telódráma - 14 megfelelő bejegyzés

Mutass mindent

Jelöld be, hogy főbb mely kategóriákat akarod olvasni, vagy ha csak egyet: kattints a nevére.


mindet
jan
feb
már
ápr
máj
jún
júl
aug
sze
okt
nov
dec
2006
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Haszprus

My Rock Shox Revelation 426 Dual Air U-Turn

©   Haszprus   |   bringa telódráma történelem

Végre, istenem, egy teljes év kellett elteljen mire megléptem, de megléptem és oh yeah. Bizony rögtön sokkal gyorsabban tudok hajtani a rázósabb szakaszokon, pedig ma még csak egy bemelegítő kört mentem egy nagyon laza részen (ráadásul teljesen kijőve a gyakorlatból), de még ott is jól jött. Az igazi különbség majd a Katlannál ill. a HHH-en lesz érezhető. (Meg még egy-két helyen, gondolom/remélem )

Update 17:54: marha kiváncsi vagyok vajon a HHH tetejéről induló kavicsos lejtőn mennyit fogok nyerni a dologból… nem feltétlen elsőre, de majd ha megszoktam, néhány próbálkozás után.

Haszprus

Rock Shox Revelation 426 Dual Air U-Turn

©   Haszprus   |   bringa telódráma

Lehet hogy ez lesz, nagyon közel állok hozzá. All Mountain teló, csupa pozitív értékeléssel, és a neten találtam is egy g-zero vázról képet ezzel a telóval, ami tovább erősít a döntésben. Most már csak azt kell kifundálni, hogy hol vegyem meg. Házhozszállítós netbolt nem játszik.

mtbr.com Average Rating: 4.68/5, # of Reviews: 28. Ez nagyon jónak tűnik.
testbike.hu Teljesítmény érték: 5,0, Ár/teljesítmény arány: 4,75, vélemények száma: 4. Ez így nem mérvadó.

Paraméterek:

Haszprus

Teló dráma x

©   Haszprus   |   bringa telódráma

Szóval most hogy a telóm túl van egy olajcserén és még mindig olyan szar mint az atom, hamarosan le fogom cserélni. Nem megyek bele hogy milyenre - valamilyenre. Ez még hosszas mérlegelés tárgya, mert részben el is ment már a kedvem az erdei durvulásoktól, és az sem teljesen tiszta számomra hogy ennek vajon egyedüli oka a mozgáskorlátozott teló, vagy egyébként is ráuntam. Ez egy elég erős tényező ugyanis abban, hogy mennyit kéne költeni az utódra.

Haszprus

Szúnyoginvázió

©   Haszprus   |   bringa normafa telódráma

Voltunk pénteken Orcával megin Normafánál (kipróbáltam új olajjal a telót, egész jól mozgott amíg le nem értünk, de rugót nem cseréltek benne mer mittomén mondtak valami hülye kamuindokot, valszeg büdös a munka), hihetetlen mennyiségű szúnyog van. De valami eszméletlen, gyakorlatilag a levegőben egy egybefüggő szúnyogmasszában kell hasítani. Folyamatos hunyorgás, szájcsukvatatartás, és lábról, ruháról söprögetés. Atomot a normafai szúnyogokra! Mert ez nem állapot

Haszprus

Olajcsere, rugócsere

©   Haszprus   |   bringa telódráma

Kedden viszem a telót [bringát] szervizbe. Utóbbi két HHH-túrán úgy beállt 25 fokban + napsütés alatt, hogy 2-3 centit mozgott, azt is úgy, hogy ránehezedtem teljes testsúllyal és szép lassan lesüllyedt. Az meg ugye nem nevezhető mozgásnak, mert ha ilyen a reakcióideje (2 másodperc környéke), akkor aligha megyek vele bármire 20-50 km/h mellett. De most talán vége. Imádkozzunk.

Haszprus

(No) Progression

©   Haszprus   |   barátok bringa telódráma

Ha eleget stíröljük a durvadh-t [azon belül a duplaletöréses és a visszafordítós részt], akkor előbb-utóbb le is merünk jönni rajta Reméljük.

Ja és felfedeztünk ma egy új utat a János-hegy tetejéről, ahol előbb én taknyoltam egyet, aztán Orca majdnem [ő a földetéréstől megmenekült, de a bringán ő se maradt rajta ], úgyhogy onnan inkább gyalog toltuk tovább egy darabon.

