film - 2007 - mainframe bejegyzései - 17 megfelelő bejegyzés

Mutass mindent

Jelöld be, hogy főbb mely kategóriákat akarod olvasni, vagy ha csak egyet: kattints a nevére. mainframe ezekben a témákban írt:


mindet
jan
feb
már
ápr
máj
jún
júl
aug
sze
okt
nov
dec
2009
-
-
-
-
-
-
-
-
mainframe

Beowulf 3D

©   mainframe   |   film

Beowulf (2007) - Vasárnap sikerült megtekintenem ezt a művet a Palace Westendben, 3D változatban. Ez a verzió egyébként kizárólag ebben a moziban megy, máshol ne keressétek. Persze ennek (mind a monopolhelyzetnek, mind a technikának) megvan az ára is, így nemkevés (1750) köztársasági váltót kell kipengetni egy jegyért. Kapunk egy csini 3D-s szemüveget (engem a régi SZTK-s időkre emlékeztetett, de hát erre jó így is), és mindössze 1 db reklám (és 0 db előzetes, pedig azt szeretem) megtekintése után már jött is a film.

Az animációs technika is elég újkeletű, lévén élő szereplőkkel vették fel, és utólag húzták rájuk a rajzolt textúrákat. Ilyet már 1-2 helyen azért láthattunk (pl. A Scanner Darkly, vagy a Polar Express), de még mindig nem számít megszokottnak. A legtöbb dolgot elég jól meg is csinálták, csak 1-2 helyen voltak gondjaim, pl. a királyné esetében nem tudom h a színésznő volt ennyire faarcú, vagy csak nem sikerült jól a modellezés, vagy a kitalált textúráknál, mint amilyen Grendel vagy a sárkány bőre, kicsit mintha kezdetlegesebbre sikerült volna a hatás. De ez igazából csak a csomó a kákán, mert egyébként teljesen jó és élvezhető a mozi.

Látszik hogy 3D-re van optimalizálva a dolog, sok jelenetben vannak olyan elemek amikről süt hogy azért tették oda/csinálták úgy, hogy a 3D hatással lehessen izmozni. De persze ez jó, mert hát ettől lesz egyedi az egész. 16-os korhatárt kapott a dolog, pedig szerintem hellyel-közzel beleférne ez a 12-esbe is, én legalábbis nem találtam túl durvának sem az ábrázolást, sem a nyelvezetet (mindkettő alól 1-2 kivétel akadt csak). A történet a Beowulf-mítoszból táplálkozik, meglepően hűen, egyébként. Csak 1-2 dolgot ad hozzá a történethez, de azokat is úgy, mintha az eredeti lenne a hivatalos verzió, az a pár részlet pedig a háttérben megbúvó titok, ami nem került bele a legendákba (tehát nem kell a 300-ban látható vad elrugaszkodásokra számítani). Van némi óangol is benne, ha jól éreztem, kissé lebutítva, hogy azért a nézőknek legyen egy kis sikerélményük.

Összességében szerintem totál megérte, még akár sima verzióban is sokkal jobban mutat vásznon, nagyban a dolog mint képernyőn (bár így még nem volt hozzá szerencsém, csak gondolom). Főként a vége felé vannak ütős effektek (a sárkány elleni harcban pl.), de szépen elszórták az egész film során a dolgokat, hogy minden percre jusson. Engem végig lekötött, és tetszett, kb. jól ültek a poénok, az akció, és jól vitték a történetet is. Ez egy 9/10, simán.

mainframe

Reklámszünet, faszom...?

