Montana

Schiphol éjszaka

©   Montana   |   hollandia külföld life

Hat órás késés vajon mi? 20:30-ra volt kiírva a gépünk. Még szerencse, hogy jóval (~3 óra) előtte odaértünk a repülőtérre, mert Montana vásárolgatni akart. Nézem a kijelzőt, ki van írva, hogy késik, 0:15. Jó, hát negyed óra nem a világ, ez legyen a legnagyobb baj. Csomagfelvételnél kiderült, hogy a várható indulás időpontját írják ki, különben is, azóta frissítették, és 02:05. Áááááá!

Végigjártam a létező összes ruha- és csokiboltot; a ruhák nagy részéről azt se tudtam, melyik darabomra kéne felvenni, és chilis csokit se kaptam sehol. (Bocs, MF...) Később, már a tranzitban odajött egy talán koreai srác, hogy adjak neki aprópénzt, mert elaludta a csatlakozását, és felhívná a szüleit. Ez mekkora szívás, rögtön be is állítottam az összes telefont, hogy ébresszen fel, ha elaludnék. A meditation center nevű szobában elkezdtünk egy filmet, DaVinci-kód, egynek jó volt. Össze akartam haverkodni a takarító személyzettel, hátha felülhettem volna a kis akkus kocsijukra, de az ember nem engedte. Jó időben kimentünk a kapuhoz, ahonnan indultunk. Nem volt ott egy szál személyzet se, vicces dolog jönni-menni a csipogó kapun keresztül. (Amikor azt kell hallgatni, hogy mások csipogtatják, az már nem annyira.) Film második felénél jöttek, hogy azért csak meg kéne nézniük az útleveleinket meg a táskákat. Sorbanállás közben már egész nagy társaság nézte velünk együtt az utolsó negyed órát. Aztán meg azt, ahogy a mozgójárdán hülyültünk, belépőt kellett volna szedni, mert szerintem mindenki rajtunk röhögött. Kiderült, hogy hiába a jó oldalon vettem üdítőt, attól még nem vihetem fel a gépre. Mondjátok meg, van értelme ennek a marhaságnak, hogy nem vihetek fel folyadékot, zselét, krémet, kutyafülét, csak amit ők megengednek?!

Végül háromkor sikerült felszállnunk, szép volt Amszterdam kivilágítva, meg a napfelkelte a felhők fölött. Itthon vártak az elgyötört szülők: az enyémek még nem is annyira, de MrMontana családja igazán nagyon szívott. Felkeltek reggel négykor, munka, utána egyből indultak elénk. Mire utolértük őket telefonon, addigra már nem volt érdemes visszafordulniuk. Így autóban aludtak, és attól tartok, hazaérve megint egyből dolgozni mentek. :o

Schiphol még mindig baromi nagy, a kijelzőkre írják, hogy attól a táblától hány perc séta a kapu, ahonnan az adott gép indul. A miénk 25 percre volt, és ez nem a legnagyobb távolság.
Eddig még egyetlen utunk sem ment simán: otthonmaradt útlevél, összetört bőrönd, valami ilyesmi mindig van, de volt, hogy csak simán lekéstük a gépet. A csomag elvesztését még nem próbáltam, de nem is szeretném mostanában.

Most olvasom Tamást, lehet, hogy nekem is online kellett volna közvetítenem?

RSS: hozzászólások ehhez a bejegyzéshez 9 hozzászólás

Szólj hozzá Te is!

Minimum! Egyébként nekem ugye összesen 8 óra 10 perc volt a késés

és chilis csokit se kaptam sehol. (Bocs, MF…)
Sebaj, már találtam helyet itthon, ahol lehet kapni.
(…)de az ember nem engedte.
Plíííííz ne hívd így a pasidat, ez olyan mélyvidéki öregasszonyos.

És hogy a témához is valamit: Ilyen mértékű késésnél nem lehet követelőzni mindenféle alapon a légitársaságnál? Elvégre ez nagyon nem az a szolgáltatás amiért Te fizettél…

Szerintem az ÁSZF ben benne van, hogy ha rajtuk kívül álló okok miatt késik, akkor szori.

