Haszprus

Ez nem mozog

©   Haszprus   |   bringa telódráma

Hajduban szervizes véleménye a telómról: hát, ez nem mozog

Szerintem ez garanciális problémának hangzik, a gond csak az hogy természetesen a bolt ahol vettem, hárítja a problémát, mondván hogy ők nincsenek felkészülve komolyabb telók szervizelésére. De ez engem vásárlóként ugyan hol érdekel? Egyéni szoc probléma, az én garanciális ügyintézésem interfésze elvileg az a bolt kell legyen ahol a garanciát nyújtják. Ha most meg óhajtom spórolni a telószervizelés - nem elenyésző - költségeit, vajon valahogy átverekedhetek-e egy olyan megoldást, hogy pl. fizessék ki a másik hely által kiszámlázott szervizdíjat? (Amit ugye defaultból nem kéne kipengetnem, ha normálisan nyújtanák a garanciális szervizhátteret.)

Amúgy olaj- és/vagy rugócsere (kívülről nem tudja megmondani), ha mindkettő akkor 10e Ft környékét bukok azon, hogy nem nyújtják a garis szervizt. Keddre kaptam időpontot, úgyhogy addig még lehet hogy felkeresek a héten további két boltot (Berguson, Bluecet), de ez az ügy lényegén (ti. hogy fizetni kell a javításért/karbantartásért) nem változtat.

Néha sajnálom, hogy nem vagyok az a fajta ember, aki képes asztalt borogatni az érdek-érvényesítéséért.

RSS: hozzászólások ehhez a bejegyzéshez 58 hozzászólás

Szólj hozzá Te is!

az én telómmal (kevésbé komoly darab) is ilyesmi az érzés, de nem különösebben érdekel, mert mindig a legkeményebb fokozaton volt eddigis és úgyis országúton használom mostanában

ha ott használnám akkor nekem se lenne gondom

ezt feltézeleztem
az updatehez pedig: ne engedd, hogy ne csinálják meg. kérjél vásárlókkönyvét, főnököt, emlegesd fogyasztóvédelmet. kérd írásban a választ.

Engem változatlanul (1,5 hónapja) szopatnak az mp3 lejátszóm garanciális szervizével. Most ott tartanak, hogy nem jött meg hetek óta se az alkatrész, aztán újabb hetek alatt az új készülék az enyém helyett, úgyhogy most kimehetek hozzájuk egy utalványért, amit beválthatok a Media Marktban, vagy visszakérhetem vele a pénzemet. Hát hülye azért nem vagyok! Homáron nevelkedtem (oda ez a sztori sajnos túl lapos és tipikus), úgyhogy szép részletes levelet írtam a fogyasztóvédelemnek. Várom a választ. Én sem borogatok asztalt. Ahhoz oda kéne menni, ez meg kint van a f@szban. Én oda el nem vonszolom magam, küldöm a hivatásos asztalborogatókat.
(Másrészt ha egyszer venném a fáradtságot, és odamennék, azért én kerülnék börtönbe ami történne. Nem megyek ilyen szitu közelébe, mert tudom hogy alacsony az önkontrollom.)

Sajna a fogyasztóvédelem semmit se ér, rajtam meg közben az lett úrrá hogy a pénzért szakértően megjavított telómmal egész biztosan többre megyek mintha bevállalná mégiscsak a bolt a javítást, aztán jól elszarná a telómat. Egyéb megoldásra meg őszintén szólva nulla esélyt látok.

De miért, miért hittem azt, hogy telefonról van szó?! Oké, gyanús volt a rugó meg az olaj.

(judit.szoke)

Mert a telót egész eddig én is mindenhol telefon értelemben hallottam
(tamas.is.szoke.allitolag.bar.sajat.maga.szerint.inkabb.barna)

ahol vetted, ott a garanciára vonatkozó milyen papírt kaptál rá? amúgy meg hogy nem úgy mozog ahogy kéne elég szubjektiv dolog, szóval még ha van is bármilyen valid garancia, qrvanagyban függ a bolt hozzáálásától. és továbbra is javaslom hogy vidd el egy olyan 3rd party boltba amit valaki már ismert/ajánlott teloszerelés ügyben hogy megbizhatóak, ha nemadod fel a biciglizést akkor évente 1x elvinni átnézetni/leszervizeltetni a telód mindenképpen megéri hosszútávon

nrg nrg, most jöttem a boltból. Úgy tűnik hétfő óta megtanultak telót szerelni, de ha mégsem eléggé, akkor továbbküldik a Manitou nagykernek (Velotrade) (megemlítettem nekik hogy ha nem értenek hozzá akkor inkább viszem máshova, azt mondták jó lesz náluk). Ha szarul csinálják meg, utána még mindig van lehetőségem elvinni egy másik helyre, úgyhogy nem parázom agyon a dolgot. (_Elképzelhető_ hogy akkor is benézek vele még egy-két boltba ha személy szerint elégedett leszek az eredménnyel, csak hogy halljak pár hozzáértőbb nyilatkozatot is.)

Ofkorsz a gariidő után is szervizeltetni fogom időnként, tudom hogy kemény nyúzásnak van kitéve.