©   mainframe   |   film life reklám szánalmas tv

Nem, nem, és nem akarom elhinni, bazmeg, hogy az RTL Klubon részletes, 15-20 perces rallyhíreket kapok bazmeg a filmem KÖZBEN, a reklámszünetben (nyilván a kötelező 15 perc reklám után, pluszban...). Rendesen, kommentátorral, mindennel, ilyen összefoglaló. Mikor nézném a Ponyvaregényt, faszom. Hát hova bír még lejjebb süllyedni a magyar kereskedelmi televíziózás, faszom? Kurvamód fel vagyok baszva, ha nem lenne kivehető a szavaimból...

mainframe

Tíz csapás

©   mainframe   |   film

The Reaping (2007) - Mainframe horrort nézett, OMG. Ennek a filmnek az alapötlete tetszett, bírom a vallási témát. Ez persze csak érintőlegesen és hollywoodian az, de a végeredmény egész nézhető és kellemes (amennyire egy horror az tud lenni). Jók a szereplők, jók az effektek, a kiscsaj a legjobb már megint... Legjobb a sztori, amihez jó a felvezetés, jó a múlt, jó minden. Legjobb a végén a kötelező csavar, amit ezúttal még Mainframe sem tudott megsejteni. Egyetlen egy hatalmas logikai buktató van benne: Mégpedig: Ki gyújtotta fel a papot? Mert ugye épp telefonon, önhibáján kívül rossz nyomon vezette a főcsajt. Akkor a sátán miért gyújtotta volna rá a kérót, pont hogy neki kedvezett az öreg. Az isten meg lehetne olyan jó fej, hogy a saját hőseit nem máglyahalállal figyelmezteti arra hogy hülyeséget beszélnek. Jöhetett volna egy angyal, aki a glóriájával tarkóncsapja a papot h Rosszul gondolod, öreg... Ja, és egyvalami nem tetszett: Értem én hogy a falu csak elsőszülöttekből áll. De miért csak a felnőtteket látjuk elégni? Ne tessék finomkodni, ha már hangulat van, és vesszenek a gonosz szektások, akkor ne aprózzuk, látni szeretném az 5-10 éves korosztályt is elhamvadni a tisztítótűzben. Szóval a cucc ajánlott, egy 8/10-et adnék neki. Meg lehet tekinteni, biztonságos.

Jaj, és a csaj tudományos okfejtése az eredeti tízcsapásról keményen oszt, nekem nagyon bejött! Nem tudom mennyire korrekt mondjuk, de jól hangzott...

mainframe

Hannibal Ébredése

©   mainframe   |   film

Hannibal Rising (2007) - Lecter doktor az egyik kedvenc filmes karakterem, amihez azért hozzátartozik hogy már önmagában Anthony Hopkins is a siker záloga lehetett, de bíztam benne hogy maga a karakter is tetszik, nem csak az őt megformáló színész. Ezért is volt érdekes megnézni az első Hannibal-filmet amiben nem Anthony Hopkins volt a főszereplő, hanem egy fiatalabb srác. Ebben a műben ugyanis valóban a gonosz születésének lehetünk tanúi (már a Vörös Sárkány is ezt a vonalat pedzegette, de abban Lecter csak egy fájdalmasan kicsi mellékszerepet kapott), Hannibal gyerek- és fiatalkora a téma. Bár kicsit koncentráltan. Túl rövid szakaszt túl részletesen fed le a film, szerintem.

mainframe

Final Fantasy VII: Advent Children

©   mainframe   |   film

Final Fantasy VII: Advent Children (2005) - Imdb szerint 7,6 ami igen jó. Én nem tudtam ennyire élvezni, bár le kell szögezni, roppant látványos, a computeranimáció legjavát mutatja be. Lévén ugyanúgy készült, mint a közismertebb, és hogy megmondjam, közkedveltebb Final Fantasy: The Spirits Within. Csak ez későbbi. Ámde, míg az előző film teljesen érthető, kerek, egész történet volt, itt nem szórakoztak a kívülállók (akik nem játszották szét az agyukat a valamilyen konzolra írt játéksorozattal) beavatásával, a nyakunkba van zúdítva a világ egy minimális kis ismertető után, ezer névvel és karakterrel, akik pont ugyanúgy nem mondanak semmit az egyszeri embernek, mint amennyire nincs semmi szerepük. A sztori is elég mélyrepülő üzemmódban van (3 rejtélyes valaki keres valamit, a jófiú meg harcol velük úton-útfélen, és közben megmenti a világot), a látványvilág meg kicsit átesett a ló másik oldalára, és annyira a legirreálisabb részeket ragadták ki mind a sci-fi, mind a fantasy részlegből, hogy negyed óra után szédülsz és fáj a fejed. Röpködve harcolnak akkora kardokkal amiket egy bika sem tudna elhúzni, böszme nagy motorokon hajtanak végre cirkuszi akrobatamutatványokat, és így tovább. Alapvetően ezt azért nem lenne szabad felróni, mert ez az egész FF alaphangulata, a játékok is ilyenek voltak, ezt a stílust a FF teremtette meg. Én azért rovom fel mégis, mert ez egy standalone film, amit nekem is értenem kéne, aki nem vagyok japán gamerállat. Mert így elég élvezhetetlen. Olyan volt, mint egy másfél órás techdemo, amilyeneket a benchmark programokban látni. Öröm a szemnek, fájdalom az agynak. Nálam 3/10, azt is a megvalósításra kapja.

