The GuNN Nem, én azt mondtam, hogy a felmérőbrigádok/társaságok (mert ezt nyilván nem maga a TV csinálja, hanem outsourceolja a munkát) mondják azt amit a TV hallani akar, mert az jó reklám, és ha jót mondanak, legközelebb is ők kapják a munkát.
Nyilván nem saccolják félre, hiszen akkor nem lenne nézettség, ami szerintem köztudottan van és, amit nem csak ez a fajta mérés támaszt alá…
Itt azért fordítva is elképzelhető a kauzalitás: nem azért nézik sokan azt amit adnak, mert az jó, és arra kíváncsiak, hanem mert az VAN. Olyan TV-néző biztos vagyok benne hogy sok van, aki ledobja magát a TV elé, és nézi ami jön. Ez nem jelenti azt hogy ő odavan Győzikéért, és igénye volna rá, hanem ezt teszik elé, tehát ezt nézi. Ilyen felállásban pedig a nézettség is baromi megtévesztő. Lehet hogy az afgán tevehajcsárok szexuális szokásairól szóló dokumentumfilmet is ugyanúgy megnéznék.
Lehet ez azért mert: ad1: Nem nézi valójában, csak alszik mellette, vagy megy a TV és ő mást csinál. Utóbbi még közülünk is sokunknál előfordul, nem? (Nálam nem, én már 2 hónapja 0% TV-t nézek.) ad2: Nézi, mert annyira primitív és lusta, hogy fel sem emeli a távirányítót, csak dönti be a sört és bambul arra ami van. ad3: Nem ért külföldiül, az m1-m2 meg unalmas. Mi marad? Két nagy kereskedelmi okádék.
Asszem elég jól körbejártuk.