A nem úgy mozog, ahogy kéne dologról meg annyit, hogy a Hajdu szervizese szerint nem mozog ami talán kicsit kifejezőbb Egyébként a szervizben ma a második ember elismerte hogy ez valóban nem ilyen kéne legyen. (Az első szervizes szerint így kell működnie Nyilván hárítják a melót.)

A garanciapapír. Szóval ilyen papír nincs. Egy használati útmutató van amit akár egy kempingbiciklihez is adhattak volna, olyan általánosságokat tartalmaz. Bele van írva az elejébe tollal a bringa típusa, alvázszáma, vétel dátuma. Plusz van egy számlám amin csak az összeg és dátum szerepel, a termék megnevezése nem.

Montana Montana..: mechanikus elven működő telefonról még lehet szó

Haszprus: Ja, morze. Vagy meg jobb: telex.

Montana En is siman azt hittem, hogy telefonrol van szo, csak nem akartam irni, nehogy sik hulyenek nezzen Haszprus Amugy nekem meg a rugonal sem esett le, mert azt hittem flip-es teloja van, es ahhoz kell rugo meg olaj Bar ketsegkivul szokatlan volt ilyen teloproblemarol olvasva, foleg, hogy Berguson es Bluecet telefon-markaszervizrol meg az eletben nem hallottam

LOL Elolvastam a bejegyzést, valóban akár valami orosz telefon is lehetne Amúgy most telefonáltam nekik, beviszik/bevitték nagykerbe, 1 hét a várható átfutás. Addig ajánljatok valami nikotintapaszhoz hasonló cuccot, mert nehezen fogom kibírni

1 hét a várható átfutás.
Nekem is majdnem ugyanezzel a szöveggel indítottak az Odys szervizben, extreme caution-t javaslok. A fogyasztóvédelem még nem respondolt. Lehet hogy mégis asztalborogatás lesz a dologból...

Ehh hat ilyen fergek? Miazert ugyszoktuk kezelni a dolgot, hogy itthagyod aztan kicsereltessuk, bar igaz, hogy az egyhet kb vagy kevesebb, ha van raktaron, de legalebb vadiujat kapsz. Nemertem ezeket a magyarorszagi cegeket, hogy miert jaccanak ennyit garivalhat mi viszakuldjuk nagykerbe azok meg nagyreszt ki szokjak cserelni...- mivanigy naluk jolmegya bolt aztan levanszarva vevo? Fereg egy gondolkodasmodjuk vanott.

Amit mondasz, az igaz, de írni (meg talán beszélni is, már ha azt is ilyen hibásan teszed ahogy leírod) azért megtanulhatnál. Írásjelek, ilyesmi?

Haszprus: Nikotintapasz nincs, de van helyette egy elado bringam! Igaz, nem csillivilli, nem teleszkopos, meg 1400 km-re van Bp-tol, de Neked olcson megszamitanam. Nos?

Talán majd ha súlyosbodnak a tünetek

Mainframe: ha írásjelek alatt ékezetet értesz, akkor megsúgom, hogy Szlovákiában nem olyan egyszerű magyar billentyűzetet kapni.

Angol billentyűzetről gépelek már jó 6 éve, ékezetesen
(No offense. Thx a kommentet, adriankoooo!)

maat Nem, az ékezeteket általában ékezetnek hívom. Írásjelnek pedig az írásjeleket, amilyen például a pont, a vessző, a felkiáltójel és a kérdőjel. Ezt akár angol (de még adott esetben szlovák) billentyűzeten is meg lehet találni.
Bár a nagyobb gond nem az írásjelek használatával (ott van ahol nem kell, ott nincs ahol kell), hanem a szóközök megfelelő kezelésével van...Meg egy csomó minden mással... (ami nem fogható az angol billentyűzetre, megintcsak...)
Meg a nyelvtannal, ami végképp nem fogható semmire.
A komment tartalmával nincs baj!

Teljesen igazad van Mainframe, mentegetozni nem akarok (pedig igy atolvasvan ujra, jocskan csak kellene ) ha megis kellene, akkor betudhato annak a dolog, hogy mar keso volt!

Akkor ok! Talán egyszer még fogunk együtt asztalt verni valami szervizben...!

Az tenyleg eleg sokszor elo szok fordulni, hogy asztalt, rosszabb esetben bicajt verek (nebantsd a bicajt!). Nemlenne gond, ha csak ujabb tipusu bicajokat hordananak, de mivel hoznak 10-20-30 vagy meg tobb eves bicajokat (igen, itt ezeken is kozlekedik a jonep) amivel dolgozol 2 orat majdhogynem ingyen na az rossz. Nagyon rossz. Ekkor van neha-neha asztalverés.

A kibaszott kurva életbe.

Múlt hét szerdán kérdésemre hogy mikor lesz kész, telefonban azt mondták: egy hét szokott lenni az átfutás. Optimistán gondoltam hogy ma-holnap, legkésőbb holnapután átvehetem.

Most hívtam az előbb őket, még csak holnapután fogják elvinni a nagykerbe (tehát az elmúlt egy hétben náluk rohadt), és még utána x idő, ill. rögtön védekezőállásból hivatkoztak rá hogy 15 napjuk van, mintha betámadtam volna őket pedig nem. Bazmeg.

(Ennek tetejébe viszont cáfolták, hogy egy hetet mondtak volna múlt héten, és felhívták a figyelmem hogy majd hívnak telefonon ha lesz valami. Hát az is valami pedig hogy egy hét helyett legalább kettő lesz a javítás.)