mainframe

Mainframe rettentő hétvégi filmözöne

©   mainframe   |   film

Horvátországi fellépésre igyekezvén, és vissza (2x8-9 óra) a buszon filmek nézésével ütöttük el az időt. Többnyire a Bár ne tettük volna... gondolat fogalmazódott meg bennem, bár lehet hogy csak nyűgös voltam a hosszú út miatt. No, kaptok egy listát, képek nincsenek, elvitte a rézfaszú bagoly.

A Tűzben Edzett Férfi (2004) /Man on Fire/ - Denzel Washington és Dakota Fanning (aki tényleg félelmetesen jó színész kislány létére) neve fémjelzi a filmet, illetve egy állítólag igen vérmes, jó könyv, ami alapján íródott. A film kevésbé volt jó, (bár az imdb 7,5/10re taksálja, ami ott kifejezetten nagyonjó) nekem túl vontatott volt a sztori, és idegesítő a kamerakezelés és a látványvilág. Olyan Harcosok Klubja-módra berántják gyakran a képet, meg mindenféle grunge effekteket tesznek rá. Szerintem ez egy akció/krimibe nem illik. El is aludtam rajta. A vége beindul, de hamar lepörgetik, és az egész kicsengése is eléggé a céltalan vérengzés felé húz. A könyvben más a sztori vége állítólag, ott még kvázi-happy-end sincs. Nálam 5/10

A Nyakörv (2005) /Danny the Dog/ - Egy számomra eddig tökismeretlen Jet Li film, amiben egy unszimpatikus pénzbehajtó bácsi a kölyök Jet Li-ből harci kutyát nevel (szó szerint!), és őt használja az alvilág töbi tagjának megfélemlítésére. Verekedős, múltbanvájkálós. Van még benne Morgan Freeman, szóval nem rossz. (imdb 7,1/10, nálam 7/10)

300 (2006) - Másodszor nézve, elismerem, egész tűrhető, bár mivel csupa hasonszőrűvel néztem, pár jelenetnél volt nagy anyázás meg fogszívás. De ha megerőszakolom az agyamat, és elfelejtem hogy ez itt Leonidasz és a spártaiak, akkor egész jó. Mondjuk 7/10.

Csontdaráló (2005) /The Longest Yard/ - Haszprus már látta, most már én is. Adam Sandler nem jó. Amerikaifoci-játékosnak még hiteltelen is. Nem kifejezetten vígjáték, inkább ilyen kis könnyed film, különösebb veretek nélkül. Szódával elment, bár a börtön-scene is tök gáz benne, atomlazára van véve (Sandlert még jól megverik az őrök csak úgy zsigerből, később viszont 3 smasszer nem bír kiprovokálni egy verekedést a fekete könyvtárossal, így elkullognak...wtf?!). 5/10

