life - 2007 november - 6 megfelelő bejegyzés

Mutass mindent

Jelöld be, hogy főbb mely kategóriákat akarod olvasni, vagy ha csak egyet: kattints a nevére.


Haszprus

Languages ranking

©   Haszprus   |   life

Gimiben (9-12) az osztályunk nyelv szerint két részre volt osztva: angol-spanyolosok és német-franciások. Elvetődtem a Wikipediára, és a következő megfigyelésekre tettem szert:

Native speakers (m) Total speakers (m) Ranking
German 100 128 10
French 65-109 115-500 3-7
English 309-380 1800 1 or 2
Spanish 322-400 400-500 4

Szerintem jobban jártunk. Persze lehet hogy angolul meg egyébként is megtanul az ember…

mainframe

Reklámszünet, faszom...?

©   mainframe   |   film life reklám szánalmas tv

Nem, nem, és nem akarom elhinni, bazmeg, hogy az RTL Klubon részletes, 15-20 perces rallyhíreket kapok bazmeg a filmem KÖZBEN, a reklámszünetben (nyilván a kötelező 15 perc reklám után, pluszban...). Rendesen, kommentátorral, mindennel, ilyen összefoglaló. Mikor nézném a Ponyvaregényt, faszom. Hát hova bír még lejjebb süllyedni a magyar kereskedelmi televíziózás, faszom? Kurvamód fel vagyok baszva, ha nem lenne kivehető a szavaimból...

Haszprus

BKV 2008: Több átszállás, kevesebb járat

©   Haszprus   |   bkv life szánalmas

BKV 2008: Több átszállás, kevesebb járat - Index.

Mert megérdemeljük A 14/114-es ill. 86-os megkurtítása határozottan röhej, előbbi járatok rendszeresen fullon (!) vannak (ráadásul a 4-es metróra hordanák a népet), a 86-os eltűnése pedig jelentős utazási időtöbbletet jelent az amúgy sem rövid úton azoknak, akik a 3-as busszal érkeznek és észak felé haladnának Budán. Csepelen a 38A-t nyírják ki, bevallottan utasvesztéssel számolva. Mert ugye a II. Rákóczi Ferenc út is arról híres hogy ott sosincs dugó, üljön persze mindenki autóba További ritkítások, járatmegszűntetések és -kurtítások a cikkben.

Most már értitek, miért népszerűsíti Demszky a bicót. Hamarosan úgyse lesz itt más

De persze a taxi jellegű (kihívható) éjszakai járatokra marhanagy szükség van a hegyvidéki kerületekben (ahol ugye tipikusan nem telik autóra/taxira), nem beszélve a mozgáskorlátozott-barát közlekedési eszközökről vagy liftekről a metróba állomásonként milliárdokért, meg ilyesmi. Fenti járatritkításoknak köszönhetően a többségből is mozgáskorlátozottat csinálnak Tekintsétek inverz felzárkóztatásnak. Rulez.

Csak azt nem értem, hogy ha Bp-en vissza akarják szorítani az autózást, akkor a BKV-t miért nyírják, és a 4-es metró projekt legutóbbi pármilliárdos költségcsökkentésében miért pont a kelenföldi P+R parkolót vágták ki…

Haszprus

Négykor kelés - első heti tapasztalatok

©   Haszprus   |   fáradtság life önmenedzsment

Hétfő óta hajnali négykor kelek. Ez a célkitűzés. A hajnali órákat valami hasznosra akarom fordítani. Meg félig-meddig öncélú kísérlet is, hogy megbírkózom-e a feladattal.

Mennyire sikerül betartani? Nos eddig napról napra kevésbé Mára eljutottam oda, hogy bár 4:20-kor csörgő nélkül magamtól megébredtem (!) (elfelejtettem este beállítani), mégis visszaaludtam kilencig (azaz hiányzott az erő ahhoz hogy fel is keljek). Általában egyébként 5-6 között sikerül az ágyból kikászálódnom (ismételt csörgő nélkül, ugyanis az első csörgés után nem kérek többet). Hogy ez mennyire tekinthető jó eredménynek, az végülis relatív, hiszen úgy általában nem rendelkezek önkontrollal elalvás ill. felkelés témakörében (Gyakran össze-vissza pörgök.)

Tapasztalatok: főleg a hét elején egyrészt délelőtt, másrészt olyan 15-től folyamatos fáradtság. Ahogy egyre jobban hozzászoktam a dologhoz, ez egyre kevésbé jelentkezett, és egyre tovább bírtam fent lenni. Ami egy bizonyos szinten túl már nem kívánatos, hiszen korán kéne elaludnom.

Folytatom a projektet további előrelépést remélve

Haszprus

Új kihívás

©   Haszprus   |   bringa howto life önmenedzsment

Hajnali négykor kelek (és 20-kor ill. 20 előtt fekszem… illetve feküdnék). Hétfőtől. Eddig kétszer sikerült ennek köszönhetően bringáznom reggel. Először hétfőn, aztán ma (szerdán). 4 illetve 6 fokban. Ma a szél is fújt, elég cudar volt (éreztem térdnél megerősített téli termogatyán és térdmelegítőn keresztül ). Kedden sajnos nem volt elég a 4-től 12-ig (akkor van előadásom) eltelő idő, hogy elinduljak.

A dolog főcélja egyébként nem az, hogy reggelente bringázni menjek, de egyelőre ez valósult meg. További fejlemények később.

Update nov. 08. 05:52: ma esett az eső úgyhogy bringa elmaradt. Nembaj, csinálok mást, úgyse a bringa a cél.