"1 hét a várható átfutás."
Nekem is majdnem ugyanezzel a szöveggel indítottak az Odys szervizben, extreme caution-t javaslok. (mainframe)
...

Tudom.
VÁááááááááááááá.

Elmeséljem, hogy nem sikerül a hollandoknak kettő hónap alatt bekötni a netet?

Ki kell ábrándítanom mindenkit, főleg a Homárrajongókat (de legfőképpen Haszprust), most beszéltem uganis a Fogyasztóvédelemmel, és elmondták, hogy garanciális szerviz esetén nincs határidő, még a vállalási határidő sem szab határt semminek! Szóval marad a személyes ráhatás (ahogy az információs hölgy fogalmazott), vagy a bíróság. Már ha megéri. Nekem a 10000-es mp3 lejátszóval semmiképp sem.
Elkezdek töprengeni a ráhatás fogalom értelmezésének határain.

mainframe:
és elmondták, hogy garanciális szerviz esetén nincs határidő,
Fura mert régen (ill. máshonnan még nem hallottam h ez nem így lenne) 15 nap után kellett cserecuccot adniuk, 30 nap után pedig akár visszakérhetted a cucc eredeti vételárát.

Montana: hát ez itt egy kicsit off de hadd szóljon

Igen, Homáron én is így olvastam, de az információs csaj mást mondott. Szerintem az egy szokás, amit vagy követnek, vagy nem.

#31 AKARJUK, AKARJUK, AKARJUK....!!!
(Van egy ilyen vicc, majd egyszer elmesélem...)

mainframe MF: Magadra válaszoltál.
A téma itt elég off, és Te különben is hallottad már.

Montana De ez csak azért van, mert a Te duplikált kommented törlésre került!
(Különben nem is akartam, csak vicc volt... )

34) KillR (nem regisztrált)
most beszéltem uganis a Fogyasztóvédelemmel, és elmondták, hogy garanciális szerviz esetén nincs határidő, még a vállalási határidő sem szab határt semminek! Szóval marad a személyes ráhatás (ahogy az információs hölgy fogalmazott), vagy a bíróság. Már ha megéri. Nekem a 10000-es mp3 lejátszóval semmiképp sem.
Elkezdek töprengeni a ráhatás fogalom értelmezésének határain.


Ez így van! Akkor kell cserélni vagy visszafizetni az árát, ha semmit nem tesz a bolt a 15 nap alatt (nem viszi nagykerbe)! Ráadásul, ha valamit akcióban adnak, arra általában nem is adnak vagy csak részben adnak garanciát! Ez rajtuk múlik...
Az hogy hetente egyszer van árubeszerzés, az teljesen természetes, miért mennének minden nap? Ők úgyis beviszik neked, a többi már a nagykeren múlik! Ez is nagyker-függő: valahol azonnal cserélnek v. javítanak, a legtöbb helyen tényleg kb. 1 hét, de van olyan is, ahol húzzák az időt, nem terődnek vele stb. Ez mindenre igaz, bármit veszel!! Szóval teljes mértékben nagykereken múlik, és nem a boltosokon! A kereskedő hiába cseréli ki neked, ha utána a nagyker azt nem téríti meg a kereskedőnek....
Az asztalborogatás pedig valahol bejön, valahol nem! Ahol nem a bolton múlik a problémád rendezése, ott bármit borogathatsz! De vigyázz, mert soha nem tudhatod, hogy kinek a boltjában borogatsz asztalt!

Ráadásul, ha valamit akcióban adnak, arra általában nem is adnak vagy csak részben adnak garanciát!
Ne keverjük az akciót és a leértékelést. Előbbi esetben teljesértékű árut kapsz olcsóbban (mert pl. vevőcsalogató, vagy mert nem tudják eladni és kell más termékeknek a hely), utóbbi esetben értékcsökkent árut (megrongálódott, lejárt, etc). Nem hiszem hogy akciós termékre ne vonatkoznának a törvényileg kötelező szavatossági szabályok.
Ahol nem a bolton múlik a problémád rendezése, ott bármit borogathatsz!
Szigorúan értelmezve mindenhol a bolton (vagy szakszervizen) múlik, ők számodra egy interfész a garis ügyekhez, neked elvileg nem kell tudnod hogy a szervizpult túloldalán mi történik, viszik-e nagykerhez vagy sem. Te nem a nagykerrel szerződsz, hanem a bolttal.

De ha ők beviszik a nagykerbe, akkor igazolni tudják, hogy 15 napon belül megtették azt, amit törvényi kötelességük! Onnan már a nagykeren múlik, hogy az 1 nap lesz, 1hét vagy 1 hónap! Innentől kezdve a boltot nem terheli semmilyen felelősség, hiszen a nagykernek garanciális javításra nincs meghatározott ideje! Ez van!
Ja, és nem kell minden mögött rosszat sejteni! Nem biztos, hogy mindenki rosszat akar neked! Még ha te úgy is érzed! A kereskedőnek ugyanolyan kellemetlen lehet a szitu, hogy ezáltal csalódhat egy vevőjük, és az már nem fog ott vásárolni, nem küldi oda az ismerőseit! Elhiheted, hogy tudom miről beszélek, én is dolgoztam kereskedelemben!

