Haszprus

BKV 2008: Több átszállás, kevesebb járat

©   Haszprus   |   bkv life szánalmas

BKV 2008: Több átszállás, kevesebb járat - Index.

Mert megérdemeljük A 14/114-es ill. 86-os megkurtítása határozottan röhej, előbbi járatok rendszeresen fullon (!) vannak (ráadásul a 4-es metróra hordanák a népet), a 86-os eltűnése pedig jelentős utazási időtöbbletet jelent az amúgy sem rövid úton azoknak, akik a 3-as busszal érkeznek és észak felé haladnának Budán. Csepelen a 38A-t nyírják ki, bevallottan utasvesztéssel számolva. Mert ugye a II. Rákóczi Ferenc út is arról híres hogy ott sosincs dugó, üljön persze mindenki autóba További ritkítások, járatmegszűntetések és -kurtítások a cikkben.

Most már értitek, miért népszerűsíti Demszky a bicót. Hamarosan úgyse lesz itt más

De persze a taxi jellegű (kihívható) éjszakai járatokra marhanagy szükség van a hegyvidéki kerületekben (ahol ugye tipikusan nem telik autóra/taxira), nem beszélve a mozgáskorlátozott-barát közlekedési eszközökről vagy liftekről a metróba állomásonként milliárdokért, meg ilyesmi. Fenti járatritkításoknak köszönhetően a többségből is mozgáskorlátozottat csinálnak Tekintsétek inverz felzárkóztatásnak. Rulez.

Csak azt nem értem, hogy ha Bp-en vissza akarják szorítani az autózást, akkor a BKV-t miért nyírják, és a 4-es metró projekt legutóbbi pármilliárdos költségcsökkentésében miért pont a kelenföldi P+R parkolót vágták ki…

RSS: hozzászólások ehhez a bejegyzéshez 23 hozzászólás

Szólj hozzá Te is!

Ezzel a mozgáskorlátozott-témával az az egy baj, hogy únió, meg mittomén, ergo kötelező (ha nem is explicite, de implicite mindenképp).
A többi fronton meg shame on bkv. Egyre többet húznak le rólunk, egyre több hátszelet kapnak az államtól, mégis folyamatosan romlik a szolgáltatás minősége. Minket már félnáci szinten ellenőriznek, valahogy mégis ugyanúgy randalítozik a kisebbségi banda és alszik a hajléktalan az összes járművön.
Felújítják a metrómegállókat, meg 4-es metró, meg combino, de a 4-6-osra 10 perceket kell várni sokszor, Csepelről egy óra eljutni bárhova (lol, ennyi erővel jöhetnék a vonzáskörzetből is akárhonnan), stb.

2) qnadam (nem regisztrált)
Speciel a hegyvidéki járatokat nem érzem problémásnak. Attól, hogy ott többen autóznak, még kell lennie tömegközlekedésnek, ami még így is jóval ritkább, mint bárhol másutt.

qnadam, ok de ha a bkv költségvetése korlátos (és az), akkor ne ott szüntetgessen már, ami járatok 5 percenként járnak és fullon vannak (14-114 de felmerült az is, hogy a piros 7-es és 173-as járatok megszűnnének, vagy hétvégén nem közlekednének.) hanem ott ahol eleve a madár se jár, de ha mégis, akkor autóval/taxival…

7-173 dologról annyit, hogy a 4-es játékmetró kapcsán azt is hallottam már, hogy minek a 7-es, elég járatni a buszokat Újpalotáról mittomén a Bosnyákig vagy a Hungáriáig, és ott akkor a buszonként párezer ember cammogjon le a föld alá, szálljon fel a metróra, és menjen vele pár megállót, ha pl. a Nagykörúthoz akar jutni. Elmebeteg, tényleg.

Nekem is feltunt. Az 54-55-os busz regebben napkozben meg 7-9 percenkent jart. Most kora reggel csucsidoben 7:00-tol 7:26-ig vartam arra a tetves buszra, csak azert, hogy a 136 ferohelyu jarmure 150-edik utaskent felpreselodjek.

Hihetetlen, hogy mit megengednek maguknak! Tobbszor telefonaltam mar, hogy ezt azonnal orvosoljak, mert igy meg marhakat sem lehet szallitani, nem hogy embereket! Hova ritkitjak a jaratokat, mikor mar igy is egymas szajaban utazunk reggelenkent? Aki a jaratokat szervezi, utazott mar valaha kora reggel buszon?