The GuNN Na az ilyennel van tele a tököm. Amikor mindenféle feltételeket szabnak. A BKV sír, hogy forgalom van, mikor ő egy tömegközlekedési vállalat. A posta sír, hogy… Sír az mindenféle logisztikai problémáért, pedig ő egy logisztikai cég. Pont arra vannak, hogy megoldják az ilyen helyzeteket.
Ha én sírok majd, amikor projectleadási határidő van, hogy szar volt a projector, meg inkompetensek a beosztottaim/főnökeim, meg amúgy is szar a szoftver, amit használnom kellett hozzá, (vagy akár késett a buszom/repülőm, nem jött meg a csomagom… ) akkor engem nem fognak páros lábbal kirúgni a toszba? De. Ki fognak.
Egyszerűen nem értem meg, hol van a határ, amin innen elnézzük az ilyesmit, és amin túl mi, földi halandók szívunk, mert nekünk nem nézik el.

Ja, és ami még lemaradt múltkor: ISTEN HOZOTT ITTHON MONTANA!

Ami a chilis csokit illeti, nekem eddig leginkább az Azték Choxolat-ban kapható jött be, de mondjuk ott a chilis forró csoki még jobb, mert abba annyit chilit tolhat az ember, amennyit csak nem szégyell (meg amennyit bír a nyelve).

Ami meg a légitársaságokat illeti: de, ez az a szolgáltatás, amiért fizetsz - mármint hogy megtesznek minden tőlük telhetőt, hogy időben eljuttassanak a célba. Olcsóbb légitársaságoknál a tőlük telhető értelemszerűen alacsonyabb nívót jelent. Pl én is hiába hőbörögtem volna a londoni késésnél, mert az akkori légitársaságnál a két gép egyszerre történő lerohadása már megoldhatatlan problémát jelentett - cserébe ezért nyilván olcsóbb. New Yorkból hazafelé jövet pl Delta-Lufthansával jöttem, ők egy hasonló méretű gebaszt másfél órás késés árán meg tudtak oldani a 8 óra helyett, nyilván ezért (is) drágább.
Illetve persze próbálhatnál hőbörögni, de akkor gondolom neked kell bizonyítanod, hogy a késés oka nem vis maior volt, pl az esetemben nekem kellett volna bizonyítanom, hogy a gépek meghibásodása megelőzhető lett volna megfelelő karbantartással. Arra meg sem időm, sem szakértelmem.

(Tényleg Montana, ez melyik légitársaság volt? Alitalia? KLM? Lufthansa?)

Bocsánat mindenkitől, el vagyok havazva. Talán ma este tudok válaszolgatni.

mainframe:
Ilyen mértékű késésnél nem lehet követelőzni mindenféle alapon a légitársaságnál?
De, lehet, csak semmire nem mész vele. Ez _pont_az_ a szolgáltatás, amiért fizettem: Olcsón hazajutok, _ha_ nincs semmi probléma. Ennyi pénzért ilyet adnak. Lehet venni 1000 eurós klm jegyet, és ha azzal is megszívod, na akkor lehet asztalt borogatni. (Megjegyzem, akkor sem segít, csak legalább jogos.) Mikor úgy döntök, hogy jó nekem a 60 eurós SkyEurope, akkor elfogadom azt is, hogy ha para van, az én gépemmel foglalkoznak a legkevésbé. (The GuNN: igen, benne van.)
mainframe: Neked valószínűleg az van a munkaszerződésedben (vagy nem tudom, mid van), hogy ha négergyerekek potyognak az égből, akkor is le kell adnod határidőre a leadnivalót. Nekik meg az van a szerződésükben, hogy nem. Ez van, ha nem tetszik, nem kell belemenni, ld. feljebb. (Nem, nem tudok olyan munkáltatót, aki szerződést ad.)
Egyébként szerintem tök korrekten kezelték a helyzetet, kaptunk enni-inni-telefonálni az utazási feltételeknek megfelelően, nem voltunk étlen-szomjan. És mindenki ezerszer elnézést kért a kellemetlenségekért. Arról meg igazán senki nem tehet, hogy éjszaka volt. (Jó, a telefonálás nem működött, na bumm.)
(Különben meg egy gép kihalt, ezért borult az egész napi forgalom.)
Tamás: SkyEurope
mainframe:Az üdvözlést köszönöm, MrMontanat meg hadd hívjam már úgy, ahogy akarom. (Vidéki is vagyok, mélyen is, öregnek remélem csak érzem magam, asszony -hát, az is leszek egyszer, szóval akkor miért ne?)

Tamás Igen, én is onnan szereztem.
Montana Úgy hívod MrMontanát, ahogy akarod, de akkor nekem meg úgy nem tetszik, ahogy én akarom.

Hozzászólásod:


Nem vagy bejelentkezve, de...

A)
hozzászólhatsz regisztrálatlanul...

B)
ha regisztrálva vagy, bejelentkezhetsz...