A Sziget (2005) /The Island/ - Ezt is már másodszor, de még mindig jónak tartom. Jó látványvilág, jó sztori (kicsit bontogathatnák hosszabban, átmenetesebben, és lehetne kevesebb menekülés, de így se rossz). 8/10

mainframe

Lány a vízben

©   mainframe   |   film

Lady in the Water (2006) - M. Night Shyamalan újabb filmje, a viszonylag jó, mondjuk akár többször is nézhető Falu után. Az imdb szerint 6,2-es, szerintem nem ilyen jó. A sztorija (a főcsajt is Storynak hívják egyébként) a bevezető kiokosításból azonnal sejthető, így nincsenek meglepetések a filmben. Vagy ha vannak, akkor azok szánalmasan bugyuták. A vége felé a szerepek keresgélése és cserélgetése például nekem nagyon bénán hatott, míg az is, hogy egy nagy bérház majdnem összes lakójához odaállít egy ilyen történettel, hogy itt ez a vízitündér, segítsünk neki hazamenni és védjük meg a farkastól, ÉS MINDENKI SZÓ NÉLKÜL HISZ ÉS SEGÍT NEKI.

Ez a film nagyon-nagyon elrugaszkodott. Olyan, mint egy rögtönzött estimese, amit egy 8 éves kislány talál ki a 4 éves húgának. Az elnevezések is bénák, a valami csoda folytán mindent tudó, de semmit mondani nem akaró keleti asszony is, és az is, hogy a csúnya rossz kritikust jól megeszi a farkas (üzenet: kritikusok, ne merjétek szidni a filmet). De igazából minden szereplő valami hihetetlenül agyament ötletből született, ott van például a csávó, aki keresztrejtvények 1-2 szavából jósolja meg hogy mit kéne most tenni, vagy a gyógyítónak hitt nő, aki 70 éves létére ölelgeti a haldokló vízitündért, és komolyan hiszi hogy attól meggyógyul (realitás rulz), meg a rejtvényes csávó kisfia, aki meg müzlisdobozról olvassa le a titkokat (X-képesség a családban, yeah). . A történet túl gyorsan fejlődik ki, szinte semmi suspense-t nem kapunk, nincs miért izgulni. (Az ugye evidens, hogy csak happy end lehet a vége, szóval sok esélyt nem hagy a dolog a találgatásoknak.) Vártam a végén valami olyan szintű csavart, mint a Falu-ban, de nincs. Állunk hülye fejjel a medence szélén, a filmes élményt meg elvitte a nagy sas. 3/10

mainframe

Bloodrayne

©   mainframe   |   film

Bloodrayne (2005) - No, ezúttal röviden: atomszar, alig nézhető, hülyeségekkel teletömött fantasy vámpíros film szar effektekkel (holott ezeket az újkeletű, gyenge sztorijú hollywood-i vámpíros vackokat egyedül az viszi el, ha bármi). Külön kiemelném a míves acéllemezből kivágott kardokat, illetve hogy a vámpírok kutyaközönséges módokon képesek maghalni (pl elvágod a torkát, hasbaszúrod, stb...), ellenben ugye napfény, meg víz, meg kereszt... Szóval érezzük hogy csúcsragadozók. Alakítások nagy nullák, mindenki faarccal beszél, a főgonosz egy jelenetben kétszer is elsüti a mágikus So be it. mondatot... Soroljam még? 1/10, és örüljenek hogy végignéztem. Najó, 2, mert egy obligát kefélés van benne.

mainframe

300, ahogy Mainframe látja (Spoilerek!)

©   mainframe   |   film

Haszprus már írt erről a filmről, de tegnap én is megnéztem, igaz nem vásznon (de ígérem megnézem ott is, és ha meggyőzően más, akkor update-elek), és teljesen eltérő véleményen vagyok, úgyhogy eldöntöttem: megírom én is a kritikámat. Aki még nem látta, ne olvassa el, mert lesz benne jónéhány spoiler, és nem akarom őket ki [spoiler]-ezni, mert úgy nézne ki a poszt mint egy ementáli.

mainframe

A Faun Labirintusa

©   mainframe   |   film

El Laberinto del Fauno (2006) - Mielőtt valaki erre a filmre eltévedne véletlenül gyerekkel, hadd szóljak: nagyon keményen 18+-os.

