Haszprus

Jelek kereszt, fincsi mi? Fincsi!

©   Haszprus   |   bme fejlesztés

Hát egy pár napig nem volt kedvem írni, de most valami mégis meghozta:

Loooool, és én még azt hittem hogy sokan csak a biztonság kedvéért jelentkeztek fel, és majd a 441 emberből biztos csomóan lejelentkeznek. De úgy látszik tévedtem. Mindörökké Jelek!

ps. lett egy "ezek mennek" nevű doboz a menüben, ami a winampben jelen lévő zaj elsődleges jellemzőit képezi le karakterláncokra.

RSS: hozzászólások ehhez a bejegyzéshez 21 hozzászólás

Szólj hozzá Te is!

Egyébként milyen tantárgy ez a "jelek"? Mert a rendszerek része még egyértelmű, de a jeleket nem tudom mire vélni. [half-off: én egy zenegép nevű ficsőrt tervezek éppen]

Mindenképpen járj be órákra, megfejtendő a titkát ennek a nagy látogatottságnak, hátha felhasználhatod az überblog marketingben.
Esetleg egy rajongói aloldalt máris létrehozhatsz.

Miért mit gondolsz mi az a rendszerek? Valami számítógépes rendszer? Tévedés.

Egyenes féléven a 7. héten megkérdezte a tanár: ugye azért lehet érteni hogy végülis miről szól ez a tárgy? Hallgatóság tette a dolgát: mélyen hallgatott…

Egyébként nagyvonalakban arról szól hogy adott valami kütyü (értsd: valamilyen eszköz, hardver, de a hardver szóról itt a számítástechnikára asszociál az ember, nos nem kéne, egyszerűen fizikai eszközökről van szó), aminek van valami bemenete, és a kérdés hogy mi a kimenet. Hát ilyesmiket számolgatunk, de anélkül hogy megneveznénk bármiféle konkrét eszközt.

Ha úgy tetszik van gerjesztés, meg válasz.

Példa: mikrofon, hangfal, ez így egy rendszer, a gerjesztés a te hangod, a válasz meg ami kigyün a hangfalból.

Mindez kiválóan elméleti síkon, szóval a fentebbi magyarázatom már bőven túlmegy azokon a valósághoz kötődő magyarázatokon amit a tárgy kereteiben megemlítenek.

Elnézést ha hülyeséget beszéltem.

mefi: "A tantárgy célja a diszkrét idejű és a folytonos idejű, determinisztikus jelek, lineáris és invariáns rendszerek és hálózatok alaptörvényeinek megfogalmazása, az egyenletek megoldásának néhány módszerének bemutatása az időtartományban, a frekvencia-tartományban és a komplex frekvenciatartományban, a megoldás értelmezése". Vágod? Mellesleg Haszprusnak nincs igaza, én már használtam ilyet effektíve (Hangszerek modellezése c. tárgy például).

Köszönjük, Tamás Azt hiszem ez a leírás sokkal jobban szemlélteti a tantárgy jellegét, mint az enyém

Nekem eddig a háre(hálózatok és rendszerek) volt az egyik kedvenc tárgyam, ami mondjuk jelek++

Lehet, hogy nem sokan használjátok majd, mert nem erre készültök, de hasznos, ha egy rendszertervezési probléma kapcsán (ahol a ti feladatok valamilyen programnyelven megvalósítani a valós folyamatot modellező algoritmust) gépész-, vagy villamosmérnökökkel dolgoztok együtt. Ha az egészet úgy képzeled, mint valamilyen anyag-, vagy energiaáram (pl. egy komplex gyártási folyamat) általános modellezését, kezelését és irányítását(!), máris több értelmet kap az egész.
A tárgy azért szerepel a kötelező tantárgyak között, mert ez műszaki egyetem. Egy informatikus ipari számítógépekkel is foglalkozhat, vagy gondolj pl. egy űrhajó, vagy egy szonda programozására.)
Az viszont sajnálatos, hogy gyakorlati példákat nem láttok, jobban látnátok az értelmét és a jelentőségét ennek a területnek. A tanáraitok sem tűnnek túl lelkesnek.