Egyébként volt ma egy kis fejlődés aminek örülök. Lejöttünk egy olyan szakaszon ahol eddig nem (amit eddig inkább megkerültünk), illetve egy másik szakaszon meg sokkal gyorsabban vágtattam át mint eddig. Az első telóm meg atomszar, szeméttelepre való, meg se moccan, full merev. 15 fokban. Ami azt jelenti hogy az évnek kb. 3/4-ében nem jó semmire, ami nyilvánvaló limitációt jelent, sebességben, kormányozhatóságban, úttartásban. Kurvaélet!

Logikusan gondolkodva viszont most kibírom még egy kicsit, nyáron meg már fog működni rendesen (vagy ha nem akkor szerviz), aztán talán az őszi/téli akciókban veszek vmit.

Haszprus

Katlan + János-hegy

©   Haszprus   |   350d barátok bringa katlan telódráma

Voltunk Gabival meg Orcával a Normafánál. Először elvittem őket a Katlanhoz, ahol legnagyobb meglepetésemre az ugratós részek után valami borzalom sár volt, ott egyszer meg is csúsztam, Orca meg majdnem rám, de szerencsére nem, viszont ő ekkor térdig sáros lett. Úgy döntöttünk visszafordulunk és lejövünk egy másik útvonalon is. Szóval mentünk felfelé, a békés erdei kutyával kirándulós népeknek az édibédi kutyulija pedig megharapta Orcát. Persze rá lett szólva édes hangon a tulaj által: [Bélaaa], nem szabaaad! (Ahol Béla a kutya neve.) Semmi elnézést vagy ilyesmi. Fölfelé egyébként pörgött ki a sárban a kerekünk rendesen.


(A térképen csak a második szakasz látszik, a Katlan nem. Képek & gps by Orca.)

A tetőn betoltunk némi rétest (ami egyébként elég jó volt), közben szétfagytunk (szél volt, meg q hideg), úgyhogy forró csokival / forralt borral enyhítettük fájdalmainkat.

Lefelé pár helyen egész jó tempót jöttem, most is fejlődtem egy kicsit. Mondjuk tegnapelőtt gyorsabb voltam sok helyen de mindegy, a mai az ugye bevárós társas nap volt.

Lefárasztott a túra rendesen.

BTW tavaly évvége felé rendesen rá voltam gerjedve a telócsere témájára amolyan ábrándozás szinten. Elsősorban jobb mozgást akartam, és akkoriban úgy véltem hogy ez a nagyobb telóúton keresztül valósítható meg. Nos nem. A jó mozgáshoz nem feltétlen kell nagy telóút, tulajdonképpen semmi köze hozzá. A teló témáról rég lejöttem már, de végülis a hidegben való működésképtelensége miatt tényleg lehet hogy érdemes lenne már idén telót cserélnem. Nem tudom. Egyrészt kezd kicsit elszabadulni a bringás költekezés, másrészt ilyen időben túl sokat úgyse megyek hegyre. Gondoltam egykor. Dehát ha egész évben ilyen 10 fokok vannak akkor azért mégis, viszont ebben még mindig full merev a teló. Tképpen októbertől kb. áprilisig, azaz az év felében. Szerencsére a munkás felében (azaz nem a nyári szünetben). Na mindegy nem ragozom tovább, a lényeg hogy jó lenne egy mozgó teló, de egyelőre nem akarok erre áldozni. (Update feb. 19. 00:53: tképpen nyáron is szarul mozog szóval…)

Kéne amúgy új fékbetét (a mostanimat tképpen már októberben cserélni javasolták, csak úgy voltam vele hogy egyrészt előbb utánanézek h milyenek vannak, másrészt ilyen esti szintentartó tekerésekhez télre nem kell komolyabb fékhatás), hidraulikus tárcsafék, meg egy jobb hátsó rugóstag is. A hidraulikus tárcsafék értelme az lenne hogy nem kéne a fékbe kapaszkodni ezerrel ha lassítani akarok. Hosszú lejtőn és/vagy erősen rázós terepen igen jól jönne. Ugyanis így nem kéne a parásabb részeken lassan menni, mert meg tudnék állni akkor és ott ahol akarok, mindegy milyen sebességgel megyek.

Amikor megvettem a bringát májusban, naívan azt gondoltam hogy ez most így kész, és 10 évre lerendeztem a bringakérdést

Na ez volt az álmodozó szekció. Bringát egy darabig nem fejlesztek.