A sztori két szálon fut, amik persze számtalaszor keresztezik egymást: egy részről a kőkemény fasiszta spanyol valóságban, ahol a főszereplő kislány és anyja egy vidéki kastélyba költöznek, mert az anya újdonsült párja, a náci kapitány aki a helyőrséget irányítja, közel akarja tudni őket magához. Nem is csoda, mert az anya az ő gyerekét várja. Tovább spékeli a helyzetet, hogy a kastély körüli erdőbe bevették magukat az ellenállók. Nem kicsit feszült helyzet... A másik vonal a fantáziabirodalom, ahová csak a kislány nyer betekintést, és aminek (mint az kiderül) ő is fontos része. A kapcsolatot a két világ között a címben szereplő faun biztosítja, aki időről időre kapcsolatba lép a főhőssel.

Maga a faun is elég jól van ábrázolva, mint minden a fantáziavilágban, ahol semmi sem egyértelmű. Nyugtalanító, ámde szép a látványvilág, és az is bejön hogy nem valami dimenziók közti utazással intézik az ide-oda ugrást a valóság és a varázsvilág között, hanem fizikailag is közel esik egymáshoz a kettő (pl. a labirintus mindjárt a kastély mellett van). Az ért még egy nagy jópontot, hogy minden mellékszereplő ki van fejtve egy ésszerű szintig, nincsenek töltelékkarakterek. És minden színész elég hitelesen alakít, a legkisebb szerepekig. Pedig ők aztán tuti nem hollywood-i szupersztárok. Még.

Nehéz nem lelőni poénokat a filmből, ezért csak röviden lehet írni róla, de ami tuti: rengeteg vér, szenvedés és erőszak van a filmben, ez teszi korhatárossá. Ugye már az alaphelyzet feltételezi hogy itt nem baráti cívódás lesz a nácik és az ellenállók között, de néhol olyan szintű durvaságok fordultak elő, hogy én is meglepődtem (pedig általában bírom az ilyet).

Mindent egybevetve nagyon rendben van a film, bár nem való mindenkinek, még a felnőttek közül sem. De nálam simán kap egy 9/10-et, mert megfogott, és átadta amit át akart.

mainframe

Apocalypto

©   mainframe   |   film

Apocalypto (2006) - Elsősorban leszögezem, hogy ez egy jó film, mielőtt bármi mást írnék róla. Akkor most jönnek a kontrák:

  • Mást vártam tőle. Lehet hogy spoiler, de megmondom, nehogy valaki emiatt csalódjon a filmben: a conquistadorok csak egy egész pici mozzanatában szerepelnek a filmnek, egyébként nincs benne a filmben a Maya birodalom bukása. Én végig ezt vártam, hogy mikor lesz már, de egy idő után leesett hogy nem lesz. Kicsit csalódtam.
  • Mértéktelenül előítéletes. Ez folyik most a csapból is, hogy Mel Gibson kicsit elrúgta a pirospöttyöst ezzel a filmmel, és tényleg. A mayák megalomán, romlott, elfajzott népnek vannak ábrázolva, ami megjegyzem lehetett akár így is, de sajnos nem tudjuk. Úgyhogy egy ilyen erős állásfoglalás mint ez a film, talán túlzás. Vannak az erdőben lakó civilizálatlan jóindiánok, és a városokat építő rosszindiánok, akiket majd méltóképpen leöldökölnek a spanyolok (mondom újra: NEM a film során), és hurrá. Hát én ebből a fílingből nem kérek.
  • Majdnem minden eleme más filmből van átemelve. De tényleg. (Ilyen menekülős-levadászós film már volt ezer. Kb ugyanezekkel a trükkökkel...)
  • Megint holtnyelven csinálunk filmet... ejj, ejj. Már a Passió is tele volt hibával, még szerencse hogy van a háznál latin/héber tanárnő aki erre rámutatott. (Tudom hogy arámi volt, úgy is tud.) Mayatanárnő nincs, de sejtem.
  • A sztori választása kicsit kisstílű. Megint nem akarok lelőni semmit, de nekem olyan érzésem lett, mintha egy szkanderpartit néznék egy normandiai német bunkerben, pedig fél óra múlva partraszállás lesz, és azt már nem nézhetem.
  • Irreális dolgok. John McLane-féle gyógyulás (amíg eksön van, nem fáj). A terhes nő is amiket művel, attól komoly szülészorvosok kapnak szívrohamot, lefogadom.

