Voltam megint a Sixsixone-nál, és a múltkorival együtt most ezekkel nyomom:
- Sixsixone 2x4 alkar- és könyökvédő (ez van múltkorról, már az éjszakai túrán hasznát vettem)
- Sixsixone Race sípcsont- és térdvédő
- Sixsixone Pro Bomber undershort, középső gatya mindenféle párnával ill. műanyag védelemmel
- Axo Padlock 2007 teljesen fedő kesztyű
A viseletükről. Mielőtt nyeregbe pattantam volna, eltöltöttem bennük egy kis időt. A sípcsont- és térdvédő nem javasolható utcai viseletnek Elég kényelmetlen. Az alkar- és könyökvédőt már kétszer használtam bringán, az teljesen oké, illetve bringáról leszállva sem fog el a vágy, hogy lekapjam őket, valójában tényleg nagyon kényelmes viselet. Lehet, hogy lábra is ilyet kellett volna vegyek (Race helyett 4x4), de a Race nagyobb védelmet nyújt (legalábbis elöl), mert keményebb. Cserébe kényelmetlen, meleg, és hátul nem véd, bár szerintem amitől hátul a 4x4 megvéd, az amúgy is csak optikai sérülés lehet. A Pro Bomber undershort elsőre ülés közben elég fura (mármint széken, nem bringán), mert a hatalmas merevítések nyomják kicsit a csípőt, de nem nagyon para. Állva abszolút semmi gáz, és a bringán ülés inkább az állásra hasonlít, a lábak helyzete miatt. Az Axo Padlock kesztyűt csak az előző Scott Endurance-hoz tudom hasonlítani, értelemszerűen az egy sokkal jobban szellőző valami volt, nemcsak ahol nem fed, hanem az egész. Ezt el kell fogadni, de a teszttekerésemen nem okozott problémát. Ami az általa nyújtott védelem szintjét illeti, fenntartásaim vannak (nincs szilikonbetét a tenyerén), de majd kiderül. Sajnos félúton rámszakadt az ég, úgyhogy csak 8 km-t tekertem, és erdőbe nem jutottam el.
Mindezekben a cuccokban nyáron elég kínkeserves lehet menni, ez a megvételük előtt is nyilvánvaló volt, úgyhogy egy részüket a hűvösebb napokra érdemes tartalékolni, vagy rá kell szánni az időt és a helyszínen beöltözni.
A fentiek alapján úgy tűnhet, mintha egy protektornak az lenne a lényege, hogy kényelmes legyen. Nyilván nem ez az elsődleges cél, viszont egyelőre nem voltam bennük erdőben, nem estem, úgyhogy csak erről tudok nyilatkozni. Ezek alól kivételt képez a könyök és alkarprotektor, ami nagyon jól vizsgázott, azért is lelkesültem be és vettem meg a többit is.
Update, egy nappal később. Nos voltam a Normafán, lejöttem, eléggé le van már darálva a hátsó kerekem (szerintem rendesen meghosszabbodott a fékutam is és hamarabb farol ki a kerék, de lehet hogy csak képzelődöm), fel van ázva a talaj, és éppen kátrányt kenegetnek a durva dh bejáratánál lévő aszfalton, utoljára két hónapja voltam ott, meg még sötétedett is, úgyhogy most nem kockáztattam meg azt a részt, pedig alapvetően azért mentem. Viszont betonon is lassabban megyek, nemtom, lehet hogy nincs meg a megfelelő nyomás a kerekekben, valahogy instabilnak érzem az egész gépet, félek hogy kanyarban vagy fékezésnél kicsúszik alólam, szóval tök óvatos vagyok, de lehet - sőt biztos - hogy beparáztam az elmúlt napokban elszenvedett balesetsorozatom miatt. Meg kicsit féltem is a protektorok épségét. Majd ha elmúlik az újdonság varázsa, meg veszek új külsőt, meg felszárad a talaj, meg egy darabig megúszom esés nélkül… Addig meg nyomom így lájtosan és szokom a protektorokat. Egyébként szerintem nyáron még 35 fokban se izzadtam le így, mint most ~22-ben a védőcucc alatt, pedig felfelé nem is tekertem, vitt a fogas.
Egyelőre nem tudok pozitív tapasztalatokkal szolgálni tehát, csak a könyök-/alkarvédőről, mert abban estem, és megtapasztaltam hogy milyen sokat ért, a többivel még nem, csak a macerát éreztem eddig Na majd változik ez, és írok újra.
| szerda | csütörtök |
tekerési idő | 0:25 | 0:58 |
megtett út | 8,34 km | 20,45 km |
átlagsebesség | 20 km/h | 20,9 km/h |
max sebesség | 29,3 km/h | 58,7 km/h |
szept 1 óta | 227,1 km | 247,6 km |