Nemrég írtam egy levelet a BKV-nak arra a problémára magyarázatot illetve megoldást remélve, hogy ugyan miért az orrom előtt gördül ki rendszeresen a végállomásról a buszom, holott én vagyok az első aki a HÉVről átér oda. Nagyjából kifejtettem nekik hogy ez a naaaagy menerendigazítósdijuk előtt nem így volt, hanem inkább logikusan megvárta a HÉV közönségét, illetve hogy gondolják át hogy mi máshoz érdemes igazítani Csepelen a menetrendeket mint a HÉVhez. Erre kaptam az alábbi választ, amit vágatlanul közlök, majd pár szóban le is reagálnék:
Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. Tájékoztatjuk, hogy levele alapján vizsgálatot indítottunk melynek során megállapítottuk, hogy a bejelentését megelőző két hétben a [XX]-es autóbusz vonalán 21 esetben történt olyan rendkívüli esemény, ami az autóbuszok menetrendtől eltérő közlekedését okozta. Ebből 11 esetben jármű meghibásodás, 9 esetben más, ritkábban közlekedő vonalra történő rendkívüli járműátcsoportosítás és 1 esetben egyéb esemény történt. A közúti járműforgalom okozta zavaró hatások miatt néhány perces eltérések, azonban többször is előfordulhattak. Járműveink korából eredően gyakoriak a váratlan, vonalon történő meghibásodások, amikor a javítás idejére sajnos kieshet a jármű a forgalomból. Anyagi lehetőségeink korlátai miatt sajnos nem áll módunkban egyszerre lecserélni a teljes járműparkunkat korszerűbbre, az egyre öregebb és megbízhatatlanabb járműveket kell üzemben tartanunk. Gazdasági szakembereink keresik a lehetőségét, hogy az autóbuszparkunk megfiatalítása minél hamarabb végbe mehessen.
Forgalomirányító diszpécsereink törekednek a menetrendszerinti, illetve az egyenletes közlekedés biztosítására, de a lehetőségeik végesek — pl. tartalékjármű felhasználására. Folyamatban van Társaságunk részéről egy EU-forrásokon nyugvó pályázat benyújtása, ami egy korszerű, GPS-helymeghatározáson alapuló forgalomirányító és utastájékoztató rendszer bevezetését célozza meg, amely a jövőben megkönnyíti a forgalmi zavarok, egyenetlenségek felismerését és gyorsabb, hatékonyabb beavatkozást tesz lehetővé. Ennek keretében tervezzük a csomópontok és forgalmas megállóhelyek felszerelését hangos és vizuális utastájékoztató berendezésekkel, amelyeken keresztül pontos tájékoztatást tudunk adni a következő járatok érkezéséről, a váratlanul fellépő forgalmi akadályokról és a tervezett változásokról.
Az aktuális forgalmi helyzetről telefonon tudunk tájékoztatást adni éjjel-nappal, a (06-1) 258-4636-os (BKV-INFO) számon.
Azonban bejelentése alapján a munkáltatói jogkört gyakorló vezető felhívja a vonalon szolgálatot teljesítő járművezetők figyelmét az utasorientált magatartás fontosságára és az előírásoknak megfelelő, szabályos munkavégzés betartására. Munkájukat a jövőben fokozottan ellenőriztetni fogja.
Az Önöket ért kellemetlenség miatt ismételten elnézésüket kérjük, reméljük, a továbbiakban a szolgáltatásunkkal elégedettek lesznek.
Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, kívánunk Önnek Boldog, Békés Ünnepeket és Társaságunk járművein kellemes utazást.
Budapest, 2008. december 11.
Üdvözlettel:
Szüts Katalin
ügyfélszolgálat-vezető
Először is az, hogy válaszoltak, önmagában pozitív. Én simán azt hittem hogy le fogják szarni. Ám a válasz már kb. semmire sem jó, csak elmondhatják hogy tessék, válaszoltunk. Kell azt kommentálnom hogy 2 hét alatt 21-szer esett ki busz a vonalról? Ezt nem hogy mint kifogást nem hoznám fel, de elgondolkoznék hogy egyáltalán nyilvánosságot szabad-e kapnia egy ilyen adatnak. (~majdnem napi 2 kiesés (és nyilván nem hajnali 2-kor és délben, hanem inkább a csúcsokban), überdurván sok) Aztán jön egy pár sor sztenderd rinya a régi buszokról. Mondjuk a szóban forgó járatot normál esetben újabb, alacsonypadlós Volvo-buszok alkotják, szóval itt kicsit elkezdett template-íze lenni a levélnek, de hát beleláthatjuk hogy a más vonalakon lerobbanó Ikarusok helyére innen vonnak el, szóval végülis jogos, de ehhez el kell kezdeni magyarázkodni, ami már rég rossz...
Régi vesszőparipám a BKV, és hasonló cégek közlekdési problémákkal való takarózása, hiszen ilyen alapon kb. akármit megtehetnek (meg is tesznek, ne félj...), és neked egy szavad sem lehet. Ha emiatt késnek, akkor is inkább a hogyannal van a gond, semmi jelzés hogy heló, menj mással, mert ez fél órán át nem jön, vagy bocsi hogy késünk, tényleg, a mi hibánk, vagy itt ez a vészforgatókönyv, ezt és ezt fogjuk csinálni és megoldódik (tudom, álmodom). Hanem egyszerűen nem jön és kész, találd ki hogy mi legyen. (Majdnem volt ennek kapcsán egy betaxizásom az egyetemig (gyanítom a költségeit baszott volna megtéríteni a bkv), lévén a vizsgáztatókat ugyanúgy nem fogja érdekelni hogy én miért késtem, mint engem az hogy a bkv miért...) Szóval kicsit megfekszi a gyomromat, hogy itt ez a megfoghatatlan dolog (közlekedés), aminek nincs felelőse, nem tudsz kihez menni miatta, na, emiatt késtünk. Ez Joker a kezükben, amilyen senki másnak nincs, és ez kicsit dühítő. (pl. Főnök, a bkv miatt késtem el a projectbemutatóról, nem tehetek róla...
, na egy ilyennek simán ugyanúgy kirúgás a vége.)
A nyafogásuk ott folytatódik, hogy vizionálhatjuk a hősi küzdelmet, amiben buszról buszra cserélik le a régi, szétrohadó gépjárműparkjukat, és ezért most őket szeretni kell. A következő bekezdésben egyből odameséli a GPS-es forgalomirányítást, holott az előbb még nyomorogtak, és régi szar buszokat voltak kénytelenek járatni. Szóval itt gyors egymásutánban jött a standard kifogás és a standard marketing. Nem túl ügyes.
Ezt az utasorientált magatartást, meg szabályos munkavégzést meg simán nem értem, ilyenről egy szót sem írtam... Vagy ezzel arra akar célozni, hogy a járművezetők önhatalmúlag indulnak el az utasok orra elől, holott erre lenne valami direktíva? Mindegy is, nekem az eredmény számít.
Ma pl. már megvárt a busz, szeretném azt hinni hogy ehhez a levelem is hozzájárult. Mára ennyi, legközelebb lehet hogy írok arról is hogy a csövesek és egyéb jogosulatlan elemek mennyire zavaróak, lehet hogy megjelennek a tisztogató-kommandók.