(Itt közben kimoderálódott a saját kommentem, amire Ness válaszolt Már magamat se moderálom elég gyorsan )

Tamás Tamás:
Mellesleg Haszprusnak nincs igaza, én már használtam ilyet effektíve (Hangszerek modellezése c. tárgy például).
Mármint miben nincs igazam? Attól hogy a hangszerek modellezése mutatott gyakorlati példát az alkalmazásra, attól még a jelek és rendszerek szerintem nem nagyon mozdul el az elvi síkról. Vagy mit írtam a Haszprus-ban ami szerinted nem helytálló?

Levi jól mondja, a háre éppen erre épül, ott kerekedik ki a dolog.

Hogy egy egyszerű példával éljek, egy programozónak tudnia kell kezelni egy sorbarendezési problémát, függetlenül attól, hogy névsorról van-e szó, vagy dátumokról. Ergo elvonatkoztat az eredeti problémától, leképzi mondjuk a nevek, dátumok karaktereit számokká és azokat egy számítógép már könnyen összehasonlítja.
A jelek és rendszerek lényege az lenne, hogy olyan módszert adjon, amellyel képesek lesztek egy tetszőleges rendszer(elem) működését matematikai módszerekkel leírni (modellezés), majd (háre) magát a teljes rendszert számítógépesen szimulálni, vizsgálni, illetve számítógéppel irányítani.

Köszi, már értem. Haszprus, nem konkrétan a számítógépes rendszerekre gondoltam.

izé, amikor legutoljára ránéztem a kommentedre (Haszprus), abban még volt valami olyan kitétel is, hogy még az előadók is bevallották, hogy soha nem fogjátok használni ezeket a dolgokat. erre mondtam, hogy nincs igazad, ami végülis pontosabb lett volna úgy, hogy nekik nincs igazuk, csak éppen sietős volt leírni a kommentet, mert.

Ness Egyébként háre nincs az informatikusoknak.
Tamás Ja ez igaz. De egy-két dologra tényleg rámondták hogy ezt sehol se használják/használjuk

Tényleg nagyon sajnálatos, ha nem emelik ki, hogy az egész mire jó, szerintem nagyban hozzájárul ahhoz, hogy ilyen sokan vannak kereszten. Ez nem az a szak, ahol a matematika gondot kell okozzon, a legtöbb informatikus képes bonyolult problémákat kezelni. Inkább arra gyanakszom, hogy a "miért" elhallgatása miatt a tárgy "na ez is egy ilyen értelmetlen szarság"-ként könyvelődik el. Magát az előadást kellene megnyitni egy olyan órával, ami az egész lényegét köznapi szavakkal fogalmazza meg, konkrét ipari, űrkutatási példákat hoz (csak a lényegét, semmi egyenlet!), majd ismerteti a tantárgy és a kapcsolódó háre fejezeteit, hogy tudjátok, hogyan fog felépülni ez az egész.
Nekem még anno a négy félév matekon(!) volt olyan előadóm, aki minden új anyagrész előtt érthetően elmondta, az a gyakorlati életben miért fontos, hogy lássuk, az egyes fogalmak, összefüggések nem öncélúak, hanem a valóság modelljei.

Jaja, ez szép, csak az a baj, hogy nem nagyon lesz egy darab lineáris rendszer sem, amivel találkoztok. Ez az egész jelek-dolog a lineáris hálózatokból jött ki, tehát amikben csak ohmikus ellenállás, tekercs és kondér van. Ezt KIVETTÉK az anyagból! "Informatikusok" ezrei végezték el azóta a VILLANYKART anélkül, hogy tudnák, mi az a tekercs!!! Igaz, elvileg van ugyan egy elektronika, egyetlen félévbe besuvickolva az _összes_ (lineáris és nemlineráris) áramköri elemet + technológiát, de hát arról pont emiatt talán jobb nem is beszélni Ez szánalmas, ami a képzéssel történt ebből a tárgyból, szánalmas, hogy el lehet végezni a villanykart anélkül, hogy életedben kinyitottál volna egy számítógépet, vagy hogy meg tudnád mutatni egy nyákon, hogy a legtöbb csip micsoda és miért van ott.

És igen, ez a tárgy, így, egy ilyen szarság. Még csak elméleti szarságnak sem nevezném, csak simán szarságnak.