Sajnos nem is vagyok meglepodve, ha sokan nem vesznek berletet. En egyike vagyok azon naivaknak, akik kifizetik erte a penzt, annak remenyeben, hogy egyszer majd jobb lesz. (persze ezt csak azert teszem, mert ha nem fizetem ki, akkor egyertelmu, hogy jobb nem lesz, ugyhogy ez a kisebbik rossz)

Vannak dolgok, amik egyszerűek. Ez is, csak emellett még értelmetlen is. Jó lenne már partizánháborút indítani, mert elvileg a BKV/Demszky Corp. Értünk van.. mi lesz, ha bemorciznak? :0 Ugyanitt olcsón molotov koktél eladó, hogyan robbantsuk fel az illetékest melléklettel.

Sírok tovább..

7) HBP. (nem regisztrált)
Nekem a kedvencem az 53-as buszjárat.
Csúcsban tömött, egyébként - este, napközben, hétvégén - hóTT üres, 2-3 nyúgdíjas ül rajta, mégis iszonyat gyakran jár, a többi helybeli buszhoz képest.
Bezzeg a 139-es valami negyedóránként jár… Sokkal nagyobb szükség lenne rá, egyetlen járatként a 2-es metró felé…
Teszem hozzá, ráadásul ezen az 53-as hegyvidéki környékén olyan ordas újgazdag emberek laknak…3 évig jártam oda suleeba… Egyszer egy oszt. Kirándulásnál, a Normafa közelében 30 gyerekből majdnem csak nekem volt érvényes bérletem, pedig nem is vagyok stréber.

A fele hamis adatot diktált be az ellenőrnek, a többiek meg egy lyukasztott jegyet adtak gyorsan körbe egymásnak az ellenőr háta mögött.

Érdekes társadalmi felmérés volt.
Én, elvált szülők gyereke, akinek nem volt pénze mobilra, hifire, vett bérletet, ezek meg soha.

Én lúterként úgy hittem, azér' kő jegyet vagy bérletet venni, mer' ez szolgáltatás, vagy az egészet az összes magyar - tehát nem bp-i - adófizú pénzéből finanszírózzák, vagy rendes áron megfizetik, akik valóban használják.

Másik, sajnos egyáltalán nem kap annyit, amennyit kellene, de rossz is a belső működése.

BKV-t annyira nem szidnám, pénteken beesett a metróba a mobilom, és másnap visszaadták, pedig most diszkonjuktúra, nemjólét van, el is csenhette volna a BKV-s, de mégse.

A 4-es metró meg suxx, még most sem késő megváltoztatni a nyomvonal egy részét. Szánalmas földalatti villamos szó szerint.

Részletek: H-B-P jó olvasást, félpropaganda. De igaz!
Viszontolvasásra: HBP.

8) HBP. (nem regisztrált)
NeoXon, A helyi képviselőknél, önkormányzatnál, minden lehető ép fórumnál, aztán BKV utasszolgálatánál verni kell szép finoman az asztalt, hinni a képviseleti demokráciában, ha nem tetszik a rendszer.
Haszprus, egyetértek, tényleg fura, valaki nagyon csókós ott hegyvidéken, hogy tök üres buszok keringenek 5-6 percenként hétvégenként, agyonhasznált vonalak meg hétköznap ritkábbak, ott lakom, tudom.

HBP.,
Én, […] akinek nem volt pénze mobilra, hifire, vett bérletet,
Most már tudod, hogy miért nem volt
vagy rendes áron megfizetik, akik valóban használják.
A bkv utasai kb. harmadáron kapják ezt a szolgáltatást, hiába veszik meg a bérletet, a többit még így is az állam adja mellé.
A 4-es metró meg suxx, még most sem késő megváltoztatni a nyomvonal egy részét.
Háát, hogy nem késő… nemtom… attól függ mit nevezünk későnek. Az biztos, hogy átrakni a nyomvonalat irgalmatlan időbe kerülne, ami ugye pénzt is jelent, és elmaradt bevételt/megtakarítást is.
Szánalmas földalatti villamos szó szerint.
Az.

BTW a Mese a játékmetróról írást már olvastam az eredeti helyén.

