg
- körülötte
- a karók között
- az autók között
A helyszín egyébként a budai duna menti kerékpárút, a battyhány tértől kicsit délre. Rendszeresen tolják velem szemben ott a babakocsit, de önálló gyalogok is előfordulnak.

dankoi Ez is mind igaz, de olyat is hányszor csinálnak már a gyalogosok, hogy lesz@rják a forgalmat, és átslattyognak a maguk kényelmes tempójában az úton. Van olyan (találkoztam ilyennel), aki direkt minél lassabban megy át előtted, hogy szivasson. Ez még mind jó is, de amikor meg a zebrától 10 méterre rohangálnak át az úton a villamoshoz (minősített esetben gyereket maga után rángatva), vagy alacsonyabb forgalmú úton egyszerűen az autóút kellős közepén sétálnak és csak akkor takarodnak le róla, amikor rájuk dudálsz közvetlenül a hátuk mögött (és még ekkor is te vagy a bunkó), mert a motorzúgást persze szelektíven nem hallja. Ezek azok a konkrét dolgok, amikre a gyalogosok túlkapásai címén gondolok.

Haszprus Ha jól emlékszem közös útjaink során is tapasztaltuk, hogy egyszerűen KÉPTELENEK az útburkolati jelek felismerésére a gyalogosok...

mainframe Sokszor, főleg az idősebbek, de én nem is erről beszéltem!

Engem a Budafokin úgy csaptak el majdnem, hogy már a zebrán álltam, fél méterre minimum a járdaszegélytől, nézelődtem körbe, az autós meg le se sz...t, és noha előtte meg kellett álnia, hogy elengedjen egy autóst, meg kikerüljön egy parkoló kocsit, ha nem lépek hátra, simán elcsap! Pedig én csak ott álltam a zebrán...


11) bonnie (nem regisztrált)
A bringasavnak nincsenek oldalai. Azta az autos forgalmi savtol csak egy sarga festekcsik valasztja el tobbniyre, ott semmi keresnivaloja a gyalogosnak. Amirol te beszelsz, az a bringagyalogut.

Köszönöm a korrekciót bonnie Hogy még ennél is precízebbek legyünk, a megnevezése ennek a típusnak gyalog- és kerékpárút, legalábbis a Kerékpárral Budapesten c. műalkotás (ISBN 963 86150 8 7 CM) szerint. Tovább nyomoztam és a probléma az, hogy ezzel a névvel kétféle utat illetnek, és kétféle kresztábla is van rá.

Az egyik típus, ahol középen van egy sárga csík, egyik oldal a gyalogoké, másik a bringásoké. Legalábbis szerintem. Ennek a kreszjele két ember és mellettük egy kerékpár, köztük egy elválasztóvonal.

A másik típus, ahol nincs elválasztósáv. Ennek a kreszjele két ember és egy kerékpár, egymás alatt.

Namost akkor ezek között csak kell legyen valami különbség, nem? A táblákon és a felfestés fizikai létezésén kívül. Komolyan jogilag kedvére tologathatja a babakocsiját a gyalogos a választóvonallal elhatárolt bicikliutamon?

(A fent említett térkép hátán lévő tájékoztató lényegében hallgat a kérdésről, elővigyázatossági tanácsokat ír, ahelyett hogy leírná hogy mi a jogi állás.)

A félreértések elkerülése végett leszögezem: ő nem az a bonnie akit én ismerek. Ő egy másik.


A kétféle gyalog- és kerékpárút valóban érdekes kérdéseket vet fel, azonban a korábban már leírt alap-problémát nem oldja fel (szvsz).
a) A vonallal határolt esetben a méteres kerékpárost szimbolizáló aszfalt-jellel ellátott sávot szabadon kéne hagyniuk a gyalogosknak, és a számukra (gyalogost ábrázoló felfestéssel) kijelölt sávban cammogni.
b) A másik esetben pedig némi alapszintű rendeződést kéne végrehajtaniuk, monjuk az gyalog- és kerékpárút jobb vagy baloldalán haladni.

A tapasztalat azonban azt mutatja, hogy
a) esetben 1: nem látják 2: látják, de az input már nem jut el egy értelmező egységig 3: látják, próbálják értelmezni, de sikertelenül 4: látják, értik, de lesz.rják....
b) estben pedig alapból rossz a helyzet, de az autóúton való gyaloglással ellentétben (amikor ugye kevés olyan ember van, aki a sáv közepén sétál), valahogy nem fogják fel, hogy egy átlagban 20+70kg össztömegű kerékpáros még ha csak az igen lassú 10km/h sebességgel halad is, igen nagy károkat tud tenni abban, aki eléáll..

A végeredmény tehát az, hogy az amúgy is kevés kerékpárúton sem lehet rendesen haladni, mert egyfolytában a gyalogosokra kell figyelni, mert ha baj van, rögtön az van, hogy miért száguldozunk...

Hello bonnie, akit en ismerek!

A ketfele bringagyalogut koul melyik az, amit biciklivel nem muszaj hasznalani? (Na nem mintha nekem napi problema lenne, hehe. )

Családias hangulat
(És tilos-e bicikli nélkül rámászni az elválasztóvonalas bringagyalogút biciklis sávjára?)

18) bonnie (nem regisztrált)
szeva Teso! hu, mennyi az ismeros itt
a csikos es a csiktalan kozott tenyleg csak a csik a kulonbseg. de ami a lenyeg: az ilyen kombijardat, bringagyalogutat _NEM_ kotelezo hasznalni. tessek nyugodtan lemenni az autok koze persze fuorszagban nemismerem a szabalyokat, en csak egy hetet tekertem ott
a fent nevezett mualkotasnak elerheto a 2006-os kiadasa is vegre. tegnap sikerult belole szereznem.
Juteszembe: ehhez hasonlo eszosztasra /is/ alakult meg tegnap a kerekparosklub delbudai szekcioja. Tessek batran belepni!
Hozzászólásod:


Nem vagy bejelentkezve, de...

A)
hozzászólhatsz regisztrálatlanul...

B)
ha regisztrálva vagy, bejelentkezhetsz...