KillR, lehet hogy Te dolgoztál ott, de ez a két szitu (Haszp és én) minősített esete a vevő negálásának. Velem egyre pökhendibben beszélnek, mióta egyre több ellenük az indokom (lejárt vállalás, nem hívnak fel soha, nem hajlandók elküldeni az utalványt a Media Marktba...), és most túrázhatok ki hozzájuk megint Kőbányán túlra, a halál f@szára. Ilyen helyzetben ne haragudjon már a világ, de leszarom kinek a boltjában borogatok asztalt. Igenis kérni fogom a főnököt, vázolni fogom a szituációt, a fellépő károkat, amik értek (csak telefonra legalább egy-két ezrest elszórtam, éljen a várakoztatós-zenélős automata), és ha nem lesz hajlandó együttműködni, jön a panaszkönyv, meg a minden lehetséges fórumon lejáratás.
Ha ugyanez Nyugaton történik meg, akkor már a vállalási határidő lejártával a padló alatt kúszva jöttek volna oda hozzám, hogy jaj, ugyan, kárpótlásként kinyalhatják-e a seggemet, csak ne legyek mérges, mert Nyugaton pontosan tudják, hogy addig munkájuk, amíg a vevő elégedett. Itthon meg még mindig ők tesznek szívességet azzal, hogy kiszolgálnak. Hát ez baromira nem így működik, és ezt fogom én nekik elmondani. De ha egy unott tekintetet is meglátok, kő kövön nem marad.
Kib@szott zabos vagyok.

KillR:
Az hogy hetente egyszer van árubeszerzés, az teljesen természetes, miért mennének minden nap?
Egy szóval nem mondtam hogy az lenne az igényem hogy azonnal bevigyék. De ők azt mondták! Itt a gáz. Mert ha azt mondják hogy ha gondolod hozd vissza jövő hét keddig, mert addig úgyis csak a raktárban rohad, akkor valószínűleg az elmúlt 7 napban használhattam volna a bringámat. Az már csak hab a tortán, hogy először hétfőn vittem be nekik, és akkor azt mondták hogy szerdára hozzam vissza (így is lett), miközben - mint kiderült - keddenként mennek a nagykerbe… (Ezen a héten szerdán, mert szabin van az illetékes.)

39) KillR (nem regisztrált)
Milyen nyugat???? Azt hiszed, hogy kint minden aranyozva van, és kinyalják a hátsódat??? Egy jó kereskedő itt is mindent megtesz, hogy elégedett legyél, de ha egyszer azt érzi, hogy sz**ba se veszed, és bunkó módon tálalod a problémádat, akkor mit vársz??? Persze vannak itthon is olyan kereskedők vagy eladók, akik kihozzák az embert a sodrából, de alapesetben, ha normális módon érvényesíted jogaidat, akkor ők is úgy fognak hozzádállni!

Nem vagyok Nyugat-istenítő, sőt. De hasonlítsuk össze pl az IBM itthoni és amerikai szerviz-szolgáltatását. Kollegám kint az USA-ban vett egy IBM notebookot három év garanciával, de megdöglött a TFT-je. Épp kinn volt, betelefonált a szervizbe, hogy mi van. Azt mondják, küldenek neki egy dobozt DHL gyorspostával, rakja bele a gépet, elviszik és kicserélik. Ez volt pénteken. Még aznap megjött a doboz, hétfőre pedig küldték a javított gépet (közben ugye szombat-vasárnap munkaszüneti nap ott is). Az itthoni szervizről gondolom nem kell mesélnem, sejti mindenki, hogy milyen...
Mellesleg nekem most az Apple-vel lesz egy köröm, kíváncsi vagyok, mennyire könnyen fog menni.

KillR KillR:
Milyen nyugat???? Azt hiszed, hogy kint minden aranyozva van, és kinyalják a hátsódat???
Van egy ismerősöm aki rendszeresen (évente 1-2x) kijár amcsiba és a beszámolói alapján a helyzet az hogy te valószínűleg nem tapasztaltad még a kinti szavatosság-policyket Igen, Nyugaton jobb, ki van aranyozva, és kinyalják a hátsódat.
Egy jó kereskedő itt is mindent megtesz, hogy elégedett legyél,
Jó kereskedő biztos, kár hogy én ilyennel gyakorlatilag sosem találkoztam, ellenben számtalan garanciális szívással már igen. Ezeket most nem sorolnám mert szerintem kb. egyedül vagy az országban azzal a véleményeddel hogy a garanciális ügyintézésnek úgy kell történnie, ahogy történik
de ha egyszer azt érzi, hogy sz**ba se veszed, és bunkó módon tálalod a problémádat, akkor mit vársz???
Miről is beszélünk? Ki tálalja bunkó módban a problémáját? Szerinted Mainframe amikor többezer forintja ráment a telefonálgatásra, vajon még csak a probléma tálalásánál tartott? Szerinted normális az hogy hónapokig húzódik egy garanciális ügyintézés, vagy fél évig egy fogyasztóvédelmi hercehurca (megalapozottan, és mégis sikertelenül)?
Persze vannak itthon is olyan kereskedők vagy eladók, akik kihozzák az embert a sodrából, de alapesetben, ha normális módon érvényesíted jogaidat, akkor ők is úgy fognak hozzádállni!
Mármint arra gondolsz hogy széttárják a kezüket? Vagy másik eset, hogy beveszik 1-2 hétre és visszaadják érintetlenül, kinyilvánítva hogy tökéletesen működik, de átvételkor ha kipróbálom, _azonnal_ kiderül hogy szó szerint hozzá se nyúltak, be se kapcsolták. (Nikon, Sony.) (A Nikonba bevittem egy fényképezőt hogy bekapcsolódáskor egy hibaüzenetet ír. Két hét múlva visszaadták hogy kész. Megpróbáltam bekapcsolni még a szervizpultnál, és lám, ugyanaz a hibaüzenet fogadott. A Sonyhoz egy fülhallgatót vittem vissza hogy serceg mint állat, simán visszaadták hogy semmi baja. Természetesen több készülékkel is próbáltam, a fülhallgató volt a hibás. Mivel spéci discmantávirányítóhoz készült rendelésre kapható tartozék-fülhallgatóról volt szó, venni egy újat 27e-be került volna, így a dolog nem hagyott hidegen.)