Talán ennyi. Akkor most a pro:

  • A maya nyelv sokat ad a feelinghez. Jól hangzik, és olyan...jó, na.
  • A kamerakezelés, a tájak, a fényképezés, az effektek (fej mellett elzúgó nyílvessző a legállatabb) mind-mind királyak. Profi munka a film, azt meg kell hagyni!
  • A színészi játék is zseniális. Talán egyedül a fájdalmat nem sikerül kezelniük, olyan fa arccal fogadják a legtöbb sérülést, mintha a legzordabb Rambo-korszak tért volna vissza. De ettől eltekintve mindenki jó.
  • A maya civilizáció bemutatása (a részrehajlástól eltekintve) király. Nemkicsit van megcsinálva ez egész. Látványos, színes, minden ami kell...
  • Nincs üresjárat. Minden pillanatban történik valami, egy percre sem tudod levenni a szemed a vászonról. Ez ritka erény, sok pontot ér nálam!

Ha levesszük az idegesítő Hollywood-specifikus részeket, és a 'mondanivalót', akkor a film bizony nagyon ütős, keményen felteszi a lécet az elkövetkezendő egoztikus-kosztümös filmeknek. Az a legviccesebb, hogy engem ezek a belemagyarázások, meg jólmegmondások filmekben nagyon zavarni szoktak, de az Apocalypto elintézte hogy ne is figyeljek oda rá. A végkövetkeztetés: nagyon ász film, nézzétek meg! 9/10

mainframe

Idiocracy

©   mainframe   |   film

Idiocracy (2006) - Haszprus már tett róla említést egyszer, erre én jól letöltöttem és megnéztem. Amúgy is azt mondta, megérne egy külön bejegyzést (bár azt a postot még nem publikálta, szóval 'vissza a jövőbe'-feeling rulz). Hát tessék! Az alapeset mégegyszer (de ezt a film elején szépen és reálisan illusztrálva el is magyarázzák): tekintve hogy az emberiségből már nem szelektálódnak ki a legjobbak, az értelmesek, életrevalók, a hülyék fokozatosan többségbe kerülek, mert jobban szaporodnak. 500 év alatt teljesen le is cserélődik az emberiség egy teljesen elbutult, leépült társadalomra. (Ez egyébként valami komoly, sötét jövőképpel operáló sci-fi-hez is jó alap lehetne.)

Hősünk a legátlagosabb ember minden tekintetben, de a 21.század elején. Egy katonai kísérletben hibernálják (egy prostituálttal egyetemben, aki a legátlagosabb nőnek bizonyult), majd a szokásos emberi tényezők miatt a kísérletet megszüntetik, és róluk elfeledkeznek. Így esik meg, hogy 1 év helyett 500 évig maradnak lefagyasztva, és amikor felébrednek... nos, erre mondaná azt egy művelt orosz, hogy It's a whole new world. Az ország szétbarmolva, senki nem alkalmas semmire, és mindenki tökhülye. Tovább nem mennék a sztorival, innentől poénokat lőnék le, és egyébként is: nézzétek meg.

Ez nem egy mainstream vígjáték, és egy idő után idegesítővé is kezd válni a világa, de szerintem ennek pont az a célja. Reméljük sok olyan is megnézi a művet, aki majd magára ismer a jövőbeli emberekben, és súlyos önvizsgálatot indít. Mert én sajnos azt látom, hogy ez a jövőkép félelmetesen reális, persze nem ebben a túldimenzionált formában, de tény, hogy a társadalom nagyrésze (a 'tömeg') folyamatosan butul. (Ld. még erről: ezt a videót.) És ez ellen nem lehet semmivel sem tenni, csak ha önmaga, a butuló ember látja be a szükségességét hogy változtasson. Ha más nem, ezért a tanulságért, és illusztrációképpen érdemes megnézni a filmet. Úgy amúgy egy 7-est adnék neki a 10-ből, mert eredeti az ötlet, és a két főhős színészi játéka is rendben volt. (A többieké is, csak azok a szerepek szörnyen idegesítőek voltak. )

