Az elmúlt 1-2 hétben rexoc házi dolgozatom, ill. egy netmédia órán ajánlott cikk, a szgkulton ajánlott epic 2015 flash, vmint saját utánaolvasásaim kapcsán elég érdekes dolgokat tudtam meg a Google-ről. Sajnos nincs időm jobban kifejteni, mert ebben a percben már a bme-n kéne legyek. Nem kispályázik a cég, érdekes ami a terveiben szerepel. Mi pedig csak használjuk a szolgáltatásaikat, egyre többet, mint a birkák/zombik, kinek hogy tetszik.
Ők egyre többet tudnak rólunk, és egyre jobban beleavatkozhatnak abba, hogy mit látunk a neten, mire költjük a pénzünket. A Google kb. összes létező szolgáltatása (google, web accelerator, toolbar, gmail, history, analytics, orkut) a személyes adataink birtoklását eredményezi számukra, és gőzerővel fejlesztik azokat a technológiákat, amivel ezeket az adatainkat fel is tudják dolgozni. Mesterséges intelligencia iszonyat keményen befigyel. Tartalomosztályozás. Google newst ha látta már valaki, vagy pl. a Google movie reviewst. Ez utóbbi mintapéldája: rákeresel google-ben arra, hogy movie: jim carrey
, és megkapod jim carrey szereplésével készült filmeket, osztályozva egy ötös skálán, amit a google az alapján készít, hogy a weben talált mondjuk 100 reviewban mégis miket írnak róla. Tehát nem számok átlagolása, hanem emberi nyelven írt értékelések számszerű adattá átalakítása történik. Párosítsátok ezt az imént felsorolt privacy-érzékeny szolgáltatásokkal.
A Gmailnél azután is megmaradnak a leveleid, miután letörlöd őket, vagy megszűnteted a Google Accountodat.
Residual copies of deleted messages and accounts may take up to 60 days to be deleted from our active servers and may remain in our offline backup systems. (gmail privacy policy)
Az offline backup rendszerben megmarad az infó, arra a 60 nap nem vonatkozik. Most ez egy 15 megás web account esetén nem valószínű, hogy problémát okozna, de 2 giga az egy embernek a komplett levelezése.
- Google's new toolbar - egy cikk 2005 februárból. Ez annak is szemet szúrhat, akit esetleg a Google körüli privacy kérdések nem izgatnak. Ne a júzer oldalról nézzük, hanem a kereskedelmi oldalról, majd ennek hatását a júzer oldalra.
- Bettina Fabos: The Commercial Search Engine Industry and Alternatives to the Oligopoly - A keresési eredmények manipulálása, manipulálhatósága. Reklám a keresési eredményeken keresztül. Alapjaiban nincs benne semmi új, de akit érdekelnek a részletek, az biztosan talál olyat amit eddig nem tudott.
- EPIC 2015 - Evolving Personalized Information Construct, egy jövőkép a google, amazon, microsoft részvételével 2015-ről.
- 10 Google Headlines You Don't Want To Read - Persze, ez kicsit vicces, de ezen témák közül némelyik egészen reális probléma, amit mi is felvetettünk pl. netpolon. Gondoljatok bele. Lehet hogy maga a cég nem gonosz elvek mentén működik, de ahol többezren dolgoznak, ott akármikor befigyelhet egy alkalmazott aki szépen elkezdi mondjuk árulni a levelezésedet, vagy akármilyen adataidat. És a Google-nél sok adatod van. Megemlítettük azt is, hogy simán volt olyan cég már a történelem során, amelyik ha csődbe ment, fogta magát és eladta a felhasználókról készült adatbázisát utolsó pénzforrásként…
"Á, a Google nem tenne ilyet!" - Mondja a gyanútlan júzer. Persze, lehet, tegyük is fel. De valaki az alkalmazottak közül? Na ezeken a dolgokon filózzatok el, amikor mindenkinek ajánlgatjátok a google számtalan szolgáltatását.
Update 12:58: nesztek, 13:00, így múlt el egy jelek előadás itthon blogolva. Mindazonáltal fontosnak tartottam kifejteni a fentieket. Térdre vezéretek előtt.