A fogyasztóvédelem nemcsak tehetetlen de nem is akar tenni semmit. (Columbia cipővel fél évet szoptam náluk, valamelyik számtech céggel kapcsolatban pedig szintén.)

KillR, KillR: Hollandiáról tudok nyilatkozni még mindig. Nincs aranyozva semmi, és eddig még senki nem akarta kinyalni a fenekem se. Meg a kerítés se kolbászból van. DE: Műszaki cikk, ruha vásárlásánál alap, hogy nyolc napon belül visszaviheted, és visszaadják az árát. Meg se kell indolokni, miért. Érted, nem levásárolhatod, meg kicserélik, pénzt kapsz vissza. A boltokban nem néznek tolvajnak, bemehetsz kosár nélkül és/vagy telepakolt hátizsákkal, szöszölhetsz egy órát a bolt sarkában, nem jön utánad a biztosnági őr. Ha kérdezel, válaszolnak. Ha már rég elmúlt a záróra, akkor is. Kedvesen, normálisan, európai módra. (Hogy aztán a hátam mögött mit mondonak, az baromira nem érdekel. ) Hidd el, ég és Föld a különbség. (Csak meg ne kérdzed, miért nincs rendes netem, mert még a végén ellentmondásba kerülök önmagammal. )

43) KillR (nem regisztrált)
Igen, vannak szituációk, amikor tényleg tehetetlen a vevő! De nagyon sokszor a vevő már a legelején elcseszi a dolgot, mert egyből rossz hangvételt választ!
A másik! Ha egy 5 milliós autót megkapok 3 millióért, akkor nem fogom visszavinni a kereskedésbe, hogy gyorsan kopik a lábtörlő szőnyeg! Viszont nagyon sok magyar ember nem igy gondolkodik, aztán csodálkoztok, hogy ilyen a kereskedők hozzáállása! Nyugat így, nyugat úgy, de ott nincs ennyi kihanemén gyökér, aki a fogához veri a garast, és 2 forintért teherbeejtene egy lovat!

Ha egy 5 milliós autót megkapok 3 millióért, akkor nem fogom visszavinni a kereskedésbe, hogy gyorsan kopik a lábtörlő szőnyeg!
Bár a példa és az én problémám között a különbség ég és föld (olyan alkatrészt kellene mondanod ami az autó árának a harmadát kiteszi), de annyit azért megjegyzek, hogy ezek szerint tehát a kereskedés szívességet tesz neked azáltal hogy hajlandó eladni neked valamit?

Te komolyan ezt gondolod? Úgy érzed hogy az árkedvezmény azért van, hogy te, mint vevő, jól járj? Biztos a szervizes srácok és a cégtulaj a saját havi fizetéséből dobta össze a 2 millát amivel a kocsit olcsóbban megkapod…

Amúgy KillR jó lenne most már tisztáznod ezen a ponton hogy általánosságban beszélsz a vevőkről vagy pedig esetleg konkrétan az itt leírt problémákról van véleményed, mert ha általánosságban beszélsz az egészen más, más emberek nevében nem kezdek nyilatkozni, a saját problémámat viszont ismerem. (Te meg nem.)

Meg mondjuk megtanulhatnád kezelni az írásjeleket, csak a kedvemért.

Egyébként Haszprus: tényleg kár, hogy nem tudsz asztalt borogatni (vagy legalábbis emeltebb hangon beszélni a problémáról), mert néha nagyon hasznos tud lenni. Persze, nem azt mondom, hogy mindig, mindenhol, de azért érted...

