fotózás - 2006 május - 6 megfelelő bejegyzés.

Mutass mindent

Jelöld be, hogy főbb mely kategóriákat akarod olvasni, vagy ha csak egyet: kattints a nevére.

Biai haláltúra

©   Haszprus   |   350d bringa fotózás

Letoltam ma a bringámat Biatorbágyig, elég fárasztó volt, az út 50%-ában kemény szembeszél, négy éve nem bringáztam, jadda jadda.

Onnan kocsival kényszerültem hazatérni, máshogy aligha ment volna.

McDrive-ban biztos hülyének néztek, amikor egy Ice Tea-t kértem és semmi mást, de ez van, ha megoldható hogy ne menjek be boltba akkor inkább ráfizetek egy kis többletet, hogy ne kelljen kint hagynom a bringát. (A hátamon cipelt egy liter víz+tea kevésnek bizonyult.) Vittem a fényképezőt, úgyhogy lőttem pár képet is. A színek nem feltétlen a valóság szüleményei.

Bringa vizuális típusoknak

©   Haszprus   |   350d barátok bringa kondi life történelem túra úszás

Rájöttem, hogy az idei ösztöndíjam túlnyomó részben fedezi a bringámat, és az ösztöndíjamba senki se köthet bele, hogy nem dolgoztam meg érte. Ezek után bátran le merem publikálni, íme a tegnapi szerzeményem.

My precious (Scott G-Zero FX)

Utoljára 4 éve ültem egyébként bringán, a tegnapi napot nem számítva, és akkor is csak párszor, azelőtt meg tíz éve. Akkoriban sokat tekertem, utána meg mindenféle körülmény miatt nem volt kedvem vagy időm rá. De most érzem, hogy ismét elég komoly tekerésbe kezdek, és legrosszabb esetben a fenti szerzemény biztosítja, hogy kedvem is legyen hozzá. Egy nyári bringautat már el is kezdtem szervezni a 4 évvel ezelőtti csapattal, valamint lehet, hogy The GuNN-nal is ellátogatunk erre-arra (felmerült Szlovákia). Semmi sem biztos, de a kilátások derűsek

Változások vannak. Egészséges étrend, fogyás (70,9-nél tartok kevesebb mint 2 hónap alatt - eredetileg 70-et céloztam be, 6 hónapos határidővel, de most már inkább 67-ig meg se állok), mafc uszoda, kondorosi uszoda, bringázás. Már csak a sch konditermét kéne beiktatni, és senki se ismerne rám.

Bringa második megközelítésben

©   Haszprus   |   barátok bringa fotózás life

Voltunk The GuNN kollégával megvizsgálni ma egy bringát. (A buszon egy ad-hoc überblog-találkozó szerveződött, mert beleakadtunk Orcába is ) Szóval milyen bringát néztünk. Egy megfelelő darabot. Nem volt hiba benne. Azaz hogy egy probléma mégis akad. A bringa jobb mint én. Kétségtelenül. De hisz hogy is ne lenne az, pillanatnyilag egy Tesco Bájk™ is többre képes, mint amit én ki tudnék használni ennyi év kihagyás után. Azonban célom felfejlődni. De ez a bringa még így is többre képes, mint amit egyáltalán el óhajtok érni.

Úgy esett 2002-ben, hogy alapos tájékozódás után kinéztem egy fényképezőgépet, és megvettem abban a szellemben, hogy majd fotózgatok mindenféle jelentéktelen marhaságot. De mihelyt kezemben volt a gép, kinyílt a szemem, olyan dolgokat láttam meg az utcán, amik mellett addig elmentem. Mindenhova vittem magammal a gépet, és gyakran nyomtam le a kerek ezüst gombot. Megtanultam kezelni, kihasználtam tengernyi manuális beállítását, hamar eljutottam arra a pontra, ahol már kevés volt az eszköztára. Éveken keresztül új gép után sóvároghattam.

Nem vagyok – még – nagy bringás. Egykor az voltam. Régen. De most úgy gondolom, nem fogok rajta évekig fejleszteni semmit. Egy olyan gép kell, amiben bízhatok, hogy nem az fogja számomra a limitet jelenteni, csak saját magam.

A végső döntés még hátra van, és egyáltalán nem könnyű.

WiZARD

Hétvége - meló

©   WiZARD   |   fotózás life

Folytatom a hétvégi élménybeszámolóm. Királyrétről dél körül el kellett jönni (amúgy se akartam tovább maradni), mert 15:30ra egy esküvőre kellett mennem fotózni. Polgári szertartás, egyházi, szabadban pár fotó, aztán este kaja+pia amíg bírjuk. Szimpatikus volt a pár, és az egész társaság, ennek örültem mert így jól éreztem magam végig, és asszem a képek is jobbak, amikor szívesen fotózok, mint ha csak muszájból.

