Haszprus

Amerika 2013 (Master Plan)

©   Haszprus   |   amerika külföld todo túra

Voltam már jópár országban, de mindig csak Európán belül, és nem is igazán értem magamat, bár persze tudom miért alakult ez így, a lényeg, 2013-ban jó lenne kimenni Amerikába mondjuk két hétre (esetleg többre).

Mit csekkolnál le? Mennyiből oldanád meg? Hogyan? Mi a reális összeg két főre?

RSS: hozzászólások ehhez a bejegyzéshez 16 hozzászólás

Szólj hozzá Te is!

Nálam is tervben van idén. De csak az egyik oldal, mondjuk a keleti, autóbérlés és bejárni a nevezetességeket. Szállás NY-ban biztositott ismerősnél, a többi képlékeny. Mindenesetre ha már eljutok oda akkor nem spórolok, és sok KP-t viszek, hogy kiélvezzem…

Na a szállás az fasza, elég nagy előny anyagilag, onnantól a többi szerintem már egész olcso, bár mondjuk nem informalodtam, csak sejtem h a szálloda lehet a legnagyobb tétel az egészben… én sajnos nem tudok ismerost NY-ban, de amúgy nekem is az a környék van tervbe véve elsődlegesen.

Halk megjegyzés, hogy azért a repülőjegy tesz ki egy jelentős részt… Én már tervezgetem NYC-t, mivel haverom kint én, néztem árakat, nem olcsó mulatság… Sőt..

Hmm, első kérdés igazából, hogy Hotel vagy Suite.. utóbbi inkább egy kisebb lakásnak felel meg - nincs reggeli (nem is lehet kérni) és medence, cserébe kicsit nagyobb, van konyhád stb. Én ilyenben laktam, NYC központja 15 perc volt kb. tömegközlekedéssel és heti (7 nap) ~1000 dollárra jött ki 2 fővel. Mivel az Intercontinental tagja, szinte tuti, hogy van hasonló minőség jobb áron: Candlewood Suites | Book Extended Stay Hotel Accommodations
(Pl. amikor utoljára csekkeltem a közelben levő Hilton kb. ugyanilyen árban vagy olcsóbban adott volna szobát.)

Ha pl. NYC a cél, akkor érdemes a másik oldalon, Jersey Cityben nézni szállást (mi itt laktunk / lakunk), mert lényegesen olcsóbb, és 15-20 perc nem téma..

Repjegy, szintén New Yorkot nézve kb. oda-vissza két embernek ~1600-2000 USD..
Itt érdemes jegyet nézni: KAYAK - Cheap Flights, Hotels, Airline Tickets, Cheap Tickets, Cheap Travel Deals - Compare Hundreds…

Két hétre egy 150 dollárt lehet számolni tömegközlekedésre, múzeumok, Empire State Building stb.. 250.. (lehet nyáron van ilyen turista all-in-one, nem tudom)

Kaja, egy normál/jó étteremben is meg tudod úszni 20-40 dollárból. Élelmiszer, gyógyszer, minden más ugyanannyi, mint otthon vagy olcsóbb.

Summary 2 hét, 2 ember:
- 1600 szállás
- 1700 repcsi
- 150 t. Közlekedés
- 250 múzeum stb.
- 700 kaja
-----------------------
4400 USD összesen

Én helyetekben ezt a két hetet inkább elosztanám 4-5 nap NYC és a több mondjuk Florida. Vagy Vegas - California, kinek mi a szimpi.
Nyáron nagyobb lakásba költözünk, szóval lehet a szálással nem is kell számolnotok, ha NYCbe akartok jönni.

Jaki, mit is mondhatnék? Köszönöm a részletes eligazítást, ez most kellemes meglepetés volt, jól indul a napom És szurkolok a minél előbbi nagyobb lakásba költözéshez Olyat válasszatok, amiben van szauna és jacuzzi, bár tudom hogy te úgyse fogsz olyat, amiben nincs… Thx!
(ps. írtam privmsg-et)

Imo, akkor lehet h együtt megyünk.

Mi Hostelben voltunk NYC-ben Manhattanben, a Central Park mellett azt hiszem a 80. utca környékén.. Ott ilyen 100e ft környékére jött ki egy hét két fő részére, cserébe közös fürdő, meg nem túl nagy a szoba, de aludni tökéletes volt. A gyors kaja az ugyanannyi kb. mint itt, étteremben nem voltunk. A tömegközlekedés meglepően olcsó volt, azt hiszem olyan 30$ környékén volt egy hetibérlet a metróra. Most nézem és tényleg: MTA/New York City Transit - Fares and MetroCard
Én ajánlom neked Vegast, mert fillérekért lehet menni jó szállodákba, ott van mellette a Grand Kanyon, ilyen egy napos túra 100$ környékén kezdődik. Vegasra és a Grand Kanyonra bőven elég 3-4 éjszaka szerintem. Los Angeles nem olyan nagy szám, ha érdekelnek a filmek, akkor viszont alap, hogy megnézel ott pár dolgot, stúdiók, hollywood, beverly hills. Van szép óceánpart (mint a baywatchban), lehet ott jót strandolni.
San Francisco is érdekes lehet, oda sajnos nekem nem sikerült eljutni. Szerintem érdemes Vegas, Los Angeles és San Francisco közé autót bérelni és úgy bejárni azt a környéket, mert nagyon sok látnivaló van arrafelé szerintem.
Repülő is viszonylag olcsó az országon belül, egy 6-7 órás repülőút a keleti és a nyugati part között kijön kb. 150-200$-ból fejenként/irány. Amikor mi voltunk akkor még ilyen 100-150$ volt, sajnos azóta drágább lett.
Igazából minden költséget ki lehet keresni a neten, az a legjobb, így nagy meglepetések nem érik az embert.
Miamit én annyira nem ajánlom, nekünk azt mondták ott, hogy szép a tengerpart meg meg a szállodasor környéke, ahol a turisták laknak, a többi meg felejtős. Persze nyilván ott is van mit látni.
Összességében szerintem nem baj, ha van egy 800-1000e ft-od a mókára.