De nagyon sokszor a vevő már a legelején elcseszi a dolgot, mert egyből rossz hangvételt választ!
A probléma ott kezdődik, hogy a vevőnek hangvételt kell választania. Nem, a helyes metódus úgy zajlik, hogy azt mondják: igen, 1 héten belül meglesz a csere, odaszólunk önnek ha kész, és beküldjük a vásárlás helyére, hogy ne kelljen önköltségen az Üveghegyen túlra csalinkáznia egy garanciális javításért. És aztán valóban így tesznek, és nem néznek hülyének. Ha pedig mégis, akkor ne legyenek már megsértődve, ha nem megfelelő hangnemet választok.
Egyébként nem voltam durva, egészen a vállalási határidő lejártáig, holott addig is a bolondját járatták velem. Sőt, még azután sem igazán, mert hiszen miért kiabálnék a telefonos kisasszonnyal, aki valószínűleg azt se tudja melyik végén forró egy forrasztópáka, nemhogy bármi köze lenne a lassú munkamenethez. Minden kegyetlenségem annyiban nyilvánult meg, hogy felhívtam a fogyasztóvédelmet. Akik szintén tehetetlennek bizonyultak. Úgyhogy marad a személyes ráhatás. Ami szintén fájdalommentes lesz, amíg nem vesznek hülyére. Azt rendesen a mindennapokban sem viselem el, akkor meg pláne nem, ha még fizetek is érte! Szóval ennyit a nem megfelelő hangnemről.
Ha egy 5 milliós autót megkapok 3 millióért, akkor nem fogom visszavinni a kereskedésbe, hogy gyorsan kopik a lábtörlő szőnyeg!
De basszus! Visszaviszem! Mert attól hogy akcióban vettem, nehogymár be kelljen érnem alacsonyabb minőséggel!!! Miért érdemelnék én kevesebbet azért, mert 2 millával olcsóbban vettem meg?! Nem a szép szememért adták olcsón, hanem mert az üzlet vezetősége így határozott. Akkor meg? Te tényleg kereskedő vagy, KillR?!
(...)aztán csodálkoztok, hogy ilyen a kereskedők hozzáállása!
Csodálkozunk bizony. Mert az itthoni eladószférának még köszönőviszonyban sincs a hozzáállása a kereskedőkével. Mert tudod, ez egy szolgáltatás. Ő árut ad, én pénzt. Neki addig van állása, amíg én elégedett vagyok. Mert ha egyszer megutálom a pofáját, akkor megdöglik éhen. Az a baj, hogy ez nagyobb skálán már nem így van, ez is lehet alapja a hozzáállásuknak. Egyszóval amíg ő szívességet tesz nekem azzal, hogy szolgáltat (holott ÉN teszek szívességet neki, hogy hozzá viszem a pénzemet, vihetném sok más helyre, ma már nincs olyan szolgáltatás ami csak egy hely nyújt!), és rendszeresen átver, megkárosít, figyelmen kívül hagy, hülyére vesz (Úgyis van még elég balek..), addig én csodálkozom. Ha annyira meg vannak bántva a szegény magyar kereskedők, akkor miért nem próbálják meg csak egy kis próbaidőre úgy csinálni, mint a Nyugatiak? Szabályosan, gyorsan, gördülékenyen? Lehet hogy akkor nem basztatná őket senki... Ja, hogy azzal sok a meló? Hát én kérek elnézést...
Nyugat így, nyugat úgy, de ott nincs ennyi kihanemén gyökér, aki a fogához veri a garast, és 2 forintért teherbeejtene egy lovat!
Mert talán kis hazánkban olyan az anyagi helyzete a legtöbb embernek (de aki akciókban vásárol, annak tuti), hogy minden forintját szereti ő kezelni, és nem szereti ha lépten-nyomon ilyen-olyan indokokkal ezt mások teszik helyette (javítási költség, csereutalvány, másfél hónap szórakoztatás a szervizben). Ez nem kihanemén gyökérség, hanem annak az elvárása, hogy a vásárló azt tehesse, ami a nevében van: vásároljon. De ha ezt heti rendszerességgel ilyen kellemetlenségek követik, mint a fentebb felsoroltak, és még vagy kismillió, amiről a Homáron olvasni lehet (érdekes, oda se a kihanemén gyökerek szoktak írni, mégis van naponta 5-6 post), akkor inkább sz@rik az egészre, és rohadjon meg a kereskedő az árujával együtt.

(Tipikusan se a vevő, se az eladó nem tesz szívességet egy adásvételkor. Még az se szívesség ha mosolyogva szolgál ki, sokkal valószínűbb, hogy benne van a munkahely elvárásaiban. De azért jellemzi a magyar hozzáállást a vevőhöz, hogy általában nem kapsz mosolyt, hacsak nem jössz be az eladó-csajnak És itt Mainframe-nek insider megjegyzésként megemlíteném azt a beszélgetést amit Ausztriában egy árussal folytattunk… Kicsit más volt, mint itthon, igaz? Én itthon nem tapasztaltam még olyat, hogy bármilyen eladóval nevetve beszélgettem volna.)

(Mondok még egy érdekes sztorit. Bementem múltkor az Extreme Digitalbe, minden eladó már beszélt 1-1 ügyféllel, egyet kivéve, aki a bolt közepén kirakott számítógépen ott MSN-ezett és szart nagy ívben a külvilágra. Kérdeztem tőle egy-két dolgot majd simán letagadta, hogy árulnak Dell márkájú termékeket. (Miközben én tudom, hogy árulnak, neten kinézett konkrét cucc után érdeklődtem.) Érted, nem azt mondja hogy bocs nem tudok róla hogy árulunk ilyet, de mindjárt megkérdezem, hanem nem forgalmazunk Dell termékeket.)