Haszprus

No pain, no gain

©   Haszprus   |   bringa telódráma

Két dolog van. Az első, hogy holnap talán tekerni megyünk páran (aszfalthoz szokott társaság), a második, hogy eléggé zavart az a tempó amiben hétfőn bátorkodtam haladni a hegyen. Meg zavar még pár dolog amik azzal vannak összefüggésben, hogy mennyire skillesen bringázok. Nem vagyok elégedett. Szóval az első ok miatt, meg mert a napokban elég sok csapadék hullt alá, felnéztem a hegyre hogy mégis mire lehet számítani holnap, vajon elsüllyedünk-e a mocsárban. A jó hír, hogy nem fogunk.

A második zavart pedig elkezdtem elhárítani egy kis gyakorlással. Eddig nem lépcsőztem, mert paráztam tőle. De itt volt az ideje ezen tovább lépni. A fogas tetejénél van egy két lépcsőfokból álló lépcső, az nyilván megvolt, aztán egy négyes, aztán egy ötös. A négyes valami hihetetlen egyszerű volt, így utólag nem is értem hogy ezt eddig miért nem, pedig tél van és a telóm alig mozog. Aztán lejöttem a János-hegy tetején lévő lépcsőkön is párszor, azok nagyobbak. Következett a hegyoldalban egy lépcső melletti sáv, ahol eddig szép lassan ereszkedtem alá, ott most kicsit tempósabban, illetve megpróbálkoztam magával a lépcsővel is. Elsőre sikerült is, bár éreztem hogy csak hajszálon múlott hogy le bírtam jönni, aztán a második próba közben a lépcsők felénél kénytelen voltam oldalt szökdellve megállni mert nem tudtam stabilan tartani magam. Többet nem erőltettem ezt mára.

Gyerekkoromban minden további nélkül le tudtam szállni a bringáról az egyik oldalra. Tehát hogy még menetközben kerülök a bringa egyik oldalára, és mindkét lábbal arra az oldalra érkezek. Ezt az utóbbi 10+ évben először tegnap játszottam el. Megy, bár egyszer szökdécselnem kellett itt is, és nem túl elegánsan. Majd lesz jobb.

Voltak szakaszok ahol ma se mertem lejönni, és volt még egy-két dolog ahol viszont sikerült fejlődnöm, ezekbe már nem megyek bele.

Szóval ez a nap egy nagy előrelépés volt, itthon hulla fáradtan bealudtam, és most meg fáj mindenem szimplán a szokatlan igénybevétel miatt. (Télen ugyanis nem erdőzök, mindössze kétszer voltam a Normafa classic 7 perces útvonalon + most Orcával hétfőn egy hosszabbon.)

Update 23:20: ja és további előrelépésként könyvelem el hogy a durvadh egyre kevésbé tűnik durvának, egyszer le fogok jönni azon a dupla letörésen talán még idén. vagy ha nem, who cares. ma sokáig álldogáltam a tetejénél de végül inkább nem vállaltam be. talán majd nyáron, amikor ráérek kórházban lenni

Haszprus

Tekernék

©   Haszprus   |   bringa telódráma

Napok óta ugrálok itthon jobb lábbal a bringa bal pedálján, tesztelgetve a teleszkópot. 66,9 kilómnak köszönhetően (vs. 61,9 negatív rekord) már le is tudom koppantani, bár csak néha, szóval nem simán. Ha nem kéne bme-re gyúrni most, biztos kipróbálnám nyakig felöltözve ezt az évszakot legalább egyszer, fotózással kombinálva. Igaz, az őszi hangulat - levelek, stb. - inkább néhány hete volt a csúcson.

Haszprus

Bringa @ home

©   Haszprus   |   bringa telódráma

It's back. 9 nap és 2 óra.