mainframe

Borat

©   mainframe   |   film

Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan - 2006. Hát, nem lehet rossz ha ennyieknek tetszik (7,9-es átlag@38000 vote, ebből a fele 10-es). Nekem speciel nem jött be. Néhány esetben vicces volt a szóhasználata, vagy maga a sztori (a cigánykönny-vonulaton majdnem hangosan röhögtem), de jobbára fárasztó. Némelykor a poénkodás ostoba burleszkfilmes szintre megy, pl. amikor a régiségboltban szerencsétlenkedik. Az egész film egy hosszú buzivicc. Mondjuk a zsidós dolgok már poénosabbak voltak. Olyan szinten gáz dolgokat csinál a figura, ami már Kazahsztánban is kínosnak számít, ebben biztos vagyok. Szóval még hiteltelen is, imho. A kazahok joggal vannak kiakadva.

mainframe

Amerikai Psycho

©   mainframe   |   film

American Psycho (2000) - Tegnap láttam m1-en, reklám nélkül (kegyeleti okok? ). Ez egyrészt szerintem nyíltan Psycho tribute (főszereplők neve: Patrick Bateman <-> Norman Bates, meg persze a filmek címei), bár tök más sztorival és indítékkal, de kb. ugyanazt a jelenséget láthatjuk. Nem rossz a film, Christian Bale megint kitesz magáért. Egész máshogy őrültködik mint pl. a Gépészben, de ezt is tökéletesen nyújtja. Egyre feljebb kúszik a toplistámon ez az ember, komolyan. Nem boncolnám a sztorit, legyen elég annyi, hogy ez egy 'átlagos' horror-történet, de van benne minden ami kell, sőt, még csavar is! Vér és trancsír mérsékelten, félelem is inkább csak suspense-esen. Inkább thriller ez, mégis. A megvalósítás helyenként hagy kívánnivalókat maga után, pl. (najó, egy jelenet, de több tényleg nem) amikor a ház közös folyosóján meztelenül, véresen, járó láncfűrésszel a kezében kerget egy csajt, az nekem kicsit sok volt.

Készült ennek egy magyar utánérzése Nexxt címmel, azt még régebben láttam, és ezt nézve ötlött fel bennem hogy az ilyen remake-szerű volt, bár tök más szemszögből és rövidebb történettel mutatta be ugyanezt a témát. Sok tekintetben jobb volt, bár egy-két helyen le is maradt az eredeti műtől. A Nexxt inkább művészfilm, nem kifejezetten horror vagy thriller. Akinek bejött az AP nézze meg azt is, tetszeni fog.

mainframe

Eragon

©   mainframe   |   film

Eragon (2006) - Hát, IMDB 4,9 pontra tartja, én még kevesebbre. Nagy része Gyűrűk Ura, vagy esetleg Legend of Earthsea koppintás (És itt nagyon durva értelemben értendő a koppintás. A város egy az egyben Minas Tirith például, hogy csak az első eszembe jutót mondjam.), és minden egyes jelenet klisé, klisé, klisé. A karakterek elég bénán vannak összerakva, a történések iszonytatóan kiszámíthatók (Pl. Brom már fél órája tanítja a srácot sárkányos dolgokra, és egy emelkedett jelenetben jön a nagy leleplezés, hogy tadaaaaam: ő is sárkánylovas volt. Hű, baz, tényleg?! ), a sztori meg a szokásos sablon. És az egészen nagyon látszik hogy a fiataloknak készült. Nézzetek valami jobbat a szabadidőtökben. Ez egy gyenge 3-as.
UI: A sárkány hangja tényleg jó volt. IMDBs kommentek is ezt emelik ki főleg...
UI2: Rá kellett jönnöm, hogy az IMDBs pontozás azért nem lehet reprezentatív, mert az emberek nagy része binárisan pontoz. Vagy jó volt (10) vagy nem (1), és rányomja. A userek töredéke ad más pontszámot mint 1 és 10. Objektívebbnek kéne lenni.
UI3: És itt elolvashatjátok a különbségeket a film és regény között. Spoileres.