Valóban nem kicsit húzósnak ígérkezik…

Nekem 2 tervem (inkább vágyam, ami remélem 2-3 éven belül teljesül) van, egyik inkább nyaralás, döglés, másik meg picit aktívabb, nézelődés:
- 2 hét, autóbérléssel, bejárni sok mindent. (inkább nyugati part - Vegas, LA, Death Valley, Yosemite, San Francisco stb)
- 2-3 hét, ebből 1-2 hét Florida, autóbérléssel Orlando > Keys west (közben meg mindenféle látnivaló, Kennedy center, élménypark stb., ezek egy részét már láttam, de rég volt, felnőtt fejjel is megnézném), és utána 1 hét karibi hajóút (1000$/fő, nem olyan drága, mint ahogy sokan gondolják)

NYC-ben pár napnál többnek nem látom értelmét, ott is autobérlés, és lehet menni mindenfelé, Washington DC, Niagara, Boston stb.

Autós, egésznap menős trip esetén nem biztos hogy túl drága szállodát akarnék, előre nem is biztos, hogy foglalnék. Inkább összeraknék valami körülbelüli útitervet, és nekivágnék, este meg alvás valami motelben, olcsó hotel stb… Gyerekkoromban voltunk ilyesmiben, akkor jónak tűnt. Bár lehet, hogy most fintorognék, és nem tetszene :p

WiZARD 1. terve szerintem is jó, az kb. az amit leírtam. Én is azt akartam, amikor kint dolgoztam, csak végül nem volt keret kocsibérlésre, mert 26 év alatt még annyi plusz díjat rád vernek, mint maga a kocsi bérlése.. És ebből még hazafelé be lehet iktatni egy kis New Yorkot.

Én mindenképp akarok egy muscle cart bérelni és azzal autókázni egyet, ha összejön! És valóban, egy misi rá tervezett költségvetés, ahogy én is számoltam…

Ha Bostonba mentek, a DoubleTree Club Boston Bayside egész jó és relatíve olcsó (volt nekünk, anno, amikor legutóbb arra jártam), piros metróval hamar benn lehet lenni a központban, busszal meg bagóért átvisznek New Yorkba (négy óra buszút). Elég nagy a verseny a busztársaságok között, szóval hihetetlen olcsón meg lehet úszni.
(Mondjuk Dél-Boston azért nem a legjobb környék, ahhoz képest a hotel teljesen okés, de csodákat nem kell várni). Másodszor a Chandler Inn-ben szálltam meg a belvárosban, jobb, de drágább is volt.

Boston szerintem nem egy nagy szám szerintem, én ilyen egy napos városnak gondolom. Viszont a városháza mindent visz ott, olyan undorító épületet ritkán lát az ember.

En NY-ban, Washingtonban es Baltimore-ban voltam kethetet ket eve, ott penzugyileg elegge elbasztuk. Ha a kajara figyel az ember akkor sokat lehet sporolni vagyis jobban meg lehet akadalyozni hogy elfollyon a penz.
Szallasra en az airbnb-t es couchsurfinget fontolnam meg. Iden is tervezunk menni de most kb 3-4 hetre es az ido feleben couchsurfing a cel, hogy budzseben maradjunk.

USA nagyon vonz, az egyetlen bajom vele, hogy New York, Los Angeles és Miami érdekelne leginkább, ezekre viszont simán egyenként is kevés az egy-másfél hét.

15) Schwarzschild (nem regisztrált)
Meglatasom szerint az USA eleg nagy, es eleg sivar. Ugy ertem, hogy nem igazan lehet egy orszagot szerintem a parkjaibol meg a szallodaibol megismerni. Ezert en sosem ertettem igazan a turistakat.

Az igazi turizmus szerintem a job-turizmus. Ha elmesz egy kulfoldi orszagba, es megprobalsz ott allast keresni, hat ott oregem mindent meg lehet tanulni, ami az adott orszag lenyege!

Az USA ilyen teren kulonosen lenyugozo, mivel ott ugye mar az is jo, ha egyaltalan beengednek.

Hozzászólásod:

Nem vagy bejelentkezve, de...

A)
hozzászólhatsz regisztrálatlanul...

B)
ha regisztrálva vagy, bejelentkezhetsz...