Vasárnap az eredeti tervek szerint a Luxusautó kiállításra mentem volna fotózni, de reggel kitalálta a főnököm, hogy oda mégse kell menni, mert van elég kép, és inkább a Petőfi Csarnokba menjek a Devils Motor Show-ra. Haverommal mentem, mert őt is érdeklik a motorok, bár ő mondogatta, hogy nincs ott semmi, csak börze. Odaértünk, végül nekem lett igazam, nem csak börze volt, hanem Devils Motor Show (képek). Gyorsan körbefotóztam mindent, aztán átmentünk a Luxusautó kiállításra szétnézni. Ez eléggé csalódás volt, jobbra számítottam, több luxusautóra, elég sok hiányzott (Maybach, gyári Porsche-k, Ferrarit se vitték túlzásba, Bugatti Veyron is csak a csütörtöki VIP napon volt ott...), és nagy számban voltak olyan autók, amiknek köze sincs a luxushoz

Hétfőre is jutott meló, a Gumball 3000 verseny résztvevőit kellett fotóznom. Bécsből érkeztek, a Gresham Palotához, ott kipakolták a cuccokat, majd a Roosevelt téren a Magyar Tudományos Akadémia parkolójában álltak meg az autóikkal. Az autókat egész másnap reggelig itt meg lehetett csodálni, persze csak a kordonok túloldaláról. Természetesen a szerencsésebbek, akik rendelkeztek valamiféle VIP vagy PRESS belépővel, azok egész közelről megnézhették az autókat. Szerencsére nekem is volt ilyen belépőm (mind a kettő hehe), így egész délután az autók között mászkáltam, és persze fotóztam. Itt több, jobb járgányokat láthattam, mint a Luxusautó kiállításon... A Gumball 3000 képeim itt tekinthetők meg.

WiZARD

Királyréti fotós fesztivál suxx

©   WiZARD   |   fotózás

Picit el vagyok csúszva, így csak most írok a hétvégémről. Péntek délben haverokkal elmentünk Királyrétre, egy fotósfesztiválra, ami kb fél évente van. Ugyan az őszi esemény se hagyott túl mély nyomot bennem, és már akkor is elgondolkoztam rajta, hogy van-e értelme menni, de most is elmentem, hátha jobb lesz. A fesztivál lényege valami olyasmi, hogy kijönnek magyarországi forgalmazók, mindenfélét hoznak magukkal, amiket ki lehet próbálni, kölcsönözni, és lehetőség van kezdvezményes vásárlásra is. Hogy picit álcázzák, és ne csak a vásárlásról szóljon az egész, mindenféle fotózós (modellfotózás, természetfotózás) programok vannak, profi fotósok tartanak prezentációkat, a forgalmazók pedig termékbemutatókat... Szóval ott tartottam, hogy idén is elmentünk. Nagy terveim nem voltak, fotóscuccom szinte mindenem megvan, amire szükségem van, tehát kipróbálni se akartam semmit. Csak 1 monopodot szerettem volna venni. Neten már szétnéztem, valami könnyű, de erős 1lábút akartam, így főleg a szénszálasakat néztem. Ott egyből megörültem, mikor láttam hogy több cég is hoz ki mindenféle állványt, gondoltam na majd jól megveszem valahol. Persze 2 helyen kapásból közölték, hogy nincs carbon monopodjuk, a harmadik boltban felajánlották, hogy rendelésre hoznak. Na gratula, ez magyarország, egy rohadt monopodot se lehet csak úgy simán venni, balkán. Az esti órákban megérkezett még 1 üzlet képviselete, ők mondták hogy náluk elvileg van a boltban, de a helyszínre nem hoztak, csak 1 Gitzo-t, ami számomra a közel megfizethetetlen kategória (60ezer) így elég bosszúsan jöttem haza. Eldöntöttem hogy inkább megrendelem külföldről neten, olcsóbb, egyszerűbb. Miközben kerestem, hogy milyet rendeljek, megakadt a szemem a Slik Pro Pod 600-as modelljén, amit már a Királyréten is nézegettem. Ugyan nem szénszálas, de elég könnyű, és erős, egy spéci ötvözet (alu-magnézium-titán), végül úgy döntöttem, hogy reggel meg is veszem.

Reggel hajnalban indultunk, mert 9-kor kezdődött egy érdekesnek ígérkező előadás a szabadtéri modellfotózásról. Sikerült időban odaérni (mi voltunk az elsők), de kár volt. Az előadáson olyan alapvető dolgokról volt szó, amit szerintem mindenki tud, aki a fotózással foglalkozik alapszinten, persze tök kezdőknek érdekes lehetett volna, de nekem úgy tűnt hogy ide csak az jön el, aki az alapokkal tisztában van, és szeret fotózni. Előadás után gyorsan leszaladtam megvenni a kinézett monopodom, sikerült. 10kor kezdődött a szabadtéri modellfotózás gyakorlati része. Ez elvileg jó lehetne, jó modell, segítenek a beállításokban (bár megint csak a totál kezdők szintjén ment, hisz aki a beépített fénytmérőt se ismeri, az nem tudom mit akar fotózni). De ez még nem is lett volna gond, az jobban zavart, hogy 1 modellt 20 fotós próbált lekapni, persze volt akinek a bokorba kellett állnia, ha jó képet akart. Itt feladtam, nem láttam értelmét hogy ott tolakodjak, hogy egy csajt fotózhassak (akinek a képeivel úgyis tele lesz a net, hála az ezer fotósnak), hisz bármikor megtehetném, ha nagyon akarnám, csak modellt kellene keríteni. Azt hiszem ez volt az utolsó alkalom hogy Királyrétre menjek, ilyen fotósizére, semmi értelme nem volt.