Update 22:10: na aludtam egyet közben, leírom mi volt. Szóval hívtak telón hogy megvan, mehetek. Mentem. Átvettem. Ami történt szerintük: velotrade megtisztította, mert marha dzsuvás volt belül, ennyi. (Meg az egyéb gondjaimat is orvosolták, pl. fékek holtjátékát kisebbre vették. Javasolták hogy hamarosan cseréljem a fékpofákat mert eléggé elhasználtam őket.) Szerintük a teló jobban mozog. Kipróbáltam, a boltnál aszontam a szervizesnek, igen, a különbség ég és föld, és valóban így is gondoltam, így is éreztem. Aztán hazajöttem, beöltöztem, és elmentem a Katlanhoz. Nos ott már nem éreztem így. Mi lehet ennek a hirtelen változásnak az oka? Laikusként a következőkre gondolok:

  1. Hideg van már kint, és tudvalevő hogy a telók hidegben lassabban mozognak.
  2. Bekoszolódott.

Á, az utóbbi 10 km-en csak nem… Gondolnám. De valójában amikor elkezdtem erdőbe járni a bringával a megvétele után pár héttel, drasztikus romlást éreztem a teló mozgásában, úgyhogy akár, passz. A szervizes említette hogy ha még mindig Nemyo, akkor kérjek bele gyengébb rugót, 3-5e Ft körüli tétel + szervizbehurcolás. Talán majd. Érdemes lehet, mert a saját tömegemmel én mindössze a telóút feléig tudom lenyomni. Hát, ez egy konkrét hátránya a fogyásnak

Haszprus

Telólog #1

©   Haszprus   |   bringa idézet life telódráma

5 órája szervizben van a bringám :'((((((((((

Ó, Biciklim, merre jársz vajon?
Kínom keserves, szenvedek nagyon.
Félek, hogy nem fogom már sokáig bírni,
Elkezdek így hát verseket írni.
Szenved a közönség, rosszak a rímek,
Jobban tekerek, mint ahogy ihlek.

Haszprus

Ez nem mozog

©   Haszprus   |   bringa telódráma

Hajduban szervizes véleménye a telómról: hát, ez nem mozog

Szerintem ez garanciális problémának hangzik, a gond csak az hogy természetesen a bolt ahol vettem, hárítja a problémát, mondván hogy ők nincsenek felkészülve komolyabb telók szervizelésére. De ez engem vásárlóként ugyan hol érdekel? Egyéni szoc probléma, az én garanciális ügyintézésem interfésze elvileg az a bolt kell legyen ahol a garanciát nyújtják. Ha most meg óhajtom spórolni a telószervizelés - nem elenyésző - költségeit, vajon valahogy átverekedhetek-e egy olyan megoldást, hogy pl. fizessék ki a másik hely által kiszámlázott szervizdíjat? (Amit ugye defaultból nem kéne kipengetnem, ha normálisan nyújtanák a garanciális szervizhátteret.)

Amúgy olaj- és/vagy rugócsere (kívülről nem tudja megmondani), ha mindkettő akkor 10e Ft környékét bukok azon, hogy nem nyújtják a garis szervizt. Keddre kaptam időpontot, úgyhogy addig még lehet hogy felkeresek a héten további két boltot (Berguson, Bluecet), de ez az ügy lényegén (ti. hogy fizetni kell a javításért/karbantartásért) nem változtat.

Néha sajnálom, hogy nem vagyok az a fajta ember, aki képes asztalt borogatni az érdek-érvényesítéséért.

Haszprus

Katlan #2, DDH

©   Haszprus   |   barátok bringa katlan normafa telódráma

nrg, dap, Attila és jómagam nyomtunk tegnap egy dh-t a Katlannál, ott egy kis ökörködés (aminek inkább szemlélője vagyok), megnéztük a teleszkópomat, én is megnéztem Attiláét - neki szintén egy G-Zero FX van, csak nem 2005-ös hanem 2003-mas, viszont valami komolyabb hátsó teleszkóppal, elöl pedig nem Manitou Axel hanem Manitou Black, a tárcsafék pedig hidraulikus. A helyzet az, hogy iszonyat gyengén jár az első teleszkópom, mint azt már az éjszakai túrán Kicsiével összemérve megállapítottam, illetve régóta gyanakodtam rá, csak eddig nem voltak hasonló gépek körülöttem. Talán olajcsere lenne a megoldás, passz. Örülnék, ha megúsznám ennyivel. Amennyiben ez nem elégséges, akkor nemtom mit kéne tenni, erősen kérdéses hogy miként lehet garanciális problémának beállítani azt, hogy szarabbul jár a teló, mint ahogy kéne, mert hogy mutatom meg hogy hogy kéne? … A bolton múlik, és nyilvánvaló hogy nem fogják lecserélni, noha az is nyilvánvaló hogy a telónak nem így kéne működnie.