(Egyszer kiskoromban bementünk anyámmal egy max 10 négyzetméteres cipőboltba. Rákérdeztünk az eladóra hogy egy adott cipőből van-e xy méret. A válasz: Vásárolnak vagy csak nézelődnek? Mert akkor nem állok fel… Amúgy az eladó egy huszonéves csaj volt, nyilván nagyon fájtak már a csontjai.)

48) KillR (nem regisztrált)
Én általánosságban beszélek, nem egy-egy konkrét problémátokról!

Viszont!
Nem muszály ahhoz a kereskedőhöz menned vásárolni! Mehetsz máshova is, ahova a belépésedkor még köszönni sem fognak! Ez van! A kötekedős embereket senki sem szereti a kereskedői szférában! Igazad van, a te pénzed! De azt értsd meg, hogy nem az eladó, az üzletvezető, a tulaj vagy éppen a szervizes jóindulatán múlik, hogy kicseréli-e neked, hanem a forgalmazón! Hiába ordítasz vele, ha őt is elküldi a forgalmazó a búsba, hogy nem cseréli ki vagy nem javítja meg! Ez van, ilyen Magyarország! Azt meg nem lehet megjátszani, hogy akkor a kereskedő sem megy ahhoz a forgalmazóhoz! Mert Magyarország ehhez túl kicsi, itt egy-egy forgalmazót nem mindig lehet helyettesíteni egy másikkal! Itt élsz, ezt kell elfogadni! Mindig a bolton vagy a kereskedőn csattan az ostor, mert ő kommunikál a vevővel!

Te pedig ha az írásjeleken kiakadsz Mefi, akkor hozzád tényleg kimondottan sok türelem szükségeltetik, nem szeretnék neked eladni egy kocsit vagy tévét, de még 2 db zsemlét sem...

(Aztán folytatnám a példákat. Múltkor bementem egy bringaboltba egy relatíve drága lámpát megvenni éjszakai erdei bringázáshoz. Érthető, hogy látni akartam, milyen fénye van, ezért kértem hogy hadd próbáljam ki. A válaszként kapott gyilkos tekintetet és unott pofát látni kellett volna, komolyan.

Kiszolgálás terén van mit tanulni a mekitől, hogy magyarországon létező pozitív példát is mondjak. Ha mekiben vagyok, sosem érzem azt hogy teher vagyok a pultos nyakán, pedig kibaszottul monoton gépies munkája van, nem is fizetik meg, és lám, tökéletes kiszolgálás. Nyilván benne van a munkaszabályzatban hogy kötelező mosoly vagy valami hasonló. Kivétel amikor szándékosan szabotálják a saját 60 másodperces akciójukat.)

Tudod kiakadom, mert nem szeretem, ha valakinek nincs rendben a helyesírása, de ez igazándiból lényegtelen.

Nem is kell nekem semmit eladni, bemegyek szépen az üzletbe, és megveszem ami kell. Ha pedig probléma van, vissza tudok menni, és kulturáltan el tudom mondani a problémámat. És tudod sokkal jobban szeretem azokat a helyeket, ahol ugyan picit drágább egy termék, de az eladó azt mondja, hogy figyelj erre meg erre számíts, ezt tudomo ajánlani. Mert nekem ez fontosabb. Két darab zsemlével meg nem fordulhat elő, hogy tönkremegy, mivel értesz annyira hozzá, hogy megállapítsd szar-e, vagy sem. Ha pedig találsz benne egy nagy csótányt, akkor visszamész, és reklamálsz.

És tudod sokkal jobban szeretem azokat a helyeket, ahol ugyan picit drágább egy termék, de az eladó azt mondja, hogy figyelj erre meg erre számíts, ezt tudomo ajánlani.
A probléma az hogy amíg eladni kell addig az üzletek 95%-ában korrektül kiszolgálnak. Nem tudsz még csak tippelni se, hogy vajon mi lesz, ha egyszer valami miatt kénytelen vagy visszajönni…

Na igen, pláne, hogy sok helyen nincs szerviz, ergo többletmeló az intézés. Ha meg van szerviz, akkor ingyenmunka (azaz nem tudom, hogy be tudják-e vasalni valahol).

A szervizköltségek bele vannak kalkulálva a vételárba. A cégek tényleg nem jótékonysági intézmények, bármennyire nehéz elhinni.

54) KillR (nem regisztrált)
Off, de Mefi neked hét mondatban legalább 5 hibád van, de ne menjünk bele, mert ebben sem fogunk közös nevezőre találni!

Ja, mert sok helyen szart adnak el, ugye? Ezek szerint, akkor Haszprus te is szart vettél? Kötve hiszem, hogy igy lenne! Mindennek lehet hibája, az autók közül a luxuskategóriás autóknál is lehet hiba, Audi vagy BMW tapasztalatom szerint gyakrabban romlik el, mint egy 2 milkás Suzuki! Az, hogy anyaghiba van vagy menettulajdonságot negatív irányba befolyásoló müködési hiba, az bárhol, bármikor, bármivel előfordulhat! Ez nem függ attól, hogy mennyibe kerül! Ha olyan bicót akarsz, ami nem romlik el, akkor rakd be a vitrinbe, ha olyan autót akarsz, akkor vegyél Matchboxot! A szervizköltség tényleg benne van az árban, de saját szakállára semelyik kereskedő nem fogja kicserélni, erre mérget vehetsz! Párszáz forintos, esetleg ezres tételnél még beleférhet, de több tízezres nagyságrendeknél semmi ilyenre ne számítsatok! Ja, és mielőtt bárki ítélkezik, azelőtt képzelje magát a pult másik oldalára, hátha átérzi egy kicsit a helyzetet!