10) HBP. (nem regisztrált)
azt szerettem volna kifejezni, hogy persze, azért van mobilom már, de kevesebb, épp hogy átlagos családi kasszából is kitudtuk fizetni, olyan osztálytársaim (xi ker. Naná), akiknek 2 méteres hűtőjük volt, az erdő szélén laktak, 2 autójuk volt, blicceltek keményen, de szidták a BKV-t, cigányokat, rendőrőket…

Amúgy érdekes, a Mese a játékmetróról szerzője, ha való világbeli, nem mérnöki-műszaki (mint pl a közlekedésről tudományos értekezés) kérdésekről van szó, egy beszükült alak ám, meg egy moderátor az indexen. Fura, mennyire részrehajló tud lenni, de ilyen az a Hamster is.
Ezért sem ajánlom általában a topicjaikat, honlapjukat.
Metróból jókat írnak, egyébként cudar kettősmércések.

11) Zeal_ (nem regisztrált)
Haszprus, naja, haramdáron, de azért kiváncsi vagyok, hogy piactörvényei meg miegymás szerint 24eFt-ért pontosan ki tudná megvenni a bérletet? Vagy mondjuk lehetne azt is hitelre, mint a hüttőszekrényt

Amúgy a 86-osban még az is vicces, hogy x * 10e6 forintért kiépitettek egy elég korrekt informatikai hátteret a 86-os délbudai szakaszára, nem rég. Most akkor az mégse kell?

A metró tényleg egy szánalmas földalatti villamos lesz. Ráadásul meg akarják szüntetni majd a hetes buszokat, amik végre jóóóóók! Gyalog gyorsabban megjárok egy megállót, mintha le-fel mozgólépcsőznék, várnék, utaznék… *Sóhaj* Olthyer for preZident.

Anett

Illusztráció (low quality): Egy random csütörtök este 21:30 körül (!) a csepeli hév közönsége. For your consideration: ez a legkevésbé tömött, középső kocsi.
Konklúzió: igen, plz, járatritkítást.

Azt írta az index, hogy hétfőn menjen inkább autóval. Én úgy döntöttem, biciklivel megyek, és a fenti kép is csak megerősített. Aztán kiderült, hogy nem is hétfőn, inkább szerdán, de ettől nem gondoltam meg magam. Majd ne üssetek el, jó?

mainframe, úgy látom, a csomagtartón még nem utazik senki.

Viszont a MÁV valamit nagyon eltalált itt a Budapest - Győr vonalon, mert Talent motorvonatok járnak, bekamerázva, hangtalan, tiszta, szép, tágas és még kényelmes is. Komolyan öröm ilyennel utazni… A BKV utasokat meg sajnálom… Ritkán járok BKV-val, de akkor is minimálisra redukálom az eszközeik használatát.


Hedge: Igen, azok nem rosszak. Mindig minden vonatnak olyannak kéne lenni. (De térjünk erre vissza öt év múlva, kíváncsi vagyok, mennyire amortizálódik le.)

Montana, Na erre mondok egy vicces dolgot. Ülök minap az egyik ilyen talenten. Felszáll négy roma fiatal. Hangosan dübörög a walkman mobilból valami magyar diszkósláger és a gyerek vadul ugrál és táncol fent az ülésen. Erre egy dobozhang megszólal a hangszórókból és megkéri a fiatalokat, hogy azonnal foglaljanak helyet… Aztán azok csak pislognak… Mert ugye ezek a vagonok már be vannak kamerázva keményen Bár ez csak egy dolog tudom, de én még mindig hiszek abban, hogy az emberek végre értékelik azt, hogy nem 35-40 éves szarokon kell orrukat befogva, kabátjukat összehúzva fagyoskodva utazniuk… Egymás hangját nem hallva… Mocsokban…

Hedge, Ellenpéldának viszont nézzük meg, hogy néznek ki azok a Desirók, amik Bp-Esztergom között rohangásznak… Össze van karcolva meg taggelve az ablaküveg rengeteg helyen. Asszem ezekről a vonatokról lespórolták a kamerát :-/

Tamás, vagy azt taggelték le elsőként

Én imádok autókázni.

Szerintem az a legjobb közlekedési eszköz.

Ha rajtam múlna, az egész bkv-t meg mindent felszabadítanám és tele lennénk csupa-csupa autókákkal.

Jó sokkal! Nagyon sokkal.

Hozzászólásod:


Nem vagy bejelentkezve, de...

A)
hozzászólhatsz regisztrálatlanul...

B)
ha regisztrálva vagy, bejelentkezhetsz...