A Katlantól aztán visszatekertünk oda ahonnan jöttünk, a Normafa tetejére, majd meglátogattuk a durva dh részt. Hát az a hely továbbra is elég para, egy - ruházat alapján - hardcore dh-s az orrunk előtt taknyolt egy nagyot. Persze nem a ruha teszi az embert, úgyhogy most látszatra én is úgy tűnök mint valami komolyabb dh-s aztán nem. De most már tudom a telóra fogni (Tényleg gáz a teló. Attila szerint: mintha merevvázas lenne. Hát annyira azért nem gáz, de kétségtelenül dobálják a kövek a gépet nagyon, ami azt jelenti hogy a kormányozhatóság és úttartás töredéke az övéknek, a fékezési képességem szintén, mert ugye ha egy kőre amikor rámegyek, nem húzódik be a teló, akkor a kőről való lejövetelkor nincs miből visszarugózzon, ergo addig leszek a földtől távol, amíg szimplán a gravitáció vissza nem húz.) Most már tudjuk miért sérültem le csuklóra, amikor ugrálni próbáltam… Nem nyeli el rendesen a teló az ütést. És talán ezért fáj azóta is folyamatosan (kicsit).

Mi legyen a telóval?

tekerési idő1:24
összidő~4:30
megtett út24,05 km
átlagsebesség17 km/h
max sebesség50,7 km/h
szept 1 óta291,2 km

Update 15:50: jött egy videó (Én nem nyújtok rajta semmi performance-ot, viszont marhára tetszik, és jobban lehet látni rajta hogy úgy kb. miről van szó )

Haszprus

Széchenyi-hegy, Katlan

©   Haszprus   |   barátok bringa katlan telódráma

nrg-vel és dappal nyomtunk egy kis lájtos downhillt. Lájtosat? Hát nem is tom, mondjuk persze a fogalmon belül, hogy downhill, lájtos volt (mit várnánk 4 hónapi bringázás után?), de nekem a keményebb túráim közé tartozott, le is fáradtam. Számomra új terepen voltunk (Széchenyi-hegy, Katlan), kevés kővel, viszont nyomvájúk - amiket nem igazán szívlelek -, akadtak rendesen.

Volt valami erdei trükkpálya is, egy nagy vízmosásban számos nyomvonal utalt arra hogy itt szoktak ökörködni a bevállalós arcok. A vízmosás max mélysége mondjuk olyan 4 méter lehet, és több U alakú útvonalon lehet átmenni rajta (lejtő, majd emelkedő). Van letörés is, van kisebb és nagyobb szimpla lejtő-emelkedő, és van ahol ez egy kanyarral van egyesítve. Utóbbi végéhez a dh-sok hoztak valami prespánlemeznek látszó tárgyat is, mert kezdték kifékezni a talajt az útból, gondolom

Az egyik U betűről van videó amit dap meg a haverja készített nemrég. Quicktime játssza le, nemtom mi a proper kiterjesztése, aviként terjed, és itt van belőle egy screenshot. Átmentünk rajta mindhárman, nekiindulni nagy elhatározást igényel, de benne lenni nem parás. Nrg megpróbálta visszafelé is, amíg egyszer majdnem hanyattesett, aztán akkor úgy döntött hogy most ennyi elég

A teleszkópom viszont elég lassan jár, hiába van 130mm-es útja, egyáltalán nem mozogja ki a dolgokat, dobálja az út a kormányt mint állat. Letöltöttem tegnap egy Manitou Axel 2004-es szerelési útmutatót, ott azt írja hogy 10 használatonként zsírozni kell, ill. a legelején le kell mérni ilyen-olyan besüllyedéseket (terheléssel ill terhelés nélkül), és aszerint beállítani valamit. Természetesen ezek közül semmi se történt meg, és mintha emlékeim szerint eleinte jobban is mozgott volna. Ez nem biztos. Lényeg hogy jó lenne ezügyben valamit lépni. A szerviztől nem sokat remélek, mert náluk már rákérdeztem még az eleje felé, hogy miket kell karbantartani, és alapvetően azt mondták hogy semmit… Ez nyilván nekik jó, mert kevesebb meló, és hamarabb megy tönkre a cuccom is, nekem viszont nem mondhatnám.

A protektorokat kezdem szokni, és örülök hogy rajtam vannak, kevésbé para.

tekerési idő1:02
összidő~2:40
megtett út19,46 km
átlagsebesség18,8 km/h
max sebesség46,9 km/h
szept 1 óta267,1 km