KillR, akármennyire is akarod, nem fogod tudni beláttatni velünk, hogy igazából mi várunk sokat, és ehelyett együtt kéne éreznünk szegény szervizesekkel, meg kereskedőkkel, akik nap mint nap negatív tapasztalatokkal gazdagítanak minket. Nem fogunk.
Ez egy meddő vita, nem fogom tovább bizonygatni az igazamat, nyilván Te, aki az eladó-oldalról vagy, nem fogsz kategorikusan hamut szórni a fejedre és bevallani, hogy igen, minden kereskedő szar szemét alak, és én sem fogom azt mondani, hogy rendben van, hogy két hónapja szivatnak az mp3 lejátszómmal. Az a baj, hogy velem sokkal nagyobb tömegek fognak bármikor egyetérteni. Mert sok ám a negatív tapasztalat...
Sok boldogságot, elégedett vevőket!

MF: mi lett a vége a dolognak(mp3 lejátszó+szerviz)? vagy csak hülye vagyok és nem emlékszem, h már beszéltünk róla?

Nemtom végül mondtam-e. Mindenesetre tanulságos. Szóval:
Az lett a vége, hogy a szerviz olyan mértékű tökölést vitt véghez, hogy ahhoz már nekik se volt pofájuk (2-2,5 hónap asszem). Amikor megkapták a rendes heti hívásomat az egyre emeltebb hangú kérdőre vonásokkal (Mert ők sosem hívtak, még a végstádiumban sem. Ha nem hívom őket, ma is ott lenne náluk a lejátszóm, bizony.), akkor feladták, és közölték, hogy menjek be csereutalványért, amiért a vásárlás helyén (Westend Media Markt) kapok egy újat, vagy a pénzemet vissza. Na mondom ilyen gagyit nem veszek mégegyszer, pénz vissza lesz. Mondták, nagyszerű, csak vigyem be az alkatrészeket meg mindent (Fülhallgató, rádió, CD...), oda a halál f@szára a szervizbe, és ott kapom meg a papírt. Könyörögtem egy darabig, hogy ha már ilyen szájb@baszottul elkúrták, akkor ennyi legyen bennük, hogy kipostázzák a cuccot vagy nekem vagy a MM-nak, hogy ne kelljen egy órát utaznom, de nem. A Balkán az Balkán. Egyik nap jól rá is készültem, hogy bemegyek, és előadom a Vásárlók Könyve c. tragédiát 3 felvonásban, nagymonológgal, asztalveréssel, mindennel, erre anyám kitalálta, hogy ő megy be, mert nekem ZHm lesz. Ebben speciel igaza volt, úgyhogy ő ment. De leadtam neki a drótot, hogy lógott a lejátszón a nyakpánt csatja. Azt kérje vissza. És ha lehet, ne adjon vissza alkatrészeket. Mondja azt, hogy elvesztettük, ilyesmi. (Kisstílű, tudom, de momentán ennyiben tudott tetőzni szörnyű bosszúm.) Anyám sikeresen teljesítette mindezt, mert a srác (ofkorz) nem találta a csatot, szóval anyám nyerő pozícióból indította a tárgyalást. Egyrészt kijelentette, hogy akkor ne lepődjenek meg, ha mi se találjuk az alkatrészeket, és még a srác adott is neki egy csatot, hogy hátha jó lesz. Jó lett, erős a gyanúm, hogy az volt az enyém. Impotens egy banda, baz+.
Na, eddig az első rész. Mentem a MM-ba, érvényesíteni az utalványt. Sejtettem, hogy nem akarják majd a pénz-vissza akciót, és felkészültem ott is főnök kihívására, vörös fejjel üvöltésre, szekusokkal birkózásra, mindenre. Erre basszus, mindenki olyan mint Európában. A papírjaimat lemásolják a vevőszolgálaton, igaz, a blokk a másolóban marad, és a munkatárs az üzletből engem küld vissza érte, de a vevőszolgálatos csávó a fű alatt kúszva hozta oda, és olyan sűrűn kérte az elnézést, hogy még. Eladó srác hipp-hopp elintézte egy ráírással, hogy ne csere legyen hanem a pénzem vissza, a pénztáros néni meg fizetett, és ennyi. Még a táskámat sem kellett leadnom, pedig azért alapjáraton harapok.
Szóval MM emberi volt, szerviz nagyon nem. Végül egyik vásárlók könyvébe se írtam, mert az egyik helyen elvarázsoltak, a másik hely meg kuuuurva messze van. Mese vége.

Azt hiszem nem vagyok hülye.. ezt tényleg nem hallottam még..

Örülök, hogy legalább a vége jó lett (már amennyire jó tudott lenni azokután). Media Marktban 1-2-szer énis voltam visszacserélni ezt azt.. de eddig nem volt semmi para, sőt általában tök rendesek voltak.
Hozzászólásod:


Nem vagy bejelentkezve, de...

A)
hozzászólhatsz regisztrálatlanul...

B)
ha regisztrálva vagy, bejelentkezhetsz...