Napkelet Csillaga: Az oktatás valóban eltávolodott attól, amire a szak nevéből ítélve eredetileg hivatott volt. Például azt is nehezen tudom megemészteni, ha egy műszaki informatikus nem tudja értelmezni egy műszaki rajz jelöléseit. Mindez könnyen oda vezet, hogy a "műszaki" infó a progmattal fog konkurálni, mérnöki feladatokra viszont villanyszakos, gépész, vagy mechatronikai szakembert alkalmaznak.

Azt viszont nem tudom, hogy a kétciklusú képzés hogyan épül fel.

Ness Így legyen Szoftver rulz, hardver sukz. Ahogy elnézem a tantárgyainkat, nem sok foglalkozik ezek közül hardverrel, fizikailag létező dolgokkal. Utálom az ilyesmit. Szoftver póver. (A digitális technika határeset, hogy minek tekintendő, mert igaz ugyan, hogy hardverrel, de annak eléggé a logikai működésével foglalkozott. Nekem bejött, valamennyire.)

Voltaképp az eddigi tárgyaim közül szerencsére csak a következők foglalkoztak fizikai dolgokkal: fizika 1, fizika 2, elektronika, mérés labor 1, mérés labor 2. Elmegy.

Szoftver rulz szép és jó, csak nehéz lesz elmagyarázni a műszaki informatikus kollégáknak, hogy milyen műszaki feladatot is kellene megoldani. Mert ha mindent csak "emészthetően" lehet elétenni, onnastól kezdve, hogy "ezek a változók, ezek a feltételek, ilyen az algoritmus, tessék itt a folyamatábra", akkor lehet, hogy adott esetben már egyszerűbb megtanulni az adott programnyelven.
Valami különbségnek pedig kellene lennie egy műszaki informatikai és egy általános informatikai, vagy programozóképzés között.

Félreértés ne essék, ez nem az infósok kritikája, csak azt a "műszaki" jelzőt nem mindig érzem indokoltnak a szak nevében.

Nem nagyon értelek, a változók, feltételek, algoritmus és folyamatábra mind szép és legkevésbé sem hardveri dolgok Ettől függetlenül értem azt amit mondasz már néhány hozzászólás óta Az oktatás ezen részét elkönyvelem szükséges rossznak.

Haszprus: szerintem meg pont, hogy nem erted Nesst. Azt akarja mondani, hogy egy mernok informatikusnak nem csak egy kesz problemat kell tudnia szoftveresen megoldania, hanem a problemat maganak kell felterkepeznie, modelleznie es arra megoldast talalnia. Egy linearis egyenletrendszerrel adott szabalyozot szimulalo progit mar akarki leprogramoz konnyuszerrel, de ha pl. annyit adnak csak meg, hogy keszits el egy olyan programot, mely egy olyan kis kocsi villanymotorjait szabalyozza, melyre allitva helyeztunk egy 25 meter magas rudat, es ezt kell egyensulyban tartani, akkor ahhoz a rendszermodellel nem art eloszor tisztaban lenni. Ehhez pedig ha egy gepesz vagy villanyos kollega szukseges, akkor valoban egyszerubb inkabb megtanitani oket egy programnyelvre (cca. 2 honap) es meg is oldjak az adott feladatot, mint hogy egy informatikust tanitsanak meg rendszermodellt felallitani es szabalyozot tervezni.
Szoval egy mernok informatikus ne csak programozni (vagy neadjisten csak kodolni) tudjon, arra ott vannak a gdf-esek, vagy barki mas, akit megtanitanak egy programnyelven programot irni. A feladat neheze a modellezes es a programterv elkeszitese. Ehhez kell a mernok.

Köszi a támogatást, Neoxon , igen, erre céloztam.

Az mondjuk más kérdés, hogy ezt a feladatot (NeoXon) akár fel is adhatnák jelekből vagy szabtechből házinak, ahelyett, hogy mindenféle absztrakt szabályozóval kellene mindenfélét számolgatni - és akkor talán a Tisztelt Júzer sejtené is, hogy mire jó ez a tárgy.
Hozzászólásod:


Nem vagy bejelentkezve, de...

A)
hozzászólhatsz regisztrálatlanul...

B)
ha regisztrálva vagy, bejelentkezhetsz...